Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Algemeen Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Joods en Christelijk geloof, de verschillen
Auteur Bericht
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 23-Jul-2004 11:29
Reageer met quote

Hey Kena 1

Zou je ons misschien wat meer kunnen vertellen over de verschillen tussen het Joodse geloof & de Tora enerzijds en het christendom en de Bijbel anderzijds... als ik het zo al goed zeg 1 want ik weet er vrijwel niets vanaf. Ik ben hierin wel erg geïnteresseerd. Jouw reacties zijn namelijk treffend, soms zie ik ze zelfs als fel-enthousiast, maar ik mis altijd een toelichting. Voor 'ingewijden' klinkt mijn vraag misschien dom, maar ik ken niets van de wetten waarover jij spreekt......
Oh ja waar ik ook nog benieuwd naar was: ben jij zelf van Joodse komaf? Je beheerst het Hebreeuws, een taal die bekend staat als moeilijk te leren
(ik vind het een prachtige taal qua klank, een kennis van mij studeerde theologie en kreeg deze taal als extra vak, zodoende hoorde ik het wel eens). Of is het, je noemde de taal al bij je hobby's, uit interesse dat je het Hebreeuws zo goed 'in je vingers hebt'?

Veel liefs, Gods zegen gewenst, 1
Monique
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 23-Jul-2004 11:41
Reageer met quote

Eeeeh, sorry Kena: je had al geschreven dat je een christen bent van Joodse komaf.... Even niet wakker geweest denk ik 1
Aangezien jij van 'allebei' veel afweet, ben jij ook de 'aangewezen persoon' bij wie ik kan aankloppen om meer over het Joodse geloof te weten te komen. Ik ben en blijf een christen, maar ik ben altijd geïnteresseerd in wat mensen ertoe beweegt een 'ander geloof' aan te hangen...... 1

Liefs, Gods zegen gewenst, 1
Monique
Naar boven
kena

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 23-Jul-2004 16:12
Reageer met quote

Hoi Monique,

De 613 wetten van de Tora, zijn wetten die jij wellicht ook kent. Alleen wanneer je ze op een rijtje zet en uit je hoofd moet leren, dan is het best veel.

De Tora zijn de eerste 5 Bijbelboeken. Volgens traditie door Mosje (Mozes) geschreven. Daar kan je al die wetten lezen. Soms als droge kost en soms in vertelvorm.

Als je iets wilt weten, stel gerust vragen. Verder dienen wij dezelfde G'd en Verlosser en dat maakt ons één in Hem:

Liefs en 1

Bava Kama 82a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eliyahu

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 24-Okt-2018 18:00
Reageer met quote

kena schreef:
Hoi Monique,

De 613 wetten van de Tora, zijn wetten die jij wellicht ook kent. Alleen wanneer je ze op een rijtje zet en uit je hoofd moet leren, dan is het best veel.

De Tora zijn de eerste 5 Bijbelboeken. Volgens traditie door Mosje (Mozes) geschreven. Daar kan je al die wetten lezen. Soms als droge kost en soms in vertelvorm.

Als je iets wilt weten, stel gerust vragen. Verder dienen wij dezelfde G'd en Verlosser en dat maakt ons één in Hem:

Liefs en 1

Bs"d

Het is niet zo dat christenen en Joden dezelfde God dienen.

Christenen dienen JC, Joden dienen J-H-W-H.

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: