Welkom gast Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Leden online
 20 gasten
Laatste artikelen
Klein maar fijn
Helaas zijn veel gelovigen in hun kerk of gemeente als een lamp van 100 Watt, terwijl ze thuis niet meer dan nagloeiende luciferkoppen zijn.
Dungeons & Dragons
Auteur:Onbekend
Geplaatst op:25-02-2002
Gelezen:7421 keer

[ 1   2   3   4   5   6   7    ]
[ Vorige | Volgende ]

Pagina 1 / 7

Dungeons & Dragons

Alleen de beste en snelste denkers zullen overleven. Er worden plots gepland tegen andere spelers om zelf te kunnen overlevenDe Oorlogskamer" zit in de gedachte van elke speler net als de nep gevechten van speler tegen speler, tegen de elementen, tegen de omgeving, tegen wezens van deze wereld en andere werelden, tegen heersers, goden, demonen, duivels, vloeken, hekserij, elke bekende kracht van oorlogsvoering die er maar in de gedachte kan bestaan"Alleen de sterksten overleven" geld hier niet. De beperking van onze gedachten bepalen hoe alles verloopt. Regels en reglementen, limieten en gereedschappen heersend over het "Spel" zijn te vinden in de verschillende handboeken en boeken met honderden pagina's.

Het is niet makkelijk om minder te lezen voor een makkelijk spel.Het is de uitdaging om niet alleen te winnen, maar ook om levend te blijven. Hoe scherper de gedachte, hoe beter het geheugen, hoe langer de speler levend kan blijven in het spel.Dungeons & Dragons (ook bekend als D&D) is een ingewikkeld fantasie spel die is ontstaan uit de oorlogsspellen die eind 1950 populair waren. De DM (Dungeon Master, ook wel god) bepaald de omgeving in de fantasiewereld. Elke speler neemt de identiteit van hun zelf verzonnen karakter in. Deze karakters zijn gebaseerd op het rollen met een dobbelsteen. Elk karakter heeft 6 bekwaamheden: Kracht, Intelligentie, Wijsheid, Gesteldheid, Behendigheid en Charisma. De handleiding maakt uit of het karakter goed of slecht is.Het doel van het spel is om deze karakters door tunnels (dungeons), gevuld met monsters, magie en valstrikken, heen te leiden. Om te overleven, is elk karakter beladen met speciale gereedschappen - zoals magische wapens, drankjes, toverformules, en magische relikwieŽn. (Heilig water, knoflook enz.). Ze ook meer normale wapens zoals bijlen en zwaarden.Elke speler kan net zolang in het spel blijven totdat hun karakter dood is (dit kan van uren tot jaren duren).

Als het spel te lang duurt, dan gaan de spelers zichzelf te veel met hun karakter identificeren, en dan wordt de grens tussen fantasie en realiteit steeds onduidelijker. Er heeft wel eens iemand over dit spel gezegd: "Waar ik nerveus van wordt is de over-identificatie van de spelers met hun karakters. Ik heb mensen 15 minuten zien gillen toen hun karakter dood ging".Fantasy Role Playing (FRP) wordt op scholen aangeraden als "getalenteerde" programma's, met de bedoeling om de hersens van een "slim" kind te ontwikkelen.De FRP in D&D heeft veel tegenspraak door verschillende individuelen en groepen die zeggen dat de speler zich mag gelijkstellen aan God, en ze mogen geweld, verkrachtingen en hekserij aanprijzen.

Pagina 1 / 7

[ 1   2   3   4   5   6   7    ]
[ Vorige | Volgende ]

(c) 1997 - 2017 Algemeen Christelijke Informatie
Niets van deze website mag worden gekopieerd zonder voorafgaande toestemming van ACI.