Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Algemeen Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
De besnijdenis redt MILJOENEN levens!
Auteur Bericht
Eliyahu

Bericht Onderwerp: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!
Bericht Geplaatst op: Vr 13-Okt-2006 13:25
Reageer met quote

Bs'd

Lees hier hoe de besnijdenis al miljoenen levens gered heeft, en het potentieel heeft om miljoenen meer te redden:

http://www.geocities.com/wegvel

Eliyahu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
justed
Beheer

Bericht Onderwerp: Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!
Bericht Geplaatst op: Ma 16-Okt-2006 19:55
Reageer met quote

Dit artikel pleit er voor dat een ieder vleselijk besneden dient te zijn, iets wat absoluut niet waar is. Het gaat er namelijk niet om of je lichamelijk besneden bent, maar of ons hart en onze gedachten voor God geopend zijn (romeinen 2).

Voor zij die in Christus zijn heeft besnijdenis geen enkele betekenis, als iemand zich in Christus laat besnijden dan is die persoon het verplicht om geheel de Wet te onderhouden, je werkt je dan namelijk los van Christus. (Galaten 5).

Mensen die Christus aanvaard hebben zijn één met Hem. En in Hem is de Goddelijke volheid aanwezig, en omdat we één met Christus zijn zijn wij ook met die volheid vervuld. In Christus zijn we al reeds besneden, niet door mensenhanden maar in de Geest (Kolossenzen 2).

Het hele artikel begint al verkeerd "Er zijn twee soorten mensen: De besnedenen en de onbesnedenen" dat is absoluut niet waar. De scheiding die hier opgeworpen wordt is inmiddels al weggehaald door Christus zelf. Als je dan toch twee groepen wilt onderscheiden dan zijn er mensen die bij het volk van God horen (Joden en een ieder die Christus aanvaard heeft), en mensen die niet bij dit volk horen.

Het stuk van "de ware besnede" komt vermoedelijk uit Romeinen 2:28-29 "Die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is; Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God."

Het artikel schrijft over het voorkomen van AIDS door besnijdenis, en sluit de introductie af met "Hier zien we dat mensen die Gods wetten letterlijk uitvoeren in veel mindere mate bezocht worden door deze moderne gesel Gods, en dat degene die de wetten “geestelijk” uitvoeren, uitgeroeid worden.".

Dus als je God's wetten onderhoud zul je in minder mate last hebben van de moderne gesel Gods. De Bijbel schrijft duidelijk dat een besnijdenis niet zozeer iets vleselijks is, verzen heb ik zojuist aangewezen.

Maar goed om op het eerste gedeelte van de zin in te gaan is het inderdaad waar. Als we God's Wil nou eens toepassen op onze seksualiteit zullen we geen aids krijgen. Als de mens stopt met wisselende contacten, en seksualiteit houden als iets wat binnen een huwelijk hoort was aids niet eens ontstaan!!

Ik denk dat als ik mijn persoonlijke seksualiteit onderwerp aan God, dat ik 0% kans heb op het HIV virus, dát zijn nog eens betere resultaten als dat ik 8 keer minder risico loop op HIV als ik besneden ben.

Aids is puur ontstaan omdat de mens seksualiteit ging beleven op een manier die absoluut niet binnen de Wil van God lag. Dus om nu met een artikel aan te komen dat het komt door onbesnedenen is natuurlijk lariekoek. Als ik elke dag met een ander seksuele omgang heb (ongeacht of het een man, vrouw, dier of wat dan ook is), dan heb ik grote kans dat ik Aids ga oplopen.
Eliyahu

Bericht Geplaatst op: Ma 16-Okt-2006 20:16
Reageer met quote

justed schreef:
Dit artikel pleit er voor dat een ieder vleselijk besneden dient te zijn, iets wat absoluut niet waar is. Het gaat er namelijk niet om of je lichamelijk besneden bent, maar of ons hart en onze gedachten voor God geopend zijn (romeinen 2).

Voor zij die in Christus zijn heeft besnijdenis geen enkele betekenis, als iemand zich in Christus laat besnijden dan is die persoon het verplicht om geheel de Wet te onderhouden, je werkt je dan namelijk los van Christus. (Galaten 5).

Mensen die Christus aanvaard hebben zijn één met Hem. En in Hem is de Goddelijke volheid aanwezig, en omdat we één met Christus zijn zijn wij ook met die volheid vervuld. In Christus zijn we al reeds besneden, niet door mensenhanden maar in de Geest (Kolossenzen 2).

Het hele artikel begint al verkeerd "Er zijn twee soorten mensen: De besnedenen en de onbesnedenen" dat is absoluut niet waar. De scheiding die hier opgeworpen wordt is inmiddels al weggehaald door Christus zelf. Als je dan toch twee groepen wilt onderscheiden dan zijn er mensen die bij het volk van God horen (Joden en een ieder die Christus aanvaard heeft), en mensen die niet bij dit volk horen.

Het stuk van "de ware besnede" komt vermoedelijk uit Romeinen 2:28-29 "Die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is; Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God."

Het artikel schrijft over het voorkomen van AIDS door besnijdenis, en sluit de introductie af met "Hier zien we dat mensen die Gods wetten letterlijk uitvoeren in veel mindere mate bezocht worden door deze moderne gesel Gods, en dat degene die de wetten “geestelijk” uitvoeren, uitgeroeid worden.".

Dus als je God's wetten onderhoud zul je in minder mate last hebben van de moderne gesel Gods. De Bijbel schrijft duidelijk dat een besnijdenis niet zozeer iets vleselijks is, verzen heb ik zojuist aangewezen.

Bs'd

Het is niet de bijbel die dat zegt, het is het NT dat zegt dat als je niet besneden bent dat je dan toch besneden bent.

Quote:
Maar goed om op het eerste gedeelte van de zin in te gaan is het inderdaad waar. Als we God's Wil nou eens toepassen op onze seksualiteit zullen we geen aids krijgen. Als de mens stopt met wisselende contacten, en seksualiteit houden als iets wat binnen een huwelijk hoort was aids niet eens ontstaan!!

Ik denk dat als ik mijn persoonlijke seksualiteit onderwerp aan God, dat ik 0% kans heb op het HIV virus, dát zijn nog eens betere resultaten als dat ik 8 keer minder risico loop op HIV als ik besneden ben.

Aids is puur ontstaan omdat de mens seksualiteit ging beleven op een manier die absoluut niet binnen de Wil van God lag. Dus om nu met een artikel aan te komen dat het komt door onbesnedenen is natuurlijk lariekoek. Als ik elke dag met een ander seksuele omgang heb (ongeacht of het een man, vrouw, dier of wat dan ook is), dan heb ik grote kans dat ik Aids ga oplopen.

Feit blijft natuurlijk dat de besnijdenis de kans op een AIDS infectie drastisch verkleint.

Eliyahu
Naar boven
Troost Mijn Volk

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 16-Okt-2006 21:34
Reageer met quote

Sjalom Eliyahu,

Aardige stelling maar daar is de besnijdenis nou niet voor bedoeld. Weet je Adonai gaf ons heel duidelijke regels en wetten. Die wetten op sexueel gebied zijn universeel. Waarom zijn zij dat? Heel eenvoudig lees je dat op de eerste bladzijde van de Tenach, Adonai bracht daar man en vrouw samen en stelde daar als het ware het huwelijk in. Je kent onze geschiedenis. Wat een verdriet kwam er toen Hagar als bijvrouw aan Avraham werd gegeven. Die verdeeldheid werkt door tot op vandaag.
Mosje kreeg van Adonai hee heldere richtlijnen omtrent reinheid, maar ook het respect voor elkaar lees je in de 10 woorden.
Het is ontegenzeggelijk waar dat onder ons volk baarmoederhalskanker niet voor komt. Onder de voorhuid kunnen zich maar al te vaak ziektekiemen ontwikkelen die schadelijk zijn voor anderen en ook voor jezelf. Ik doe daar niets van af.

Maar laat ik het voorzichtig zeggen de besnijdenis om de aidsepedemie in te dammen is een verkeerd standpunt. In de Tenach vindt je voldoende teksten die slaan op de reinheid en die waarschuwen tegen overspel.

Met dit gegeven ben ik best wel begaan met hen die door medische fouten HIV besmet bloed hebben gekregen. Ik heb er grote moeite me met hen die willens en wetens anderen besmetten. Hier is wel een gesel van de tijd.

Wat zei de Eeuwige ook al weer tegen ons volk? Daarbij bedoelde Hij ook de vreemdeling die in onze poorten vertoefde. Wat is onze boodschap naar de goyiem? Helder en duidelijk moest Jonah een boodschap brengen naar Nineve, een stad die ten verderve was opgeschreven en waarover de Eeuwige Zijn barmhartigheid wilde tonen.

Blijven we nog steeds naar binnen gericht of zijn we een priestervolk dat door Adonai apart is gezet. Daarbij denk ik aan het Sukkotfeest. Wat staat daarover in Zacharja 14.

Eliyahu, ik kom niet met een opgeheven vinger, maar meer met een bewogenheid naar de nander toe. Eerlijk gezegd ben ik blij met dat vanuit een andere invalshoek gekeken mag worden naar het artikel. Het houd ons scherp en allert.

Willem
justed
Beheer

Bericht Geplaatst op: Ma 16-Okt-2006 22:27
Reageer met quote

Eliyahu schreef:
Het is niet de bijbel die dat zegt, het is het NT dat zegt dat als je niet besneden bent dat je dan toch besneden bent.

Op ACI wordt het Nieuwe testament ook erkent als onderdeel van de Bijbel, het Woord van God. In de policy had je ook kunnen lezen dat deze site is gebouwd vanuit het fundament dat we de Here Jezus noemen. Betekent niet dat jij Hem dient te erkennen, maar wel weet vanuit Wie de site is ontwikkeld.

Een opmerking als "het staat in het NT dus het hoeft niet waar te zijn" is dan ook geen argument 1

Eliyahu schreef:
Feit blijft natuurlijk dat de besnijdenis de kans op een AIDS infectie drastisch verkleint.

Klopt, en feit blijft ook dat door de seksuele onreinheid van de mensheid ook diverse ziekten in de wereld gekomen zijn. Ik denk dat als ik mijn seksualiteit alleen maar deel met mijn (toekomstige) vrouw dat de kans op Aids voor mij daalt naar 0% 1

En wat betekent eigenlijk "Bs'd", mijn nederlands is aardig goed maar dit woord komt me niet bekend voor 1
Eliyahu

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 17-Okt-2006 04:23
Reageer met quote

Troost Mijn Volk schreef:
Sjalom Eliyahu,

Aardige stelling maar daar is de besnijdenis nou niet voor bedoeld.

Bs'd

Hoe weet je dat het daar niet voor bedoeld is?

En daarom maar niet doen, en de mensen met miljoenen tegelijk onnodig dood laten gaan dan maar?

Quote:

Weet je Adonai gaf ons heel duidelijke regels en wetten. Die wetten op sexueel gebied zijn universeel. Waarom zijn zij dat? Heel eenvoudig lees je dat op de eerste bladzijde van de Tenach, Adonai bracht daar man en vrouw samen en stelde daar als het ware het huwelijk in. Je kent onze geschiedenis. Wat een verdriet kwam er toen Hagar als bijvrouw aan Avraham werd gegeven. Die verdeeldheid werkt door tot op vandaag.
Mosje kreeg van Adonai hee heldere richtlijnen omtrent reinheid, maar ook het respect voor elkaar lees je in de 10 woorden.
Het is ontegenzeggelijk waar dat onder ons volk baarmoederhalskanker niet voor komt. Onder de voorhuid kunnen zich maar al te vaak ziektekiemen ontwikkelen die schadelijk zijn voor anderen en ook voor jezelf. Ik doe daar niets van af.

Maar laat ik het voorzichtig zeggen de besnijdenis om de aidsepedemie in te dammen is een verkeerd standpunt. In de Tenach vindt je voldoende teksten die slaan op de reinheid en die waarschuwen tegen overspel.

En als mensen toch ongeregelde sex hebben met jan en alleman, dan maar gewoon dood laten gaan, en geen mogelijke oplossing aandragen voor ze?

Quote:
Met dit gegeven ben ik best wel begaan met hen die door medische fouten HIV besmet bloed hebben gekregen. Ik heb er grote moeite me met hen die willens en wetens anderen besmetten. Hier is wel een gesel van de tijd.

Wat zei de Eeuwige ook al weer tegen ons volk? Daarbij bedoelde Hij ook de vreemdeling die in onze poorten vertoefde. Wat is onze boodschap naar de goyiem? Helder en duidelijk moest Jonah een boodschap brengen naar Nineve, een stad die ten verderve was opgeschreven en waarover de Eeuwige Zijn barmhartigheid wilde tonen.

Ik toon barmhartigheid naar de niet-joden door ze te wijzen op 1 van de wetten die hun een hele hoop ellende kan besparen.

Quote:
Blijven we nog steeds naar binnen gericht of zijn we een priestervolk dat door Adonai apart is gezet. Daarbij denk ik aan het Sukkotfeest. Wat staat daarover in Zacharja 14.

Eliyahu, ik kom niet met een opgeheven vinger, maar meer met een bewogenheid naar de nander toe. Eerlijk gezegd ben ik blij met dat vanuit een andere invalshoek gekeken mag worden naar het artikel. Het houd ons scherp en allert.

Als je bewogenheid ervaart naar de ander, naar de niet-joden, dan zal je geen moeite hebben met het feit dat de besnijdenis als een gedeeltelijke AIDS preventie aan hen gepropageerd wordt.

Eliyahu.
Naar boven
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 17-Okt-2006 09:54
Reageer met quote

Eliyahu schreef:
Hoe weet je dat het daar niet voor bedoeld is?

De bedoeling van besnijdenis is een teken te zijn van het verbond tussen God en de mens. Dat besnijdenis wellicht de kans op HIV verlaagd, en dat een penis die besneden is hygiënischer is als een die niet besneden is is bijzaak.

Eliyahu schreef:
En daarom maar niet doen, en de mensen met miljoenen tegelijk onnodig dood laten gaan dan maar? En als mensen toch ongeregelde sex hebben met jan en alleman, dan maar gewoon dood laten gaan, en geen mogelijke oplossing aandragen voor ze?

Een mogelijke oplossing voor hen is zich te houden aan de voorschriften voor seksualiteit die aangedragen zijn door God. Als men dat niet doet dan zijn daar gevolgen aan verbonden, de gevolgen van zonde zijn immers de dood, en in dit geval niet alleen geestelijk dood maar ook lichamelijk.

Zoals jij de besnijdenis nu brengt, althans hoe het op mij overkomt, geef je dus in feite een vrijbrief voor iedereen die maar met jan en alleman seks wilt hebben, en geef je dus in feite een vorm van goedkeuring m.b.t. het overtreden van de richtlijnen op seksueel gebied. Zo van "Dus jij wilt met iedereen omgang hebben, nou God heeft een besnijdenis ingesteld, als jij dat nou laat doen dan kun je lekker los". Kijk daar mee uit, je instelling dat je het HIV virus wilt doen verminderen, en mensen wilt helpen om uit de handen van de dood te blijven is goed! Alleen hebben mensen die aids krijgen door seksuele losbandigheid dit toch ook een heel stuk aan zichzelf te danken.

Maar om nou het teken van het verbond van God met Abraham en zijn nageslacht te gaan gebruiken als aids-remmer vind ik toch een beetje ver gaan. Ik denk niet dat het de bedoeling is om de gevolgen van het overtreden van het ene gebod (seksuele onreinheid) op te heffen door een verbondsteken (besnijdenis) ... 1

Eliyahu schreef:
Ik toon barmhartigheid naar de niet-joden door ze te wijzen op 1 van de wetten die hun een hele hoop ellende kan besparen.

Maar je verzaakt daarbij hen te wijzen op de richtlijnen die er gelden voor seksualiteit waardoor ze het gedonder 100% ontlopen. Waarom die mensen een oplossing aanbieden die het probleem slechts gedeeltelijk oplost, terwijl er een oplossing is die het geheel uit hun midden weg neemt. 1
Ik persoonlijk ben meer voorstander van een compleet dekkende oplossing, als van een oplossing die maar een beetje helpt.

En over de besnijdenis van het hart, Deuteronomium 30 schrijft hier al over "Besnijden zal de Ene, je God, jouw hart en het hart van je zaad,-
zodat je zult liefhebben de Ene, je God, met heel je hart en met heel je ziel, omwille van je leven!"
.

Voor mij is Christus mijn besnijdenis, een besnijdenis in mijn hart. Door Hem kan ik God lief hebben met heel mijn hart en ziel. Sinds ik Christus heb aanvaard is mijn hart werkelijk verandert en bevrijd, vrij van elke aanklacht. Dat dit zo is merk ik aan de vruchten die ik bijna dagelijks mag ervaren in mijn leven, dat God mij waarlijk lief heeft, mij leidt, steunt en mij op momenten dat het nodig is zelfs draagt.

Besnijdenis heeft voor mij dan ook geen enkele betekenis, het teken dat ik heb ontvangen van het verbond van God met mij door Christus draag ik met me mee in mijn hart, onzichtbaar voor de wereld. Dit zal pas in alle heerlijkheid geopenbaard worden op de dag dat Christus terugkeert en geopenbaard wordt. Want mijn leven is in Hem en opgedragen aan de Vader 1
Troost Mijn Volk

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 18-Okt-2006 21:17
Reageer met quote

Sjalom Eliyahu,

Quote:
Hoe weet je dat het daarvoor niet bedoeld is?

Je kent de Tenach en de Tora toch wel? Zie Genesis 17:10 en Genesis 17:27

Quote:
En als mensen toch ongeregelde sex hebben met jan en alleman, dan maar gewoon dood laten gaan, en geen mogelijke oplossing aandragen voor ze?

Ik verwijs je naar Numeri 15:37-41

Quote:

Lees Jona daar eens goed op na.

Quote:
Als je de bewogenheid ervaart naar de ander, naar de niet-joden, dan zal je geen moeite hebben met het feit dat de besnijdenis als een gedeeltelijke AIDS preventie aan hen gepropageerd wordt.

Dus hier wordt een “veilige” oplossing aangeboden, rommel maar een eind weg.

Eliyahu je zit met alle respect toch op het verkeerde spoor. Ik licht dat als volgt toe: hoe is het mogelijk dat je de besnijdenis als het teken van het verbond van de Eeuwige met Avraham propageert vanuit de Joodse invalshoek.

Medisch gezien heb je gelijk aan je zijde dat de besnijdenis een grote mate van besmetting tegengaat dat zal ik niet tegenspreken. Waar ik wel mijn grote moeite mee heb is het feit dat je een van de Joodse geboden op wil leggen aan de goyiem. Hiermede verlaag je de waarde van het verbond wat de Eeuwige met Avraham heeft gesloten, inclusief allen die tot zijn huis behoorden en daar waren vele goyiem bij. Begrijp me goed dat door jou stelling er een uiterst verkeerd beeld wordt weergegeven over de Joodse wetten. Dat zou dus voor een niets vermoedende buitenstaander een goyiem of een gelovige uit de volkeren inhouden dat er maar wat wordt aangerommeld in onder ons Joden. Waarvoor dragen wij volgens voorschrift kwasten met een hemelsblauwe wollen draad aan de hoeken van onze kleding?
Jou standpunt geeft alleen maar verwijdering en onbegrip, daar wil je toch niet aan meedoen? Waren wij niet als een priestervolk aangesteld door de Eeuwige? Dat weet je toch. In feite past dit hele artikel, waarin het wonder van bescherming zit opgesloten niet op deze site. Het is van een heel andere orde.

Willem
Eliyahu

Bericht Geplaatst op: Do 19-Okt-2006 04:49
Reageer met quote

justed schreef:
Eliyahu schreef:

Op ACI wordt het Nieuwe testament ook erkent als onderdeel van de Bijbel, het Woord van God. In de policy had je ook kunnen lezen dat deze site is gebouwd vanuit het fundament dat we de Here Jezus noemen. Betekent niet dat jij Hem dient te erkennen, maar wel weet vanuit Wie de site is ontwikkeld.

Een opmerking als "het staat in het NT dus het hoeft niet waar te zijn" is dan ook geen argument 1

Eliyahu schreef:

Klopt, en feit blijft ook dat door de seksuele onreinheid van de mensheid ook diverse ziekten in de wereld gekomen zijn. Ik denk dat als ik mijn seksualiteit alleen maar deel met mijn (toekomstige) vrouw dat de kans op Aids voor mij daalt naar 0% 1j

Bs'd

Daar heb je ongetwijfeld gelijk in, dat is als je toekomstige vrouw hetzelfde doet, en jij of je vrouw niet door bv een bloedtransfusie besmet worden.

Maar zoals we allemaal weten, er zijn miljoenen, zo niet miljarden, mensen die niet hun leven lang monogaam leven, en voor hun kan de besnijdenis extra bescherming bieden.

Quote:
En wat betekent eigenlijk "Bs'd", mijn nederlands is aardig goed maar dit woord komt me niet bekend voor 1

Dat is een afkorting van de aramese uitdrukking "ba siata desmaja", en dat betekent: "Met de hulp des hemels."

Eliyahu.
Naar boven
Eliyahu

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 19-Okt-2006 05:02
Reageer met quote

Troost Mijn Volk schreef:
Sjalom Eliyahu,

Quote:
Hoe weet je dat het daarvoor niet bedoeld is?

Je kent de Tenach en de Tora toch wel? Zie Genesis 17:10 en Genesis 17:27

Bs'd

Het is voor ons het teken van het verbond met God.

Maar dat neemt niet weg dat God er ook voor gezorgd heet dat het ook de kans op een AIDS besmetting sterk verminderd, en dat ook niet-joden daar groot profijt van kunnen trekken.

Quote:
Quote:

Ik verwijs je naar Numeri 15:37-41

Ik ken de tekst over de kwasten, maar je beantwoord mijn vraag niet: "En als mensen toch ongeregelde sex hebben met jan en alleman, dan maar gewoon dood laten gaan, en geen mogelijke oplossing aandragen voor ze?"

[quote]
Quote:

Quote:
Lees Jona daar eens goed op na.

Wat wil je daar mee zeggen?

Quote:
Quote:
Als je de bewogenheid ervaart naar de ander, naar de niet-joden, dan zal je geen moeite hebben met het feit dat de besnijdenis als een gedeeltelijke AIDS preventie aan hen gepropageerd wordt.

Dus hier wordt een “veilige” oplossing aangeboden, rommel maar een eind weg.

Eliyahu je zit met alle respect toch op het verkeerde spoor. Ik licht dat als volgt toe: hoe is het mogelijk dat je de besnijdenis als het teken van het verbond van de Eeuwige met Avraham propageert vanuit de Joodse invalshoek.

Ik propageer de besnijdenis niet vanuit de joodse invalshoek, maar vanuit een medische invalshoek, omdat het het potentieel heeft om vele miljoenen levens te redden.

Quote:
Medisch gezien heb je gelijk aan je zijde dat de besnijdenis een grote mate van besmetting tegengaat dat zal ik niet tegenspreken. Waar ik wel mijn grote moeite mee heb is het feit dat je een van de Joodse geboden op wil leggen aan de goyiem.

Het is niet zo dat ik dat ze dat wil opleggen, ik leg ze alleen uit dat het een levensreddende werking kan hebben.
Ik leg ze ook uit dat een niet-jood geen religieuze verplichting heeft om zich te laten besnijden.

Quote:
Hiermede verlaag je de waarde van het verbond wat de Eeuwige met Avraham heeft gesloten, inclusief allen die tot zijn huis behoorden en daar waren vele goyiem bij.

Ik denk dat er een nieuwe dimensie aan het verbondsteken toegevoegd wordt, een nieuwe dimensie die het verbondsteken zeer veel extra waarde geeft.

Quote:
Begrijp me goed dat door jou stelling er een uiterst verkeerd beeld wordt weergegeven over de Joodse wetten. Dat zou dus voor een niets vermoedende buitenstaander een goyiem of een gelovige uit de volkeren inhouden dat er maar wat wordt aangerommeld in onder ons Joden.

Onzin. Het feit dat de besnijdenis de kans op een AIDS infectie verkleind betekent echt niet automatisch dat het dan maar zo moet zijn dat de joden maar aanrotzooien.

Quote:
Waarvoor dragen wij volgens voorschrift kwasten met een hemelsblauwe wollen draad aan de hoeken van onze kleding?

"37 De HERE nu zeide tot Mozes: 38 Spreek tot de Israëlieten en zeg tot hen, dat zij zich gedenkkwasten maken aan de hoeken van hun klederen, van geslacht tot geslacht, en dat zij in de gedenkkwasten aan de hoeken een blauwpurperen draad verwerken. 39 Dat zal u dan tot een gedenkkwast zijn; als gij daarnaar ziet, dan zult gij al de geboden des HEREN gedenken en die volbrengen zonder uw hart of uw ogen te volgen, dat gij u daardoor tot overspel zoudt laten verleiden, 40 opdat gij gedenkt en volbrengt al mijn geboden en heilig zijt voor uw God. 41 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben de HERE, uw God." Num 15

Quote:
Jou standpunt geeft alleen maar verwijdering en onbegrip, daar wil je toch niet aan meedoen?

Mijn standpunt geeft mensen een potentiele levensredder, niks geen verwijdering en niks geen onbegrip.

Quote:
Waren wij niet als een priestervolk aangesteld door de Eeuwige? Dat weet je toch. In feite past dit hele artikel, waarin het wonder van bescherming zit opgesloten niet op deze site. Het is van een heel andere orde.

Willem

Dus jij wil het wonder van de bescherming onthouden aan de gojiem en hen onnodig met miljoenen tegelijk laten sterven?

Eliyahu
Naar boven
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 19-Okt-2006 10:17
Reageer met quote

Eliyahu schreef:
maar je beantwoord mijn vraag niet: "En als mensen toch ongeregelde sex hebben met jan en alleman, dan maar gewoon dood laten gaan, en geen mogelijke oplossing aandragen voor ze?"

En jij reageert ook niet als er wél ingegaan wordt op je vraag ...

Eliyahu schreef:
Maar dat neemt niet weg dat God er ook voor gezorgd heet dat het ook de kans op een AIDS besmetting sterk verminderd, en dat ook niet-joden daar groot profijt van kunnen trekken.

En wie heeft er voor gezorgd dat er AIDS in de wereld gekomen is? Is dat niet een gevolg van zedeloos leven? Denk je werkelijk dat God bezig is met het oplossen van gevolgen van problemen??

Ik denk eerder dat God zal komen om een probleem bij de wortel te willen aanpakken, dat zedeloze leven. Ik denk niet dat onze Vader symptomen bestrijdt zoals veel mensen doen, want dat is dweilen met de kraan open.

Eliyahu schreef:
Ik denk dat er een nieuwe dimensie aan het verbondsteken toegevoegd wordt, een nieuwe dimensie die het verbondsteken zeer veel extra waarde geeft.

Wie ben jij om een verbondsteken uit te breiden naar iets vleselijks als middel om er lekker op los te *$#@**@?? Het is dan beter om bij die mensen niet alleen de voorhuid, maar het gehele orgaan te verwijderen als deze aanzet geeft tot het begaan van die dingen waardoor ze HIV krijgen.

Eliyahu schreef:
Dus jij wil het wonder van de bescherming onthouden aan de gojiem en hen onnodig met miljoenen tegelijk laten sterven?

Er is reeds een wonder van bescherming gekomen, over dit wonder is al veel geschreven op deze site. Dit wonder is gekomen voor zowel de jood als voor de niet-Jood, dit wonder is gekomen als vleesgeworden Woord, en we noemen dit wonder Christus.
Het meest wonderlijke is dat wanneer iemand in Hem gaat geloven God's geboden in iemands hart geschreven worden, en ze persoonlijk God leren kennen. Waardoor er ook inzicht komt in Zijn Wil met betrekking tot seksualiteit, waardoor de losbandigheid aan banden gelegd wordt (leuke zin ook).

Juist omdat onze harten op een dergelijke manier veranderd worden, en het inzicht van boven komt en in ons landt, is er de meest ultieme bescherming gekomen. Juist omdat we in staat gesteld worden om Hem te volgen in alles. Op het moment dat de bron van het probleem uitgeschakeld is zal het gevolg ook niet meer komen, en hoeft dat niet meer bestreden te worden.

Als een mens zich afkeert van God, de Schepper van hemel en aarde, dan is het een logisch gevolg dat er rampspoed volgt in zo iemands leven. Dat roepen die mensen over zichzelf af, probeer dan ook in plaats van een medische bescherming in de vorm van een besnijdenis (wat niet eens bedoeld is voor het doel dat je wilt bereiken, en nee het doel heiligt niet de middelen) te prediken kun je beter vertellen over een bescherming van een compleet ander niveau.

Wat heb je er aan om iets dergelijks als bescherming hebt maar je nog steeds blijft leven in het vlees?? Ook al zouden ze geen Aids meer krijgen, en gewoon kunnen doorgaan met hun leven op de manier als ze doen, dan heb je ze nog niet geholpen. Dan heb je ze slechts gered van iets wat uiteindelijk toch onvermijdelijk is, namelijk het sterven van ons lichaam. Het is beter voor deze mensen als ze leren leven vanuit de Geest en leren om op God te zien, in plaats van naar hun aardse verlangens. Want pas als iemand op die manier leert te leven zullen de meeste problemen verdwijnen. Op z'n minst de problemen die ontstaan door een zondig leven.

Laatst aangepast door justed op Do 19-Okt-2006 17:41, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp: Besnijden redt miljoenen LICHAMEN. LEVENS redt Christus ;)
Bericht Geplaatst op: Do 19-Okt-2006 17:22
Reageer met quote

Quote:
Er is reeds een wonder van bescherming gekomen, over dit wonder is al veel geschreven op deze site. Dit wonder is gekomen voor zowel de jood als voor de niet-Jood, dit wonder is gekomen als vleesgeworden Woord, en we noemen dit wonder Christus.
Het meest wonderlijke is dat wanneer iemand in Hem gaat geloven God's geboden in iemands hart geschreven worden, en ze persoonlijk God leren kennen. Waardoor er ook inzicht komt in Zijn Wil met betrekking tot seksualiteit, waardoor de losbandigheid aan banden gelegd wordt (leuke zin ook).

Zoals je zegt Ed, het wonder is al gekomen door Jezus Christus! Door hem kunnen we onze vleeslijke begeerten afleggen (en de rest van ons aardse zondige leven) en ons leven inrichten naar Gods wil.

Dit hele aids verhaal slaat de plank van het evangelie door Jezus Christus finaal mis. Maar ik denk dat dat in bovenstaande reacties van willem en Justed al wel naar voren is gekomen.

Ohja ed.. Bs'd betekent: "Met de hulp des hemels."

* Gelieve nederlandse taal gebruiken op deze site.
Eliyahu

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 20-Okt-2006 10:46
Reageer met quote

justed schreef:
Eliyahu schreef:
maar je beantwoord mijn vraag niet: "En als mensen toch ongeregelde sex hebben met jan en alleman, dan maar gewoon dood laten gaan, en geen mogelijke oplossing aandragen voor ze?"

En jij reageert ook niet als er wél ingegaan wordt op je vraag ...

Eliyahu schreef:

En wie heeft er voor gezorgd dat er AIDS in de wereld gekomen is?

Bs'd

Dat heeft God gedaan, hij heeft het AIDS virus geschapen.

Quote:
Is dat niet een gevolg van zedeloos leven? Denk je werkelijk dat God bezig is met het oplossen van gevolgen van problemen??

Het is meestal een gevolg van promisquiteit, maar niet altijd. En ik weet niet precies waar God allemaal wel en niet mee bezig is.

Quote:
Ik denk eerder dat God zal komen om een probleem bij de wortel te willen aanpakken, dat zedeloze leven. Ik denk niet dat onze Vader symptomen bestrijdt zoals veel mensen doen, want dat is dweilen met de kraan open.

Waarom zou het vertragen of stopzetten van de AIDS epidemie "dweilen met de kraan open" zijn?

Elk leven wat gered wordt is er 1.

Quote:
Eliyahu schreef:

Wie ben jij om een verbondsteken uit te breiden naar iets vleselijks als middel om er lekker op los te *$#@**@??

Wie ben jij om ze het te onthouden en ze met miljoenen tegelijk onnodig dood te laten gaan?

Staat er niet in jouw boek: "Oordeelt niet opdat jij niet geoordeelt wordt"?
Maar jij veroordeelt even miljoenen tot een ellendige dood omdat jij denkt dat ze niet monogaam genoeg zijn?

En staat er niet geschreven: "Heb uw naaste lief als uzelf"?
Wil jij ze dan een mogelijke preventie voor een gruwelijke ziekte onthouden??

En ik ben er niet op tegen die mensen leren dat ze niet met jan en alleman in de rondte moeten seksen, maar ik denk alleen niet dat dat de oplossing van het AIDS probleem is, omdat die boodschap al heel lang verkondigt wordt, en het nog niet veel effect gesorteerd heeft.

Quote:
Het is dan beter om bij die mensen niet alleen de voorhuid, maar het gehele orgaan te verwijderen als deze aanzet geeft tot het begaan van die dingen waardoor ze HIV krijgen.

Persoonlijk vind ik dat wat te ver gaan. Een stukje vel; ja. Het hele orgaan; nee.

Quote:
Eliyahu schreef:

Het christendom wordt al duizenden jaren gepredikt in Afrika, maar het door jouw vermelde effect is daar nog steeds niet opgetreden.

Quote:
Juist omdat onze harten op een dergelijke manier veranderd worden, en het inzicht van boven komt en in ons landt, is er de meest ultieme bescherming gekomen. Juist omdat we in staat gesteld worden om Hem te volgen in alles. Op het moment dat de bron van het probleem uitgeschakeld is zal het gevolg ook niet meer komen, en hoeft dat niet meer bestreden te worden.

Als een mens zich afkeert van God, de Schepper van hemel en aarde, dan is het een logisch gevolg dat er rampspoed volgt in zo iemands leven. Dat roepen die mensen over zichzelf af, probeer dan ook in plaats van een medische bescherming in de vorm van een besnijdenis (wat niet eens bedoeld is voor het doel dat je wilt bereiken, en nee het doel heiligt niet de middelen) te prediken kun je beter vertellen over een bescherming van een compleet ander niveau.

De bescherming van jouw nivo helpt Afrika niets. En Azie en Oost Europa zijn de volgende waar het AIDS probleem uit de hand gaat lopen.

En waarom zou het doel de middelen niet heiligen?

En wat is er om te beginnen mis met het middel, de besnijdenis?

Quote:
Wat heb je er aan om iets dergelijks als bescherming hebt maar je nog steeds blijft leven in het vlees?? Ook al zouden ze geen Aids meer krijgen, en gewoon kunnen doorgaan met hun leven op de manier als ze doen, dan heb je ze nog niet geholpen. Dan heb je ze slechts gered van iets wat uiteindelijk toch onvermijdelijk is, namelijk het sterven van ons lichaam. Het is beter voor deze mensen als ze leren leven vanuit de Geest en leren om op God te zien, in plaats van naar hun aardse verlangens. Want pas als iemand op die manier leert te leven zullen de meeste problemen verdwijnen. Op z'n minst de problemen die ontstaan door een zondig leven.

Als die mensen niet besneden worden, dan krijgen ze de kans niet om kennis te nemen van jouw boodschap van verlossing, want dan zijn ze voor die tijd allemaal dood.

Eliyahu
Naar boven
JohanLingen

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 26-Okt-2006 17:06
Reageer met quote

allereerst wel de opmerking dat er vele andere redenen zijn waarom iemand AIDS kan hebben naast 'zedeloosheid'. Bijvoorbeeld door erfelijkheid, verkrachting (gebeurt zeer veel in bepaalde Afrikaanse landen) of inderdaad een inadequate medische behandeling.

Eliyahu schreef:

Waarom zou het vertragen of stopzetten van de AIDS epidemie "dweilen met de kraan open" zijn?

Elk leven wat gered wordt is er 1.

Geredde levens hebben we alleen in de hemel. Een leven op aarde wordt hooguit verlengd.
dweilen met de kraan open, wil zeggen dat hoewel de ziekte AIDS misschien minder voor zal komen, er nog steeds bergen onrecht plaatsvindt. En dan doel ik met name op verkrachtingen en het bijgeloof dat AIDS op een ander overgaat als je er sex mee hebt.

Eliyahu schreef:
Staat er niet in jouw boek: "Oordeelt niet opdat jij niet geoordeelt wordt"?
Maar jij veroordeelt even miljoenen tot een ellendige dood omdat jij denkt dat ze niet monogaam genoeg zijn?

N.B.: Onze God is dezelfde! Veroordeling wil zeggen dat iedereen fouten kan maken. Het betekent dat we de weg naar vergeving open laten, niet dat we mensen die tegen Gods wil in gaan daarmee dóór laten gaan.

Eliyahu schreef:

En staat er niet geschreven: "Heb uw naaste lief als uzelf"?
Wil jij ze dan een mogelijke preventie voor een gruwelijke ziekte onthouden??...
....omdat die boodschap al heel lang verkondigt wordt, en het nog niet veel effect gesorteerd heeft.

Nee, je hebt niet goed geluisterd. Er wordt een andere suggestie gegeven. Het feit dat een boodschap al heel lang verkondigd wordt, maar geen effect sorteert kan aan meerdere dingen liggen, bijvoorbeeld:
- de boodschap wordt niet goed verkondigd
- de mensen zijn verblind en belust op onrecht negeren zij de boodschap
- er zijn velen die de boodschap aannemen, maar een klein aantal onrechtvaardigen lapt de rest er ook bij door honderden vrouwen te verkrachten.

Eliyahu schreef:
Quote:
Het is dan beter om bij die mensen niet alleen de voorhuid, maar het gehele orgaan te verwijderen als deze aanzet geeft tot het begaan van die dingen waardoor ze HIV krijgen.

Persoonlijk vind ik dat wat te ver gaan. Een stukje vel; ja. Het hele orgaan; nee.

Niet de meest frisse oplossing, maar wel een effectieve maatregel om serieverkrachters te stoppen.

Eliyahu schreef:

Het christendom wordt al duizenden jaren gepredikt in Afrika, maar het door jouw vermelde effect is daar nog steeds niet opgetreden.

zie twee argumenten terug

Eliyahu schreef:

De bescherming van jouw nivo helpt Afrika niets. En Azie en Oost Europa zijn de volgende waar het AIDS probleem uit de hand gaat lopen.

Ik weet niet zeker wat je bedoelt, maar ik hoop niet dat je Gods Geest krachteloos noemt. Waarschijnlijk bedoel je dat we hier vanuit onze huiskamer weinig betekenen voor Afrika. En daar heb je groot gelijk in.
Ik denk persoonlijk dat je niet AIDS het probleem moet noemen, maar het gevolg van één of meerdere problemen.

Eliyahu schreef:

En waarom zou het doel de middelen niet heiligen?

Deuteronium telt 9x de tekst "Roei dit kwaad met wortel en tak uit."
Daarmee probeer ik NIET te zeggen dat wij AIDS-verspreiders moeten verdelgen! (dus doe het me aub ook niet aan om me dat in me schoenen te schuiven!) Maar het vertelt me wel dat God inderdaad het kwaad bij de oorzaak wil aanpakken.
Onze God is geen God van halve oplossingen. Een quick-fix met 'het doel heiligt de middelen' lijkt me dan ook niet bijbels verantwoordbaar.

Eliyahu schreef:

Als die mensen niet besneden worden, dan krijgen ze de kans niet om kennis te nemen van jouw boodschap van verlossing, want dan zijn ze voor die tijd allemaal dood.

Ja dat is echt enorm ... heb er eigenlijk geen woorden voor... Het is onverteerbaar dat zovelen sterven, maar toch zijn we voor een echte oplossing afhankelijk van God en niet van onszelf.
Ik denk wel dat het een goede extra beschermingsmaatregel is voor mannen die in het huwelijk treden en op de één of andere manier HIV hebben opgelopen. Maar dat kan dan helaas ook niet de enige beschermingsmaatregel zijn...
Naar boven
rebekka

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 27-Aug-2007 17:58
Reageer met quote

ik ben voor beide oplossingen, inderdaad indien de mens zich aan de geboden van G'D hielden,één vrouw voor één man, zou er al veel leed opgelost geraken,maar je hebt tegenwoordig ook , homophilie, en andere zware zonden,.Als het als een medish oplossing kan gebruikt worden, in die verre landen, veel leed kan oplossen ben ik eerder geneigt ,om ja ,zeggen,niet om losbandigheid, maar als een reddend hand, als beiden samen konden gaan
Naar boven
Chai

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 29-Aug-2007 10:26
Reageer met quote

Quote:
Als het als een medish oplossing kan gebruikt worden, in die verre landen, veel leed kan oplossen ben ik eerder geneigt ,om ja ,zeggen,niet om losbandigheid, maar als een reddend hand, als beiden samen konden gaan

Het Licht verdraagt geen duisternis, zonde is zonde!
Wie buiten de deur wil eten, kan dan net zo goed een condoom gebruiken, iets wat niet graag gebruikt wil worden in die landen, maar het blijft daarom evengoed zonde.
Triest, erg triest, want onschuldige vrouwen zijn vaak de dupe, tegen hun zin.
Ik ga voor Gods wil, lijkt me nog steeds de rechte en beste weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
rebekka

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 29-Aug-2007 11:41
Reageer met quote

Chai schreef:
Quote:
Als het als een medish oplossing kan gebruikt worden, in die verre landen, veel leed kan oplossen ben ik eerder geneigt ,om ja ,zeggen,niet om losbandigheid, maar als een reddend hand, als beiden samen konden gaan

Het Licht verdraagt geen duisternis, zonde is zonde!
Wie buiten de deur wil eten, kan dan net zo goed een condoom gebruiken, iets wat niet graag gebruikt wil worden in die landen, maar het blijft daarom evengoed zonde.
Triest, erg triest, want onschuldige vrouwen zijn vaak de dupe, tegen hun zin.
Ik ga voor Gods wil, lijkt me nog steeds de rechte en beste weg.

inderdaad zonde , blijven zonden, ik hoop dat de gelovigen dat voor de ogen houden, maar er zijn spijtig genoegn een massa die G'D niet serieus nemen,daarom mijn visie,
Naar boven
Eliyahu

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 12-Jun-2018 06:51
Reageer met quote

Bs"d

De oude link werkt niet meer, hier is een nieuwe link naar de levensreddende voordelen van de besnijdenis: http://tinyurl.com/velweg
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: