Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Algemeen Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Is Yahweh een drie-enigheid?
Auteur Bericht
Devorah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 15-Apr-2008 21:43
Reageer met quote

Ik vind je wel erg fel naar Ilonia. Janice, de grondtekst is namelijk Hebreeuws. Je moet die taal kennen om maar enig oordeel over hetgeen Ilonia schreef te geven. Om maar weg te wuiven dat het niet belangrijk is, getuigt niet van respect voor andere meningen.
Ilonia heeft merendeels deze grondtekstuele zaken van mij geleerd. Misschien moet je met mij de discussie aan. Alleen denk ik niet dat deze gelijkwaardig is. Daarbij denk ik niet dat het de bedoeling is je gelijk te behalen. De bedoeling is mi is gedachtenwisseling.

Voorts de duidelijke vermelding dat ik hier slechts twee mensen kan noemen die de taal kent: Ester en ik. Nergens wordt hier bediscussieerd of er "ons" in Gen. staat of niet. Dat staat er wel. Maar NEGRENS in de Bijbel staat de theorie over de 3-eenheid. Ieder chr. theoloog zou hier met mij van harte eens zijn. Echter zijn er volgens SOMMIGE van hen AANWIJZINGEN dat er sprake is van EEN drieeenheid. Maar dat is niet te toetsen op Bijbelfeiten.
Maar ajb twist niet over zaken die jij zelf niet kunt toetsen. Je brandt hiermee gigantisch je vingers en je wordt onnodig fel.

Dat is toch niet jouw bedoeling om op de scherp van de snede te discussiŽren?
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 15-Apr-2008 21:48
Reageer met quote

Janice schreef:
Quote:
in mijn Bijbel staat in jesaja 7:14 gewoon maagd... en als dat dan fout zou zijn, zouden jonkvrouw en maagd niet samen kunnen gaan??

Het gaat niet alleen om maagd of jonk vrouw, maar als je het stuk goed had gelezen weet je waarom het niet om Jezus kan gaan maar om een ander kind en dat het kind in een totaal andere tijd werd geboren dan Jezus.

Quote:
In mijn Bijbel staat ook nog steeds 'ONS' en dat veranderd ook nog steeds niet en 'ONS' is

Ons slaat mi op engelen en G'd daarnaast staat het woord Elokiem en ik schreef in een vorige posting dit:
Quote:
Elokiem is meervoud en betekend een Justitueel Orgaan:
Regeerder
Wetgever
Rechter.

Quote:
zeg ik dat?? het staat letterlijk in Mattheus 27:11 en in al de andere lijdensverhalen

Het NT zegt en jij gelooft het. Maar ga eens in op dit:
Quote:
Ten tweede zeg jij dat Jezus koning is, maar Jezus is a)niet gezalfd door een profeet (1 Sam.9:27- 10:1-2 ;1 Sam. 16:13), maar door een vrouw aan zijn voeten ipv van op hoofd (1 Samuel 10:1).

Quote:
Ik vind trouwens die bijbelteksten die je aanhaalt niet 1 van de sterksten, maar dat is mijn mening...

Dat is dan idd jouw mening.

Quote:
De mensen die voor Jezus tijd leefden hadden offers voor de verlossing van hun zonden, die offers waren na Jezus tijd niet meer nodig omdat Hijzelf het Offer was.

Volgens Handelingen 21:26 offerde Paulus ook en dat is dan na Jezus offer.
Quote:

En over KaÔn mogen wij trouwens niet eens oordelen, dat is ons recht niet.

Ik zeg niet dat we over hem moeten oordelen, alleen geef ik hem als voorbeeld.

Quote:
God is machtiger dan wie dan ook, zo machtig is Hij, dat kunnen wij ons niet eens voorstellen. Maar God verlost mensen van hun zonden door middel van Zijn Zoon Jezus, God de Zoon.

Maar niet machtig genoeg om het zelf te doen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Janice

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 15-Apr-2008 22:32
Reageer met quote

ten 1e: ik tuig geen andere meningen af, ik vind die bijbelteksten alleen niet sterkt.

ten 2e: het lijkt wel of ik hier door Ilonia en Devorah beroofd wordt van mijn geloof in Hem. Ik bedoel dit totaal niet als een persoonlijke aanval, maar ik vindt het belachelijk dat op een christelijk forum mensen zitten die een geloof van een ander proberen te beroven. Ik vind het zelfs gewoonweg asociaal dat mensen dat durven.

ten 3e: voor mij geldt jesaja 7 als profetie op de geboorte van Jezus, dat jij dat anders ziet, dat kan, maar ik zie het op die manier en laat me daar dan ook mee in mijn waarde.

ten 4e: Het NT is ůůk God's Woord, daar ben ik van overtuigd. Dus als het NT mij zegt dat ik zalig wordt door vergeving van zonden, dan geloof ik dat, en daar is dan niemand die mij dat geloof in het NT af zal & kan nemen.

ten 5e (ik ga nog even door 1 ): Jezus is de Zoon van God, Hij Ūs zelfs God (in mijn ogen dan). Hij is zowiezo al de Heiligste boven de Heiligsten, de Koning boven alle koningen, is het dan nog werkelijk nodig dat Hij gezalfd moet worden? Jezus is zelfs zo goed om zich te laten zalven door de onwaardigste onder de mensen, door die vrouw. Een normale koning zou dit niet eens toelaten. Dat straalt nou dus de liefde van God uit 1 en dan te bedenken dat zťlfs ik vergeving mocht ontvangen 1

ten 6e: je hoort mij niet zeggen dat het verboden is om offers te brengen nadat Jezus het Offer is, maar het is gewoonweg niet meer nodig.

ten 7e: Hoe moet God de Vader iemand verlossing schenken? Doordat Hij door Zijn handen heen moet kijken? Dat is schijnheiligheid, dat is geen ware verlossing van datgene wat jij gedaan hebt. Dan kun je zelfs nog Hem de schuld geven omdat Hij de ťne wel in Zijn heiligheid binnen gelaten heeft en de ander niet. God de Vader zendt niet voor niets Zijn Zoon Jezus naar de wereld!! Dat doet Hij met een doel!!

ten 8e: ik wil hier al helemaal mijn gelijk niet in halen, het enige wat ik wil is het beetje respect wat een WEL-christen verdient in zijn geloof.

ten 9e: wil jij, Devorah, zeggen dat ik God de Vader, God de Heilige Geest & God de Zoon niet kan toetsen? Lees dan even mijn getuigenis, dan had je dit niet gezegd!! Je schend me nu in het diepst van mijn hart!! God de Vader heeft jarenlang 'Hallo' tegen mij gezegd, God de Zoon heb ik werkelijk aan het kruis zien hangen voor mijn zonden en gebreken en God de Heilige Geest werkt vanaf dat ik 'Hallo' terug heb kunnen zeggen in mij, en dan wil jij zeggen dat ik Hem niet kan toetsen?
Devorah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 15-Apr-2008 22:56
Reageer met quote

Janice schreef:

ten 2e: het lijkt wel of ik hier door Ilonia en Devorah beroofd wordt van mijn geloof in Hem.

Als jij sterk in jouw geloof staat en van jouw geloof overtuigd bent, dan kan niemand jou daar van beroven. Als jij van gelooft wordt beroofd, dan verleg jij jouw eigen verantwoordelijkheid in handen van anderen.
Quote:

ten 9e: wil jij, Devorah, zeggen dat ik God de Vader, God de Heilige Geest & God de Zoon niet kan toetsen? Lees dan even mijn getuigenis, dan had je dit niet gezegd!! Je schend me nu in het diepst van mijn hart!! God de Vader heeft jarenlang 'Hallo' tegen mij gezegd, God de Zoon heb ik werkelijk aan het kruis zien hangen voor mijn zonden en gebreken en God de Heilige Geest werkt vanaf dat ik 'Hallo' terug heb kunnen zeggen in mij, en dan wil jij zeggen dat ik Hem niet kan toetsen?

Janice, jij hebt niet goed gelezen. Jij beschuldigt Ilonia van hetgeen in de grondtekst staat. Ik geef daarentegen alleen aan dat nergens in het NT de 3-eenheid staat en dat ieder theoloog met mij van harte eens is. Of het een christelijke realiteit is, zeg ik ja. Als jij nu een beetje rustiger had gereageerd had ik je zelfs een tekst kunnen geven wat juist jouw geloof enorm sterkt. Maar dan wil ik dat je eerst rustiger wordt en mensen niet de schuld gaat geven over jouw instabiliteit. We discussiŽren geen eens. Ik geef alleen info aan Ilonia en jou. Wat jij gelooft is jouw zaak en respecteer ik. Maar ik verwacht van jou hetzelfde en die felle posings van jou vind ik zonde van de sfeer en ik laat jou nu even rusten.

Ga lekker slapen en maak je minder druk meis, want mensen zullen nooit jou van jouw geloof afhalen. Wie dat zou willen moet je gewoon links laten liggen 1

Zand erover?
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 07:50
Reageer met quote

Hier kan je lezen van een messiaanse Jood, die wel degelijk Hebreeuws perfect kent,

Het gaat over het GODDELIJK van YESHUA

http://www.geocities.com/nakdimonspage/2goddelijkheidvanyeshua.html

Modbreak
Gaarne geen complete boeken plakken in een discussie. Erg interessant verder hoor, maar het onderwerp wordt een beetje onleesbaar daar door
Naar boven
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 07:56
Reageer met quote

Nog ťťn van een Messiaanse Jood

Met zeer interessanten verwijzingen, in de torah en andere Joodse geschriften

http://www.messiaanshetlevendwater.be/Presentatie%20studies.html

Rico-Cortes, schrijft hier duideljik over

shalom
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 08:24
Reageer met quote

Janice,

In mijn pb heb ik ook gezegd dat ik je een andere kant wil laten zien, maar wat je er mee doet moet je zelf weten. Ik vind jou reactie ook fel. Ook al zeg je van niet voel jij je persoonlijk aangevallen op mijn postings.
Er zijn ook christenen die niet geloven in de drie-eenheid, maar er zijn ook weer christenen die geloven in een twee-eenheid. Overal waar je komt zijn er andere meningen en leerstellingen. Dat is niet nieuw, maar mensen zijn gewoon verschillend.

Jij starte een discussie op over dit onderwerp en je wilde van mijn antwoorden hebben. Prima die geef ik je, maar dan krijg ik het verwijt dat ik jouw geloof ondermijn. Sorry Janice, maar als je een discussie start waar je op voor hand weet dat iemand een andere mening heeft kan je verwachten dat degene niet zomaar haar mening bijsteld. Het leek jouw een leuke discussie. Hou het dan ook leuk en ga niet zeggen dat ik jouw geloof ondermijn.

Met vriendelijke groet Ilonia
Devorah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 08:44
Reageer met quote

Rebbeca,

Hij kan niet perfect Hebreeuws, zoals jij dat beweert. Ik weet wie hij is en ik ken iemand die hem goed kent en hij kan beamen dat hij de taal niet kan spreken zoals jij doet geloven. Over zijn Joods-zijn kunnen wij - noch jij of ik - oordelen, omdat hij geen papieren heeft. Alle respect verder voor hem. Ik heb pers. niets tegen hem.
De beste referent is mi Werner Strauder, Rebbeca.

Dames, ik stel voor Janice even met rust te laten. Al die info is verwarrend. Gun haar rust om dit rustig te overdenken. Met dat gepush kom je nergens!
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 09:00
Reageer met quote

ilonia schreef:
Zoals bv: Matt. 1:23 hier wordt verwezen naar Jes 7:14. Daar staat geen maagd, maar jonkvrouw

Daar hebben we het al vaker over gehad, het maakt namelijk geen barst uit of er nu maagd of jonkvrouw staat. Het gaat om een jonge, ongetrouwde vrouw. Ik mag aannemen dat een ongetrouwde vrouw nog steeds maagd is, dus kan ik me voorstellen dat het ook op die manier neergezet kan worden in de wat nieuwere vertaling. Aangezien men tegenwoordig bij een ongetrouwde vrouw niet direct meer denkt aan een maagd.

ilonia schreef:
Ik denk dat G'd en de heilige Geest geen twee aparte personen zijn, maar een persoon.

Dat denk ik persoonlijk ook ja, als ik de Bijbel leest over Gods geest dan was het zo dat Zijn geest ten volle in de Heere Jezus woonde. De Heere Jezus beloofde ons later dat wanneer Hij weg zal zijn er een trooster zal komen, de Heilige Geest genoemd.

We kunnen leren uit handelingen dat deze belofte ook nagekomen is, en uit Efeziers leren we welke Geest dit is. Het is dezelfde Geest als die in de Heere Jezus woonde, met andere woorden Gods geest waardoor het duidelijk wordt dat inderdaad God en de heilige geest ťťn zijn.

In het jodendom is de Heilige Geest inderdaad "goddelijke inspiratie" het is maar net hoe je er naar kijkt beide is juist. Ik kan door de Geest bewogen worden om voor iemand te bidden, dan is het gewoon letterlijk iets in mij dat mij wijst op die persoon en erbij vertelt wat er aan de hand is. Maar je kunt ook zeggen dat God mij inspireert om te bidden, maar dan nog inspireert Hij mij doordat Zijn geest in mij is komen wonen als voorschot op wat komen gaat.

ilonia schreef:
Lukas 18:19; Markus 10:18; Marcus 12:29 (Deut. 6:4); Johannes 8:54; Johannes 17:3; Johannes 20:17; Handelingen 2:22.
Hier zegt Jezus dat je alleen Gíd moet eren en dat hij zelf niks kan doen zonder de Vader.

Ik heb even gelezen maar in de aangehaalde teksten (of ik moet er per ongeluk een hebben overgeslagen) kan ik dat niet vinden. Ik kan vinden dat niemand goed is behalve God, en dat de Heer onze God de enige Heer is en dat de Vader de Heere Jezus eert en dat het eeuwige leven is dat men de Eeuwige God kent en wie Hij gezonden heeft, zijn zoon, ook.

En inderdaad kan de Heere Jezus niks zonder de Vader, en valt ergens anders zelfs te lezen dat wie de Zoon niet eert de Vader ook niet eert die Hem gezonden heeft (Johannes 5:23). Dus niks van dat je alleen God moet eren, blijkbaar vallen deze twee samen.

ilonia schreef:
Hoe zit het dan met mensen die voor de tijd van Jezus leefde? Zijn deze mensen nu allemaal verloren, omdat zij geen verlosser hadden?

Nee wees gerust, de Heere Jezus is naar het dodenrijk gegaan om daar te vertellen dat er gebeurt is wat de profeten alang voorzagen. En wie in het dodenrijk gehoord hebben zijn gered. Ik kan nu niet zo snel het stuk vinden in de bijbel waarin dit wordt medegedeeld, maar wellicht dat iemand anders dit kan aanvullen mocht je het willen weten.
En daarnaast was er in de tijd voor de Heere Jezus het offer dat gedaan werd in een onvolmaakte tempel (uitspraak volgens hebreeŽn), die offers worden niet meer aangenomen door God vanaf het moment dat Christus gekruisigd is. Maar daar hadden we al een ander onderwerp over waar dat in wordt uitgelegd. Christus is nu de enige ťn volmaakte hogepriester die dienst doet in een volmaakte tempel die niet gebouwd is door mensenhanden. Lees vooral hebreeŽn nog een keer, daar zul je het allemaal in vinden.

Janice schreef:
in mijn Bijbel staat in jesaja 7:14 gewoon maagd... en als dat dan fout zou zijn, zouden jonkvrouw en maagd niet samen kunnen gaan??

Heel goed, keep it simple en geloof als een kind. Ga er maar vanuit dat de mensen die de bijbel vertaald hebben de taal goed beheersen. Er staat in feite "jonge vrouw" of "jonge ongetrouwde vrouw" maar het stuk maagd klopt dan nog steeds.

Janice schreef:
Bijvoorbeeld als Jezus zegt 'Ik zal de tempel in 3 dagen weder opbouwen', dat betekent echt niet dat Hij de tempel afbreekt en in 3 dagen opbouwt!! En zo zijn er nog tal van zulk soort voorbeelden

Of de Heere Jezus bedoelde met de tempel wat anders, in 3 dagen is er namelijk zeer zeker iets opgebouwd ... ;-)

Ilonia schreef:
Ten tweede zeg jij dat Jezus koning is, maar Jezus is a)niet gezalfd door een profeet

Lekker belangrijk, de Heere Jezus is gezalfd door iemand die veel belangrijker is als een profeet, namelijk God zťlf. Zoals er in het OT ook mensen waren die door God zelf gezalfd zijn.

ilonia schreef:
Volgens Handelingen 21:26 offerde Paulus ook en dat is dan na Jezus offer

En volgens diezelfde handelingen is het offer niet doorgegaan omdat Paulus de tempel uit gesleept is toch?

Janice schreef:
het lijkt wel of ik hier door Ilonia en Devorah beroofd wordt van mijn geloof in Hem.

Sta dat dan niet toe en ga in gebed Janice, als er pijlen op je afgevuurd worden, vanuit welke hoek dan ook, hebben we volgens Efeziers een wapenuitrusting gekregen waaronder een schild (geloof). Je weet wie het is die jou graag op je bek wilt krijgen, en dat zijn niet Devorah en Ilonia dus naar hen hoef je niet te wijzen.
Prik daar doorheen en ga naar de Heer en bid om meer geloof en je zult blijven staan. Je geloof zal de rest van je leven aangevallen blijven worden kan ik je vertellen, dat hoort er helaas bij. Dat gebeurt bij mij ook regelmatig, maar prijs de Heer daarvoor. Elke aanval op ons geloof zal ons dichter bij de Vader brengen, omdat we bij elke aanval alleen maar dichter bij Hem willen zijn. Alleen bij Hem is rust en vrede te vinden. Wees God dankbaar om elke aanval, want dat stelt Hem in staat jou te bevrijden 1

Als het je teveel wordt zoek je rust vooral bij de Heere, Hij zal het je geven want dat heeft Hij beloofd.

Janica schreef:
Het NT is ůůk God's Woord, daar ben ik van overtuigd. Dus als het NT mij zegt dat ik zalig wordt door vergeving van zonden, dan geloof ik dat, en daar is dan niemand die mij dat geloof in het NT af zal & kan nemen

Amen, geloof dat ook en ga niet twijfelen. Het NT is ook waarheid, er wordt een hoop in vervuld wat eerder beloofd is. Waardoor het gewoon prachtige geschriften zijn omdat ze getuigen dat God een trouwe God is die doet wat Hij beloofd. Dat het niet altijd op de manier is zoals we het verwachten of graag willen zien doet er niet toe toch?
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 09:08
Reageer met quote

Quote:
En wie in het dodenrijk gehoord hebben zijn gered. Ik kan nu niet zo snel het stuk vinden in de bijbel waarin dit wordt medegedeeld, maar wellicht dat iemand anders dit kan aanvullen mocht je het willen weten.

1 Petrus 4:6 1
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 09:44
Reageer met quote

Modbreak
Zo en dan nu even een reactie over de gang van zaken. Ik zal het niet volledig in een modbreak blok plaatsen, want dan wordt het allemaal net iets te kleurig hihi 1

Rebbeca ik wou graag beginnen om jou te vragen geen complete boekwerken te kopieren /plakken naar het forum. Het is niet netjes om als je met iemand in gesprek bent ineens een boek in de handen te duwen onder het mom van "lees eerst dit boek maar eens dan praten we verder", het komt een beetje dwingend over en ik persoonlijk heb terwijl ik op een forum zit geen behoefte om een gekopieerd stuk te lezen.

Graag gewoon zťlf schrijven wat je wilt zeggen, dat praat een stuk gemakkelijker, thanx 1

Ilonia schreef:
In mijn pb heb ik ook gezegd dat ik je een andere kant wil laten zien, maar wat je er mee doet moet je zelf weten

Sorry, maar de "andere kant" is helemaal niet interessant. Dat er mensen zijn die om wat voor rede dan ook niet in het NT geloven of in de Heere Jezus geloven lijkt me duidelijk. De rede waarom ze daarvoor kiezen is alleen niet interessant, en Šls iemand dat al zou willen weten dan gaan ze daar niet naar zoeken op een Christelijke website. 1

Mensen komen hier op ACI om meer te leren over de Eeuwige God, en over hem die Hij gezonden heeft. En niet om te leren het NT los te laten of om een stappenplan te leren hoe men het geloof in de Heere Jezus kan verliezen. Die informatie is hier dan ook niet gewenst, niet op het forum, niet in pb's op geen enkele manier. Mocht je behoefte hebben om iemand daar over te vertellen zijn er sites genoeg waar men dat graag wilt horen, hier zul je geen publiek vinden voor dat soort uittingen. Ongeacht wat je gelooft alles is door God aan de Heere Jezus onderworpen, en er komt een dag dan zal dat voor een ieder duidelijk zijn 1

Het is eigenlijk zoals de policy al zegt
Policy schreef:
Iedereen mag berichten plaatsen, en iedereen mag zich mengen in discussies of reageren op artikelen. Zolang je maar in je achterhoofd houdt dat dit een Christelijke website is. Wat inhoud dat God het middelpunt is, en wij hier de Bijbel aanschouwen als God's Woord en de ťnige Waarheid. De site is opgericht voor, door en met de Here Jezus.

Het is daarom onnodig en nutteloos discussies te starten over het wel of niet bestaan van God, of het wel of niet erkennen van de Here Jezus als eniggeboren zoon van God. Hij is de weg, de waarheid en het leven en niemand komt tot de Vader dan door hem

Daarnaast vind ik het raar dat jij je uitspraken onderbouwd met een boek waaraan je geen geloof meer hecht. Dat is net zo dwaas als dat ik iets zeg en vervolgens iets uit de I-tjing of de koran ga quoten om mezelf te onderbouwen. Als ik zoiets zou doen dan maak ik mezelf ook niet echt geloofwaardig. Dat je er niet in gelooft moet je helemaal zelf weten, je mist er een hoop rijkdom mee maar dat is jou keuze en dat respecteer ik. Maar wees dan ook direct een fundamentalist, en kom niet meer aan met het boek dat door jou verworpen is 1

Overigens goed dat je het NT leest hoor, maar misbruik het niet om iemand die wel geloof heeft mogen ontvangen van de Eeuwige mee om de oren te slaan. Zťker niet als je het zelf allemaal niet eens serieus neemt 1

Misschien ben ik in deze posting iets te fel, vergeef me daar dan voor 1 Maar ik sta het niet toe als er mensen op ACI komen die nog op zoek zijn, of nog alleen maar melk kunnen verdragen een beker gal voorgeschoteld krijgen en gaan wankelen. De-evangelisatie projecten, zoals ik het dan maar noem, zijn hier dan ook niet gewenst of toegestaan.

Maar goed, om nog even iets duidelijker te zijn, ik vind het niet leuk om te zeggen, maar als de insteek van je aanwezigheid dus is om te laten zien waarom mensen niet in de Heere Jezus geloven, of om aan te komen met "bewijsstukken" dat het NT niet klopt. Dan kun je dus eigenlijk net zo goed vertrekken 0

uch 0
Janice

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 14:35
Reageer met quote

Devorah schreef:

ik had je zelfs een tekst kunnen geven wat juist jouw geloof enorm sterkt. Maar dan wil ik dat je eerst rustiger wordt en mensen niet de schuld gaat geven over jouw instabiliteit.

Ik ben wat rustiger geworden 1 1 en ik zal niet meer zulke felle postings posten 1
maar kheb nog wel een vraagje aan jou Devorah. Hoe kun jij als ex-christen een christen een tekst geven waardoor het geloof van diegene wordt versterkt? ten 1e zul je die persoon wat beter moeten kennen denk ik en ten 2e kun je dat toch niet als ex-christen lijkt mij.....
ik zie nu trouwens ook in dat ik jou & Ilonia de schuld gaf en daar heb ik ook spijt van, het is de duivel die mij verzoekt, en dat zal hij elke dag weer doen alleen de ene keer erger dan de andere keer en tja, dan schiet ik als mens ook een keer uit mn slof. het spijt me heel erg hiervoor 1 kunnen jullie mij vergeven??

Devorah schreef:
Zand erover?

ja 1

ilonia schreef:
In mijn pb heb ik ook gezegd dat ik je een andere kant wil laten zien, maar wat je er mee doet moet je zelf weten.

mijn antwoord hierop heeft Justed eigenlijk al gegeven, ik ben niet geinteresseerd in die andere kant en als ik daar wel in was geinteresseerd had ik me daar wel in verdiept 1

justed schreef:
Ik heb even gelezen maar in de aangehaalde teksten (of ik moet er per ongeluk een hebben overgeslagen) kan ik dat niet vinden. Ik kan vinden dat niemand goed is behalve God, en dat de Heer onze God de enige Heer is en dat de Vader de Heere Jezus eert en dat het eeuwige leven is dat men de Eeuwige God kent en wie Hij gezonden heeft, zijn zoon, ook.

En inderdaad kan de Heere Jezus niks zonder de Vader, en valt ergens anders zelfs te lezen dat wie de Zoon niet eert de Vader ook niet eert die Hem gezonden heeft (Johannes 5:23). Dus niks van dat je alleen God moet eren, blijkbaar vallen deze twee samen.

dat viel mij dus nou ook al op en daarom vond ik de teksten dus ook niet zo sterk...

justed schreef:
Of de Heere Jezus bedoelde met de tempel wat anders, in 3 dagen is er namelijk zeer zeker iets opgebouwd ... ;-)

haha, dat heb ik nou niet gezegt omdat ik dacht dat de meesten hier die link zelf wel konden leggen 1 maar dat bedoelde ik dus ook te zeggen 1

justed schreef:
Sta dat dan niet toe en ga in gebed Janice, als er pijlen op je afgevuurd worden, vanuit welke hoek dan ook, hebben we volgens Efeziers een wapenuitrusting gekregen waaronder een schild (geloof). Je weet wie het is die jou graag op je bek wilt krijgen, en dat zijn niet Devorah en Ilonia dus naar hen hoef je niet te wijzen.
Prik daar doorheen en ga naar de Heer en bid om meer geloof en je zult blijven staan. Je geloof zal de rest van je leven aangevallen blijven worden kan ik je vertellen, dat hoort er helaas bij. Dat gebeurt bij mij ook regelmatig, maar prijs de Heer daarvoor. Elke aanval op ons geloof zal ons dichter bij de Vader brengen, omdat we bij elke aanval alleen maar dichter bij Hem willen zijn. Alleen bij Hem is rust en vrede te vinden. Wees God dankbaar om elke aanval, want dat stelt Hem in staat jou te bevrijden

Als het je teveel wordt zoek je rust vooral bij de Heere, Hij zal het je geven want dat heeft Hij beloofd.

dank je wel voor deze tip, het heeft me heel erg geholpen 1

justed schreef:
Amen, geloof dat ook en ga niet twijfelen. Het NT is ook waarheid, er wordt een hoop in vervuld wat eerder beloofd is. Waardoor het gewoon prachtige geschriften zijn omdat ze getuigen dat God een trouwe God is die doet wat Hij beloofd. Dat het niet altijd op de manier is zoals we het verwachten of graag willen zien doet er niet toe toch?

dat doet er zeker niet toe nee, God werkt bij iedereen anders en bij iedereen op Zijn manier!! gelukkig ook maar 1
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 16:34
Reageer met quote

Justed,

Jammer dat je zo slecht leest van mijn posting over Jes 7:14, want ik ga er uitgebreider op in dan alleen over vers 14.

Dan in vers 16 staat:
16 Want voordat de jongen in staat is om het kwade te verwerpen en het goede te kiezen, zal het land van de beide koningen die u zo veel angst inboezemen, ontvolkt zijn.
Ten eerste geloven christenen dat Jezus zonder zonde was en leefde Jezus niet in een ontvolkte land.
Jesaja werd geroepen in het sterf jaar van Uzza/Azarja (Jes. 6:1 2 Kron. 26:23 en 2 Kon. 15:7) Zijn zoon Jotam werd koning in zijn (Uzza/Azarja) plaats. In 2 Kon. 16:9 kun je lezen dat de koning van Assur het volk weg voerde in ballingsschap. (zal het land...ontvolkt zijn.) Dit is Juda. In 2 Koningen 17 wordt Israel in ballingschap gevoert door de koning van Assur. Volgens mij slaat vers 16 op deze gebeurtenis.
In vers 24 staat:Dat men met pijlen en met den boog aldaar zal moeten gaan; want het ganse land zal doornen en distelen zijn. De vraag kan je dan stellen: Hoe kan je met pijl en boog de distels en doornen weg slaan? Wel in 2 Kon. 17:26 staat: daarom heeft Hij leeuwen onder hen gezonden, en ziet, zij doden hen
Dus volgens mij werd de zoon die in Jes. 7:14 wordt genoemd geboren in deze tijd.
Quote:

Het is dezelfde Geest als die in de Heere Jezus woonde, met andere woorden Gods geest waardoor het duidelijk wordt dat inderdaad God en de heilige geest ťťn zijn.

Maar hadden de profeten ook niet Gíds Geest die op hen ruste?

Quote:
Nee wees gerust, de Heere Jezus is naar het dodenrijk gegaan om daar te vertellen dat er gebeurt is wat de profeten alang voorzagen.

Maar dit gaat lijn recht tegen de Bijbel in, want er staat in Psalmen meen ik dat de doden Gíd niet kunnen eren. Als iemand dood is zijn zijn gedachten vergaan.
Quote:

En volgens diezelfde handelingen is het offer niet doorgegaan omdat Paulus de tempel uit gesleept is toch?

Nee hoor niet hier.

Janice,

In jouw eerste posting wilde je een discussie met mij aangaan. Prima, maar je wist dat ik dat ik een andere mening had. In je pb vond je het wel interessant iemand met een andere mening. Of heb ik jouw verkeerd begrepen? Ik wil best als er naar mijn mening wordt gevraagd mijn mening geven, maar ga dan later niet net doen of je daar niet in geÔnteresseerd bent. Ik wil best met mensen in discussie met wat voor geloof ze ook hebben, maar wel op een open en eerlijke manier. Als dat blijkbaar hier niet kan stop ik hiermee.
Devorah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 17:45
Reageer met quote

Janice schreef:

Ik ben wat rustiger geworden 1 1 en ik zal niet meer zulke felle postings posten 1
maar kheb nog wel een vraagje aan jou Devorah. Hoe kun jij als ex-christen een christen een tekst geven waardoor het geloof van diegene wordt versterkt?

Ik schreef al dat ik het NT goed ken. Kennis verdwijnt niet zomaar. Decennia lang heb ik als christen de christelijke Bijbel onderzocht. Mijn Joodse familie waren allemaal theologen en mijn nietJoodse vader is ook theoloog. Dus je begrijpt dat ik niet geheel onder de onwetende geschaard mag worden.
Quote:

ten 1e zul je die persoon wat beter moeten kennen

Als dat zo zou zijn, zou de kerken leeglopen. Want mensen kennen elkaar altijd oppervlakkig.
Quote:

denk ik en ten 2e kun je dat toch niet als ex-christen lijkt mij.....

Als je dat denkt, mag dat.

Ik neem nu afstand want ik mag als Joodse absoluut niet inhoudelijk discussiŽren.
Quote:

ik zie nu trouwens ook in dat ik jou & Ilonia de schuld gaf en daar heb ik ook spijt van, het is de duivel die mij verzoekt, en dat zal hij elke dag weer doen alleen de ene keer erger dan de andere keer en tja, dan schiet ik als mens ook een keer uit mn slof. het spijt me heel erg hiervoor 1 kunnen jullie mij vergeven??

Altijd 1

Ik wens je veel wijsheid toe.

Groetjes,
Devorah
Janice

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Apr-2008 20:50
Reageer met quote

ilonia schreef:

Janice

In jouw eerste posting wilde je een discussie met mij aangaan. Prima, maar je wist dat ik dat ik een andere mening had. In je pb vond je het wel interessant iemand met een andere mening. Of heb ik jouw verkeerd begrepen? Ik wil best als er naar mijn mening wordt gevraagd mijn mening geven, maar ga dan later niet net doen of je daar niet in geÔnteresseerd bent. Ik wil best met mensen in discussie met wat voor geloof ze ook hebben, maar wel op een open en eerlijke manier. Als dat blijkbaar hier niet kan stop ik hiermee.

ik denk dat je me dan verkeert begrepen hebt, want in mijn 1e pb wat ik jou stuurde dacht ik dat je Jood was (komt omdat je telkens de Thora aanhaalt). Ik vindt het wel interessant hoe Joden tegenover het geloof aankijken, maar het interesseert me niet hoe een ex-christen daar tegenaan kijkt, sorry.
Janice

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 17-Apr-2008 17:43
Reageer met quote

Devorah schreef:
Janice schreef:

ten 1e zul je die persoon wat beter moeten kennen

Als dat zo zou zijn, zou de kerken leeglopen. Want mensen kennen elkaar altijd oppervlakkig.

nou, dat heb je behoorlijk fout Devorah. In de kerk waar ik toe behoor zal de kerk nog behoorlijk vol blijven, en ik denk dat dat in nog veel meer kerken het geval is.

Modbreak
Liever geen steken onderwater, gewoon bij het onderwerp blijven en lezen wat er staat Janice 1 En als je een beetje te geprikkeld bent, of je voelt je aangevallen dan weet je wat je moet doen hť 1

Devorah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 17-Apr-2008 18:07
Reageer met quote

Janice, meis, ik heb het niet over leegloop van de kerken. Lees goed wat jij zelf schreef en wat ik daar op zeg. 0
Eliyahu

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 24-Okt-2018 18:12
Reageer met quote

Bs'd

De profetie van Jesaja 7:

1 Het geschiedde nu in de dagen van Achaz, de zoon van Jotam, de zoon van Uzzia, de koning van Juda, dat Resin, de koning van Aram, met Pekach, de zoon van Remaljahu, de koning van IsraŽl, tegen Jeruzalem ten strijde trok; maar hij kon in de strijd daartegen de overhand niet behalen. 2 Toen men het koningshuis van David berichtte: Aram is neergestreken op EfraÔm, beefde zijn hart en ook het hart van zijn volk, zoals de bomen van het woud beven voor de wind.
3 Toen zeide J-H-W-H tot Jesaja: Ga Achaz tegemoet, gij en uw zoon Sear-Jasub, naar het einde van de waterleiding van de bovenste vijver, naar de weg van het Vollersveld, 4 en zeg tot hem: tracht rustig te blijven, vrees niet, uw hart versage niet voor deze twee rokende stompen brandhout: voor de brandende toorn van Resin en Aram en de zoon van Remaljahu. 5 Omdat Aram kwaad tegen u beraamd heeft, EfraÔm en de zoon van Remaljahu, door te zeggen: 6 Wij zullen optrekken tegen Juda, het schrik aanjagen, het voor ons veroveren en de zoon van Tabeal daarin koning maken Ė 7 zegt de Here J-H-W-H aldus: Het zal niet bestaan en het zal niet geschieden; 8 maar Damascus blijft het hoofd van Aram en het hoofd van Damascus blijft Resin Ė binnen nog vijfenzestig jaar zal EfraÔm verbroken worden, zodat het geen volk meer is Ė 9 en Samaria blijft het hoofd van EfraÔm en het hoofd van Samaria blijft de zoon van Remaljahu. Indien gij niet gelooft, voorwaar, gij wordt niet bevestigd.
10 En J-H-W-H ging voort tot Achaz te spreken: 11 Vraag voor u een teken van J-H-W-H uw God, diep in het dodenrijk of boven in den hoge. 12 Maar Achaz zeide: Ik zal er geen vragen, en J-H-W-H niet verzoeken. 13 Toen zeide hij: Hoort toch, gij huis van David! Is het u niet genoeg mensen te vermoeien, dat gij ook mijn God vermoeit? 14 Daarom zal J-H-W-H zelf u een teken geven: Zie, de jonge vrouw zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam ImmanuŽl geven. 15 Boter en honig zal hij eten, zodra hij het kwade weet te verwerpen en het goede te verkiezen. 16 Maar voordat de jongen weet het kwade te verwerpen en het goede te verkiezen, zal het land ontvolkt zijn, voor welks beide koningen gij angstig zijt.

We zien hier in Jesaja 7, dat koning Achaz, de koning van Judah, bang was van twee buurkoningen. Het is belangrijk om in de gaten te houden dat na de dood van koning Salomo het koninkrijk Israel in twee delen spleet, in het koninkrijk Israel en het koninkrijk Judah. Het koninkrijk Judah bestond uit de stam van Benjamin en Judah, en een gedeelte van Levi. Het koninkrijk Israel bestond uit de overige tien stammen. Achaz was de koning van Judah, en ten tijde van deze profetie was Pekah, de zoon van Remaljah, de koning van Israel. En nou wil het geval dat Pekah een verbond had gesloten met Resin, de toenmalige koning van SyriŽ, om gezamenlijk Achaz aan te vallen.
Dit nieuws bezorgde koning Achaz aanzienlijke stress. Hij had een donker vermoeden dat het in de nabije toekomst wel eens ernstig mis zou kunnen gaan voor hem. Daarom stuurde God de profeet Jesaja naar hem toe, om hem te vertellen dat hij zich geen zorgen hoefde te maken. God zegt tegen koning Achaz dat Hij hem een teken zal geven. Hier is het teken: "14 Daarom zal J-H-W-H zelf u een teken geven: Zie, de jonge vrouw zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam ImmanuŽl geven. 15 Boter en honig zal hij eten, zodra hij het kwade weet te verwerpen en het goede te verkiezen. 16 Maar voordat de jongen weet het kwade te verwerpen en het goede te verkiezen, zal het land ontvolkt zijn, voor welks beide koningen gij angstig zijt."

God zei dat voordat de zoon die geboren zou worden aan de de jonge vrouw die zwanger was de jaren des onderscheids bereikt zou hebben, het land van de twee koningen waarvoor Achaz bang was, ontvolkt zou zijn. Die twee naties zouden voor die tijd beiden in ballingschap geleid zijn.
Dit is dus een teken voor koning Achaz, die zo'n 700 jaar voor JC leefde.

En de bijbel vertelt ons dat die profetie uitgekomen is: "27 In het tweeŽnvijftigste jaar van Azarja, de koning van Juda, werd Pekach, de zoon van Remaljahu, koning over IsraŽl te Samaria; hij regeerde twintig jaar. 28 Hij deed wat kwaad is in de ogen van J-H-W-H, hij week niet af van de zonden die Jerobeam, de zoon van Nebat, IsraŽl had doen bedrijven. 29 In de dagen van Pekach, de koning van IsraŽl, kwam Tiglatpileser, de koning van Assur, en veroverde Ijjon, Abel-Bet-Maška, Janoach, Kedes en Hasor, Gilead en Galila, het gehele land van Naftali; en hij voerde de bevolking in ballingschap naar Assur. 30 En Hosea, de zoon van Ela, smeedde een samenzwering tegen Pekach, de zoon van Remaljahu; hij sloeg hem dood en werd koning in zijn plaats in het twintigste jaar van Jotam, de zoon van Uzzia." II Kon 15.

We zien hier dus dat de bevolking van Israel inderdaad in ballingschap ging, en dat het land van Pekah ontvolkt was.

En zie hier wat er gebeurde met Resin, de koning van SyriŽ: "6 Te dien tijde heroverde Resin, de koning van Aram, Elat voor Aram en hij wierp de JudeeŽrs uit Elat; en de Edomieten kwamen naar Elat en woonden daar tot op de huidige dag. 7 Toen zond Achaz boden naar Tiglatpileser, de koning van Assur, om te zeggen: Ik ben uw knecht en uw zoon; trek op en verlos mij uit de macht van de koning van Aram en uit de macht van de koning van IsraŽl, die tegen mij zijn opgetrokken. 8 Achaz nam het zilver en het goud, dat zich bevond in het huis van J-H-W-H en in de schatkamers van het koninklijk paleis, en hij zond het als een geschenk aan de koning van Assur. 9 En de koning van Assur gaf hem gehoor; de koning van Assur trok op tegen Damascus, nam het in en voerde de bevolking in ballingschap weg naar Kir; en Resin bracht hij ter dood. "
II Kings 16.

Hier zien we dus dat ook de inwoners van het land van Koning Resin in ballingschap gingen, dus ook zijn land was ontvolkt, dat alles in de dagen van Achaz, zoals de profetie beloofde.

Dus God gaf een teken aan koning Achaz.

In de dagen van koning Achaz.

Dat is ongeveer 700 jaar voor JC .

Dus deze profetie heeft helemaal niks met de messias te maken, en er is in de verste verte geen maagd te vinden die zwanger zou worden.

Dat zijn alleen maar foutieve aannames van het NT.

Niettegenstaande al deze feiten brengt het NT deze tekst toch als zijnde een messiaanse profetie, die zou zeggen dat de messias uit een maagd geboren zou worden: Matthew 1: "21 Zij zal een zoon baren en gij zult Hem de naam Jezus geven. Want Hij is het, die zijn volk zal redden van hun zonden. 22 Dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden hetgeen de Here door de profeet gesproken heeft, toen hij zeide: 23 Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal Hem de naam ImmanuŽl geven, hetgeen betekent: God met ons."

Dus wat het NT hier doet, is een tekst die niks met de messias te maken heeft uit zijn verband rukken, het vervolgens foutief vertalen, en dan presenteren als zijnde een "messiaanse profetie".

Dus ťťn van de fundamenten van het christelijk geloof, de maagdelijke geboorte, is gebaseerd op een tekst die door het NT uit zijn verband getrokken is, en foutief vertaald is, en die helemaal niet over de messias spreekt.

Deze feiten worden toegegeven door de christelijke hoogleraar aan de theologische faculteit van de Vrije Universiteit te Amsterdam, prof dr Talstra. In een reactie op mijn homepage schrijft hij onder andere: "Wat betreft het citaat van Jes. 7,14 in Mth. 1,22 heeft Silver eenvoudig gelijk: het Hebreeuws heeft: 'jonge vrouw', de Mth. tekst heeft 'parthenos': maagd. Geen exegeet zal dat tegenspreken." En ook: "Vervolgens: ook christelijke oudtestamentici zullen zeggen dat Jes. 7 gaat over een prins uit de lijn van David ergens in de 8e eeuw v. Chr. Dat is wat de tekst beschrijft."

Voor de hele reactie van prof dr Talstra kijk hier: https://sites.google.com/site/bergzion/talstra-1

Dus prof dr Talstra geeft gewoon toe dat er niet "maagd" staat in Jesaja 7, maar "jonge vrouw", en dat het spreekt over een prins in dagen van Jesaja en Achaz, zo'n 700 jaar voor JC.

Deze profetie heeft helemaal niets met de messias te maken.

Voor meer informatie over waarom het jodendom het NT niet erkent, kijk hier: http://bergzion.notlong.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: