Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Het geven van tienden
Auteur Bericht
rebbeca

Bericht Onderwerp: Het geven van tienden
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 15:22
Reageer met quote

Er staat geschreven , dat we aan GOD onze tienden dienen te geven!!

Hoe staan jullie hier tegen over

Wie wijs is lere van elkaar,shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chai

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 15:54
Reageer met quote

Ik geef wat ik geven wil en voel me geenzins verplicht tot tienden en ik voel me daar vrij in 1
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 17:11
Reageer met quote

De tienden werden geloof ik altijd gegeven aan de levieten, die dienst deden in de tempel en daarnaast niets hadden om geld mee te verdienen omdat zij dag en nacht als priester werkten in de tempel.
In die zin gaat het m.i. hier in nederland anders omdat er geen tempeldienst wordt vericht op die manier..

Daarnaast is het denk ik goed om te geven aan wat God op ons hart geeft door ervoor te bidden.
En ik las laatst dat verhaal over de weduwe die twee munten in de offerkist gooide waarvan Jezus zei:
Zij heeft meer gegeven dan al die anderen bij elkaar.
Zij gaf van haar levensbehoefte en de anderen van hun overvloed.
Denk dat dat voor ons een voorbeeld is. God ziet ons hart 1
Wanneer we geven uit verplichting geven we niet met ons hart, en kunnen we het denk ik beter laten.
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 18:53
Reageer met quote

Tiende werd inderdaad voor Levieten gegeven, zo ook kregen zij land toebedeeld. Dit geldt alleen in Israel en voor joden.
Chai

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 20:47
Reageer met quote

En zegt 2 kor.9: 6 (Bedenkt) dit: wie karig zaait, zal ook karig oogsten, en wie mildelijk zaait, zal ook mildelijk oogsten. 7 En ieder doe, naardat hij zich in zijn hart heeft voorgenomen, niet met tegenzin of gedwongen, want God heeft de blijmoedige gever lief. 8 En God is bij machte alle genade in u overvloedig te schenken, opdat gij, in alle opzichten te allen tijde van alles genoegzaam voorzien, in alle goed werk overvloedig moogt zijn, 9 gelijk geschreven staat:
Hij heeft uitgedeeld, aan de armen gegeven, zijn gerechtigheid blijft in eeuwigheid.

Je kunt ook met hand en spandiensten behulpzaam zijn, ook dat is geven dus!
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 21:15
Reageer met quote

Absoluut 1 1
Sommige van die diensten zijn zelfs onbetaalbaar..
Ook 2 korintiers laat dit ook zien: niet omdat het verplicht is maar blijmoedig met een goed hart. Dat is God welgevallig.

En God zegent het ook. Wie geeft zal krijgen. (Hoe onlogisch het ook klinkt in de wereld, tis echt waar)!

Het vervolg van dit stukje zegt dit ook:
    God, die zaad geeft om te zaaien en brood om te eten, zal ook u zaad geven en het laten ontkiemen, zodat uw vrijgevigheid een rijke oogst opbrengt.

Hadassah

Bericht Onderwerp: Re: Het geven van tienden
Bericht Geplaatst op: Ma 11-Feb-2008 00:32
Reageer met quote

rebbeca schreef:
Er staat geschreven , dat we aan GOD onze tienden dienen te geven!!

Hoe staan jullie hier tegen over

Wie wijs is lere van elkaar,shalom

Ik denk dat tienden te maken hebben met de tempeldienst, zoals beschreven in de eerste boeken van de Schrift. zolang er geen tempeldienst is, kunnen wij ook onze tienden daar niet geven. Dat het een algemene tendens is geworden om de tienden te verschuiven naar het christendom, die geen Torah onderwijst, betekent niet dat dat een juiste regel is.

Shalom, Hadassah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 11-Feb-2008 09:04
Reageer met quote

hadassah

Ik had dit geschreven, omdat er nagedacht zou worden, waarom wordt dit verkondigd als een algemeen normale gang, terwijl de rest van de tien geboden niet meer van waarde zouden zijn Er wordt met Twee maten gemeten;zo zou het gebod van Shabatniet meer tellen, maar de tiende wel, wat ik een vreemde zaak vind

Shalom
Naar boven
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 11-Feb-2008 11:48
Reageer met quote

rebbeca schreef:
hadassah

Ik had dit geschreven, omdat er nagedacht zou worden, waarom wordt dit verkondigd als een algemeen normale gang, terwijl de rest van de tien geboden niet meer van waarde zouden zijn Er wordt met Twee maten gemeten;zo zou het gebod van Shabatniet meer tellen, maar de tiende wel, wat ik een vreemde zaak vind

Shalom

Dat is inderdaad een vreemde zaak, die ik in een artikel van Lew zo prachig uitgelegd kreeg. Geen priesterdienst, dan ook geen tienden.
Gelukkig zal alles tegen het licht gehouden gaan worden, wat gerrofd of ons verkeerd is voorgehouden en dan zullen we gaan zien, wat de toets zal kunnen doorstaan en wat niet de komende jaren. Shalom, Hadassah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: