Welkom gast Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Leden online
 23 gasten
Laatste artikelen
Klein maar fijn
Wie rechtvaardig leeft, baant zich een rechte weg, een goddeloze legt voor zichzelf een hinderlaag.
-- de Bijbel --
God is goed
Auteur:Ronald Gouw
Geplaatst op:10-02-2005
Gelezen:6338 keer

God is goed en dat zeg ik u op grond van wat Hij in mijn leven heeft gedaan, Jezus is goed! Jezus houdt van ons, het maakt niet uit wat we gedaan hebben en hoe vaak, Hij houd van Zijn kinderen en wil ze keer op keer vergeven zoals Hij Saul vergeving heeft geschonken.

[ 1    ]
[ Vorige | Volgende ]

Pagina 1 / 1

God is goed

-- God is goed lieve mensen --

En dat zeg ik u op grond van wat Hij in mijn leven heeft gedaan, Jezus is goed! Jezus houdt van ons, het maakt niet uit wat we gedaan hebben en hoe vaak, Hij houd van Zijn kinderen en wil ze keer op keer vergeven zoals Hij Saul vergeving heeft geschonken. Hij veranderde Saul de antichrist, tot Paulus de evangelist. Jezus kan mensen totaal veranderen, en ik kan het weten, God heeft me nieuw gemaakt op het moment dat ik Jezus binnen liet in mijn leven is er heel wat veranderd. Als ik alle zegeningen moest opschrijven die ik sindsdien ontvangen heb uit genade zou ik heel veel bladzijden vol kunnen schrijven, zo jubelt mijn hart om Zijn goedheid. Waar zou ik zijn zonder God, ik zou zijn als een blad dat van zijn tak valt, niet wetende waar de wind hem doet neer komen. Maar prijs God, ik weet precies waar ik heen ga, Jezus is mijn Tak aan de levensboom.

Ik was 14 jaar en lag na een operatie aan mijn gezicht in het ziekenhuis, ik aanschouwde mijzelf in de weerspiegeling van een raam en dacht bij mezelf dat ik dood beter af zou zijn, en God kwam tot mij en zij: ďwees niet bang, Ik ben gekomen om je te helpen, vertrouw op mijĒ. Dat laatste heb ik bewust onderstreept, vertrouwen op God is zo belangrijk.

Psalm 13:6 Maar ik vertrouw op Uw goedertierenheid; mijn hart zal zich verheugen in Uw heil;
Psalm 28:7 De HERE geeft mij Zijn kracht; Hij is het schild, waarachter ik schuil. Mijn hart heeft op Hem vertrouwd en Hij heeft mij geholpen. Mijn hart juicht en ik prijs Hem met mijn lied.

Dat is wat God ook in mijn leven heeft gedaan; Hij gaf mij vreugde en rust, heel veel rust.
Om een voorbeeld te noemen, ik had een paar jaar terug een examen en ik had 2 weken lang elke avond goed geleerd en het zat er goed in. Totdat ik de avond ervoor enorm zenuwachtig werd en ik niets meer wist van wat ik had geleerd. Wanhopig heb ik toen gebeden en al biddend viel ik in slaap. Ik werd wakker met mijn handen nog samen gevouwen en ik ervaarde een enorme rust. Ik was de rustigste van allemaal en had geen spoortje last van zenuwen en ik slaagde als 1 van de weinige voor alle examens.

Mattheus 11:28 Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij. Ik zal u rust geven.
Leven met God is heerlijk, je leert te genieten van het leven, het leven is pas mooi als je het Leven kent. Ik heb er lang naar gezocht, heel lang, 14 jaar om precies te zijn, Van mijn 14de tot mijn 28ste. Maar wat is 14 jaar zoeken ten opzichte van 40 jaar in de woestijn? Ik zocht veelal in de verkeerde richtingen en deed gewoon de wereldse dingen. Totdat ik werd uitgenodigd om naar een jeugdkerk in Gouda te gaan die ook wel bekend stond als de rock church. Ze hielden daar om de 3 weken een dienst voor jongeren en oudere jongeren (zoals ik)

Het was in de binnenstad van Gouda in een heel mooi oud kerkje. Toen ik daar voor het eerst binnenliep scheen de zon door het glas in lood ramen heen in kleurrijke stralen en de Heer zei toen tegen mij: ďje hebt gevonden waar je naar zocht, hier ben IkĒ. Na de dienst kwam ik naar buiten en een gevoel van verliefdheid had meester van me gemaakt en God gaf me de opdracht om een bijbel te kopen. Ik moest beginnen met de 4 evangeliŽn en toen ik over Jezus las, liet ik Hem in mijn leven. Vanaf dat moment had ik een droomwens, Jezus zien terwijl ik nog hier op aarde was. En ik had gelezen dat als je met een oprecht hart God in een gebed ergens om vroeg dat Hij het zou geven. Matheus 7:7 Bid en u zult ontvangen wat u bidt. Zoek en u zult vinden wat u zoekt.
En God heeft die wens in vervulling doen gaan, Jezus is tot mij gekomen van aangezicht tot aangezicht, ik heb nu geen droomwens meer, want wat kan er nog mooier zijn dan dat? Ik heb van die ontmoeting geleerd dat Jezus een relatie met ons wil op basis van gelijkheid. Natuurlijk is Jezus Koning, maar Hij wil vrienden zijn met ons. Hij is nedergedaald vanuit de Hemel om vriendschap te sluiten tussen God en de mensen.

Psalm 25:14 De vriendschap met God is uitsluitend voor hen, die Hem eerbied bewijzen. Alleen zij zullen de geheimen, verborgen in Zijn beloften, leren kennen.

Dit is in een notendop hoe ik tot geloof ben gekomen, ik had wel bladzijdes vol kunnen schrijven.
God is goed mensen, maar je moet Hem wel een eerlijke kans geven om uw leven te veranderen, een huis is ook niet in 1 dag helemaal gerenoveerd, sommige zegeningen die God voor u heeft klaar liggen moeten net als goede wijn eerst rijpen. Voor alles is een tijd, maar wel op Gods tijd, Gods wijsheid gaat verder dan ons ongeduld, vertrouw daarom erop dat God weet wanneer het de beste tijd is om dingen in uw leven ten goede te keren.

HebreeŽn 6:12 En ook dat u de moed niet laat zakken, maar het voorbeeld volgt van de mensen die (door hun geloof en geduld) ontvingen wat God hun had beloofd.

Gods zegen,
Ronald Gouw

Redactie: Als je wilt reageren op deze getuigenis, dan kan dat op ons forum.

Pagina 1 / 1

[ 1    ]
[ Vorige | Volgende ]

(c) 1997 - 2017 Algemeen Christelijke Informatie
Niets van deze website mag worden gekopieerd zonder voorafgaande toestemming van ACI.