Welkom gast Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Leden online
 22 gasten
Laatste artikelen
Klein maar fijn
Rijkdom helpt je niet op de dag dat God straft, rechtvaardigheid redt van de dood
-- de Bijbel --
Mijn leven ligt in Hem, ook mijn geaardheid
Auteur:Yvon
Geplaatst op:11-08-2007
Gelezen:8450 keer

Sinds de Heer daadwerkelijk mijn leven is geworden, is het een en ander in mijn hart veranderd. En dat zal denk ik ook zo blijven, wanneer we veranderen naar Zijn beeld. Ik hoop dat dit verslag mensen mag bemoedigen. Want ons leven ligt in Hem, en alleen in Hem komen we tot onze volle potentie.

[ 1    ]
[ Vorige | Volgende ]

Pagina 1 / 1

Mijn leven ligt in Hem, ook mijn geaardheid

Het "probleem" dat ik mee droeg in mijn leven was dat ik mij aangetrokken voelde tot hetzelfde geslacht. En nu jullie dit lezen in de verleden-tijd-vorm, wil dat niet gelijk zeggen dat ik ben "omgedraaid". Toch is er iets veranderd, mijn gevoel is er nog, maar mijn probleem is verdwenen.
Sommige mensen worden boos wanneer er gesproken wordt over mensen die "veranderen" door gebed. Waarschijnlijk om het feit dat het van mensen in bepaalde kringen verwacht wordt dat je "veranderd" en dat het met deze mensen op het eerste gezicht ook gebeurt, maar na 20 jaar huwelijk toch terugvallen, omdat ze diep in hun hart nooit zijn veranderd.

Sommigen denken dat je automatisch veranderd wanneer je God volgt, en wanneer dat niet gebeurd veroordelen deze mensen je omdat dit nooit Gods plan kan zijn. Weer anderen zijn gematigd en zeggen “Wees lekker jezelf! God heeft je zo gemaakt, je doet toch niemand kwaad”, natuurlijk neemt God je aan zoals je bent, maar Hij zal je vormen naar Zijn beeld. Iedereen heeft zijn/haar mening, maar elk mens persoonlijk heeft zijn eigen verantwoording en zijn eigen hart, waardoor alleen de desbetreffende persoon de keuze zelf kan/moet maken, niemand kan dat voor hen doen.

Kiezen of delen
Ook ik heb de keuze gemaakt, zonder keuze maakte ik het mijzelf wel vreselijk moeilijk. Het was of mijn gevoel volgen, of God. Een tussenweg was er niet voor mij. Misschien erg zwart wit, maar wees eens eerlijk, leert God ons dat ook niet? Wie niet voor mij is, is tegen mij.. geen tussenwegen geen compromissen.. daarom moest ik een keuze maken. En hoe belangrijk God ook voor mij was, ik heb op het punt gestaan dat ik voor het eerste wilde kiezen, althans.. eigenlijk wilde ik helemaal niet kiezen. Maar ik dacht op dat moment, dat mijn gevoel mij veel gelukkiger maakte dan mijn geloof in God. Maar God zij dank! Ik kwam in een enorm dal terecht van wanhoop, en ik begon terug te vallen op Hem en legde Hem alle problemen voor, ik wilde iemand zijn, maar ik wist alleen niet wie..
Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt, (omdat mijn geweten te sterk was) alleen te blijven en te wachten op wat God voor plan met mij had.

Het afgelopen jaar heeft God veel veranderd in mijn leven, in positieve zin. Dat was mogelijk omdat ik Hem de toegang gaf om in mijn hart te komen. Ik gaf mij over, en mij overkwam hetzelfde als elk mens die zich over zal geven aan Hem. Hij strekte Zijn hand uit, greep mij vast, en zette mij op een vaste grond, een Rots.

Daar mag ik leren om mij steeds meer over te geven, en leer ik om te leven door de Heilige Geest. Zo zoek ik niet meer mijn verlangens, maar de verlangens van God die Hij mij bekend maakt door Zijn Geest. Op dezelfde manier als wanneer onze geest ons dingen bekend maakt wat wij verlangden, zo maakt Gods Geest mij nu bekend wat Zijn wil is, en langzaam aan leer ik Zijn stem te verstaan.
Het gebeurt tegenwoordig regelmatig dat iets dat in het donker nog in mijn hart zit, aan het licht komt. Soms is dat vervelend, maar omdat het in het licht gezet wordt, is het waarneembaar en heb ik de mogelijkheid om het aan God te geven, waardoor Hij weer een stukje meer van mijn hart heeft. En daar ben ik Hem enorm dankbaar voor. Ik wil vruchtbaar zijn voor God, daarom wil ik Hem mijn leven geven. En mijn leven, daar hoort ook mijn gevoel bij. (Onderwerp u aan God en biedt weerstand aan de duivel, dan zal hij van u vluchten – Jakobus 4:7 )

Maar wat wíllen wij eigenlijk
Ik heb mijzelf in het verleden schade toegebracht door een leugen te verspreiden, wat wel te lezen valt in mijn getuigenis. Hierdoor had ik een muur om mij heen gebouwd, en creëerde ik (onbewust) een grote angst voor mannen (vooral op intiem gebied). Dat is niet de reden geweest van mijn gevoelens (denk ik), maar ik geloof wel dat het daardoor versterkt is.

Al met al had ik inmiddels de vrede gevonden in mijn 'anders-zijn' en had ik de beslissing genomen om alleen te blijven, zoals ik al eerder schreef. Na alles wat er in mijn leven/hart tot nu toe is veranderd is dit gedeelte weer boven komen drijven. Sinds ik begreep dat elk mens zich moet bekeren / wedergeboren moet worden, om bruikbaar te zijn voor God, heb ik de wil om mij helemaal aan Hem over te geven. Maar dit doe je niet met je mond, maar met je hart, van daaruit zal de rest voortvloeien.

Maar ergens kon/wilde ik mijn gevoel niet aan God geven. Diep van binnen wilde ik dit veilige gevoel helemaal niet kwijt. Daarnaast was ik bang voor het onbekende omdat dat tegen mijn gevoel in ging. Het hoorde bij mij. Dit was Yvon ... maar was dat wel zo? Ik kwam in gesprek met iemand, waarmee ik het kreeg over onze identiteit in Christus. Na het gesprek kwam ik ergens achter, ik was bang het weg te geven omdat ik bang was dat ik "Yvonne" niet meer zou zijn, omdat ik mijn geaardheid associeerde met mijn identiteit.

Voor mij was mijn identiteit: Ik ben Yvonne, 25 jaar en lesbisch.
Maar is dat mijn identiteit?
Wie ben ik.. Yvonne? Nee dat is mijn naam.
Wie ben ik.. 25 jaar? Nee dat is mijn leeftijd.
Wie ben ik... lesbisch? Nee dat is mijn geaardheid/gevoel
Wie ben ik dan wel?

Ik had inmiddels ook geleerd dat wij naar ons verstand en denken vernieuwd worden door de Heilige Geest. Dan lees je Bijbel: 2 Korintiers 5:17 “want wie een is geworden met Christus, is een nieuwe schepping geworden.”. Wie zich met Christus bekleed laat zich niet meer leiden door zijn eigen gevoel, maar door de wil van God door de Heilige Geest (Romeinen 8) en dat is wat er steeds meer gebeurt in mijn leven. In Hem kom ik tot leven, echt leven!

Ik ben gestorven en met Christus verborgen in God (Kolossenzen 3:3). Ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven (Galaten 2:20).

Onze ware ‘IK’
Ik besefte mij dat ik mijn eigen identiteit, die veilig voelde, vasthield, waardoor ik mijn identiteit in Christus nooit zou kunnen leren kennen. Ik ben erover gaan denken en ervoor gaan bidden. Ik was inderdaad bang om het te verliezen, want eigenlijk wilde ik inmiddels helemaal niet anders zijn en ineens op mannen vallen. Ik moest er niet aan denken.. Maar ik begreep ook dat als God het zou veranderen, het niet langer tegenstrijdig meer zou voelen, dus eigenlijk had ik niets om bang voor te zijn. God houdt zoveel van ons, en heeft ons gemaakt naar Zijn beeld. Door Jezus Christus kunnen wij vernieuwd worden naar hoe God ons heeft bedoeld.

Door deze hele opheldering voor mij, begreep ik dat ik met een gerust hart mijn geaardheid/gevoel in Zijn hand mag leggen, of het ooit zal veranderen of niet, dat ligt gewoonweg bij Hem. Ik wil dat alles wat mijn leven nu beheerst, voortkomt uit de genade en liefde van God. Mijn leven is in Hem geborgen zegt de Bijbel! Waarom zou er iets zijn dat ik niet weg durf te geven. Bij Hem is het veilig en daar is het te vernieuwen zo God wil.

Ik heb een groot vertrouwen dat God het zo zal gebruiken als Hem goeddunkt, wat tot nu toe altijd gebeurd is. Hij laat immer ook het verkeerde meewerken ten goede voor wie Hem liefhebben. Hij heeft het beste met mij voor, en wil dat alle mensen Hem leren kennen zoals Hij is, daarom heeft Hij is al Zijn wijsheid besloten Zijn eniggeboren Zoon naar deze wereld te sturen, als beeld van de Eeuwige God. Mijn doel is niet om gelukkig te zijn door mijn gevoel te volgen die zo zwak en wankelbaar is, ik wil mijn leven niet bouwen op zand.

Nee, ik heb mijn geluk gevonden, op de Rots die Jezus Christus is, mijn Redder! Mijn doel is Jezus Christus te volgen, en iedereen die het wil horen mee te nemen naar die rots, die vaste grond geeft! Niet omdat ik het zo goed weet, niet omdat ik maar iets geloof. Maar omdat het dé waarheid is, een zekerheid en het leven. Ik geloof niet meer alleen doordat ik het lees, maar inmiddels begint mijn leven te getuigen van Zijn waarheid!

Al voelde het alsof ik een stuk (zo langzamerhand alles) van mijn leven verloor, toch vind ik mijn leven steeds meer. Ik leer mijn Vader steeds meer kennen, in liefde, in vertrouwen en in geduld. En als ik dan lees “Wie zijn leven verliest om Mij, die zal het vinden” dan kan ik alleen maar stil worden en zeggen "Amen Heer, mij geschiede naar Uw Woord!"

Ook voor jou!
Geef jezelf ten volle aan Hem, Hij zal je een vrede geven die de wereld niet kent. Hij zal je omringen als jij je hart opent voor Hem en jezelf durft te verliezen in Zijn goedheid. Het voelt soms even koud omdat het om je diepste binnenste gaat. Je krijgt schoongewassen kleren, maar die blijven alleen schoon, wanneer we onze oude, vieze kleren uitdoen. Wij zijn vanuit onszelf geneigd deze kleren aan te houden en de schone er over heen aan te trekken, omdat we niet naakt willen staan. Maar alleen als wij ons hiervan ontdoen, en Gods waarheid toelaten, zullen wij ervaren wat het betekend om met schone kleren voor God te mogen leven. En ik kan niet anders zeggen dan: “Het is het meer dan waard!”.

Wat ik moet inleveren, weegt in de verste verten niet op tegen wat wij terug krijgen, nu al! En dan heb ik het nog niet over straks, wanneer Hij alles is in iedereen! Vertrouw Hem, geef Hem je hart, en Hij zal jou, Zijn hart geven. Geen eerlijke ruil, maar grote genade, die je met beiden handen aan mag pakken. Doe het maar, Zijn liefde voor jou is groter dan alle liefde in de wereld bij elkaar, Zijn liefde is volmaakt.

Ik dank God voor alles wat Hij tot nu toe heeft gedaan in mijn leven! En voor alles wat Hij nog zal doen, in mijn, en ieders leven. Ik wens het elk mens toe. Bij Hem is geen angst of onzekerheid, Hij ís het de Weg, de Waarheid en het Leven. Het Leven waar elk mens, bewust of onbewust, naar zoekt.
Zijn vertrouwen zal jou nooit beschamen.

Verwacht alles van Hem, ontvang en sta in het nieuwe leven.
Wees vrij, in Hem! Je bent vrijgekocht!

2010
Ik moet dit stuk toch even aanvullen met een kleine getuigenis. Want als ik dit zo terug lees, weet ik zo zeker dat God het was die sprak. Om stil van te worden. God veranderde langzaamaan mijn gevoel, en mijn angst verdween. Ik begon intense liefde te voelen voor Eduard waar ik toendertijd bevriend mee was. Wij vonden elkaar bij God, en God zelf is het geweest die ons aan elkaar heeft gegeven. Ik ervaarde het echt als een Vader die mij als Zijn dochter gaf aan de man van Zijn keuze. Vorig jaar zijn wij getrouwd, en ik houd intens veel van hem. Ik ben gelukkig, niet zozeer omdat ik getrouwd ben, maar door alles wat God bewerkt, en door Zijn liefde die ik door kleine knipoogjes of grote wonderen zoals deze mag ervaren.

Verlies alles maar in Hem, je zal het hondervoudig terug ontvangen!

Pagina 1 / 1

[ 1    ]
[ Vorige | Volgende ]

(c) 1997 - 2017 Algemeen Christelijke Informatie
Niets van deze website mag worden gekopieerd zonder voorafgaande toestemming van ACI.