Welkom gast Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Leden online
 23 gasten
Laatste artikelen
Klein maar fijn
Wie zijn ogen sluit voor het gejammer van de arme zal ooit zelf om hulp schreeuwen en geen antwoord krijgen.
-- de Bijbel --
Gods weg in mijn leven.
Auteur:Peter de Jongh
Geplaatst op:19-05-2007
Gelezen:6012 keer

Ik wil graag getuigen van de weg die God in mijn leven met mij gegaan is. Een weg met hoogtepunten en met dieptepunten. Als ik wel eens hoorde praten over wedergeboren worden, moest ik eigenlijk altijd lachen. Dat was voor mij toch niet nodig, ik die al van mijn kinderjaren geloofde. Tot God ingreep in mijn leven ...

[ 1    ]
[ Vorige | Volgende ]

Pagina 1 / 1

Gods weg in mijn leven.

Ik ben geboren en opgegroeid in een christelijk gezin. Het geloof is mij met de paplepel ingegoten. Ik was actief in mijn kerk en deed aan alle activiteiten mee. Ik kwam een lieve, gelovige vrouw tegen en met haar ben ik getrouwd en verhuist naar een andere plaats. Ook hier ben ik kerkelijk weer actief geworden en was er trots op als de mensen over mij vertelden dat ik zo actief was in de kerk en dat zij altijd een beroep op mij konden doen.

Als ik wel eens hoorde praten over wedergeboren worden, moest ik eigenlijk altijd lachen. Dat was voor mij toch niet nodig, ik die al van mijn kinderjaren geloofde. Tot God ingreep in mijn leven, zo heb ik dat na afloop van een moeilijke periode in mijn leven ontdekt. Ik werd een zwaar psychiatrische patiënt, een periode die twee en een half jaar geduurd heeft. Een periode met behandeling in een dagbehandeling en met een psychiater. Een periode van diep in een put zitten en er langzaam, heel langzaam, weer uitklimmen. Er stond als het ware een ladder tegen de binnenkant van de put aan en ik klauterde dan weer één trede omhoog, maar de volgende dag viel ik weer drie treden omlaag. Ik heb God losgelaten, want ik kon niets meer met Hem. Hij heeft mij echter nooit losgalaten en ik voelde, zo druk ik dat altijd uit, ik voelde dat Hij mij met een dun touwtje in mijn nek toch met Hem verbonden hield. Tot ik inderdaad uiteindelijk de rand van de put weer bereikt had en over de rand kon klimmen, om die put voorgoed achter mij te laten.

God heeft mij laten zien dat ik een geloof had voor andere mensen. Hij heeft mij laten zien dat het uiteindelijk gaat om een levende relatie met God, om wedergeboren worden. Vanaf het moment dat ik de put verlaten heb, ben ik een wedergeboren christen. Hem zij daarvoor de dank, de lof en de eer. Nu mag ik een levende getuige zijn van mijn Redder en Zaligmaker Jezus Christus. Ik mag dat doen in mijn dagelijks leven in mijn werk bij een begrafenisonderneming. Ik mag mensen bijstaan bij het afscheid nemen van een geliefde en mag diensten leiden. Maar ik mag ook op zondag Zijn machtig Evangelie verkondigen en vertellen over Zijn grote liefde en genade.

Deze weg is God met mij in mijn leven gegaan. Een weg om, ondanks alles, dankbaar op terug te kijken. Ik geniet en houd nog steeds van mijn vrouw. Wij hebben samen 2 kinderen en inmiddels 2 kleinkinderen. Daar zijn wij dankbaar voor.

Ik kijk vol verlangen uit naar de wederkomst van Jezus Christus.

Pagina 1 / 1

[ 1    ]
[ Vorige | Volgende ]

(c) 1997 - 2017 Algemeen Christelijke Informatie
Niets van deze website mag worden gekopieerd zonder voorafgaande toestemming van ACI.