Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
De herrijzenis van YsRAĖL
Auteur Bericht
rebbeca

Bericht Onderwerp: De herrijzenis van YsRAĖL
Bericht Geplaatst op: Ma 29-Okt-2007 14:54
Reageer met quote

EZECHIĖL : 37: 1-14

de hand des Here kwam op mij, en de HERE voerde mij naar buiten en zette mij neer in een dal; dat was vol beenderen,

Zou die tijd aangebroken zijn?,

shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 30-Okt-2007 09:07
Reageer met quote

http://www.allaboutreligion.org/dutch/messiaanse-jood.htm

Getuigenis van een wederomgeboren JOOD
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 30-Okt-2007 09:59
Reageer met quote

Er vallen mij twee dingen op en de eerste is dat een jood het heeft over het OT. Lijkt mij sterk maar goed. Ten tweede zegt hij dit:
Quote:
Door de ontdekking van de Dode Zee Rollen en de betrouwbaarheid van de Septuagint versie van het Oude Testament weten we nu met zekerheid dat de Joodse voorspellingen ouder zijn dan de tijd van Jezus Christus, en dat het Oude Testament in de tegenwoordige vertalingen bijna identiek is aan de Hebreeuwse teksten uit de oudheid.

Dit is niet waar en iedereen die een Hebreeuwse vertaling leest en die vergelijkt met de huidige christelijke vertaling weet dat dit niet klopt. Ester kwam ook met vertaal fouten aan zetten en ik heb op FAQ ook wat uit gezocht wat niet klopt.
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 18-Sep-2008 13:18
Reageer met quote

”Dopende sekte” in Israėl oogst waardering
17-09-2008 09:06| gewijzigd 17-09-2008 09:32 | Kerkredactie
/media/Messiasbelijdende Joden.

Messiasbelijdende Joden.

TEL AVIV - ”De dopende sekte” stond er begin vorige maand in vette letters op de omslag van de ”Yediot Ahronot”, een van de grootste Israėlische weekbladen. Ze vestigden de aandacht op een artikel over de Messiasbelijdende beweging in het land - en beloofden niet veel goeds. Bij nader inzien viel dat toch wat mee.

http://www.refdag.nl/artikel/1361404/Dopende+sekte+in+Israel+oogst+waardering.html
Naar boven
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 23-Sep-2008 00:41
Reageer met quote

Hallo,

Ik denk dat de verrijzenis van gans Israel nog moet komen...

Shalom, Hadassah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Troost Mijn Volk

Bericht Onderwerp: herrijzenis van Israel
Bericht Geplaatst op: Ma 17-Nov-2008 00:10
Reageer met quote

Zal op een dag een volk worden geboren? Ga met me mee en volg het gesprek wat de Eeuwige met Awram heeft ten tijde van het verbond wat de Eeuwige sloot. De offerdieren werden gedeeld en tegenover elkaar gelegd. Direct daarop krijgt Awram de mededeling van de Eeuwige dat zijn nakomelingen in Egypte zullen verkeren, maar het 4e geslacht zal wederkeren. Op dat moment was het 1948 van de Joodse jaartelling. Het 4e geslacht is inderdaad uit Egypte weergekeerd. Daar hoef ik niet over uit te weiden. Maar geslacht en generatie hebben een dubbele betekenis Een generatie/geslacht kan 70 jaar zijn maar ook 969 jaar. Op het moment van de uitspraak van de Eeuwige tot het jaar 1948 van de gangbare jaartelling is eveneens 4 generaties.

Israel is herrezen!
Wat velen niet weten is dat de eerste president Messias was. Als je Psalm 102 in de grondtekst leest zie je daarin de verschrikkelijke sjoa beschreven. In de laatste woorden wordt er gesproken over herstel. Israel is thuisgekomen. Van alle kanten komen zij aan. De geest van Leven zal er in geblazen worden.

Dank aan de Eeuwige dat Hij de kinderen van Israel thuisbreng!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: