Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Dan zal heel IsraŽl worden gered
Auteur Bericht
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 11:13
Reageer met quote

He Jusdet, je bent me voor, ik had net hetzelfde in gedachten, je moet je toch in alle bochten draaien, om die stelling te geloven, inplaats van het letterlijk aan te nemen, het zou voor een veel grotere samenhorigheid komen,

Ester waar haal je het vandaan , dat Messiaanse geloven ,in GOD deVADER, GOD de ZOON, en GOD de H. GEEST, ik denk dat je dan verkeerd ingelicht bent, Hetgeen Messiaanse geloven is niet een drievuldigheid, maar wel DRIE in EEN( echad) , dat maakt wel een zeer groot verschil,
Het ťťrste is wat de RKK ervan gemaakt heeft, en daar hebben wij duidelijk afstand van genomen,

IK hoop dat , dit misverstand eens en voor altijd van de baan is,

JE kan het mischien zo begrijpen,( het is maar een voorbeeld) een mens bestaat uit geest,ziel en lichaam, en toch Zijn het geen DRIE personen, maar ťťn, of zoals de Zon, uit de zon komt warmte en licht, zo is er ook geen licht,of warmte zonder ZON

Wie wijs is lere van elkaar, shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Bo

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 11:40
Reageer met quote

Hoy Esther,

Bedankt voor je uitleg en daarvoor een dikke 1

Hieronder een getailleerde uitleg betreffende de naam.

http://messiaans.christenpagina.nl/Studies-werner/de-naam-yeshua.htm

Shalom Bo
Naar boven
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 11:58
Reageer met quote

O, Bo: we zijn nu wel weer vreselijk off-topic met zijn tweeŽn hoor, nu gaan we 't krijgen 0 1 1 Sorry, sorry, Jus, misschien kun je een nieuw onderwerp aanmaken? Alvast bedankt.

Modbreak
Misschien kun je dat zelf in vervolg even doen, is wel zo handig. Heb het onderwerp verplaatst.
Ben Justed voor, hij zou het weggegooid hebben (ook wel terecht na alle waarschuwingen lijkt me ; ) Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Esther-bat-Mordechai

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 12:46
Reageer met quote

Hoi Rebecca, Justed,

Rebecca, ik weet dat je posting gericht was aan Ilonia, maar op welke stelling doel je? Bedoel je Jesaja 53?
De p'sjat (letterlijke, simpele betekenis) van Jesaja 53 wordt door de bekendste Joodse commentatoren en Rabbijnen inderdaad als een tekst over Israel geduid. Maar als drasj (citeren van tekst om een concept te lanceren) en p'sjat (letterlijke, simpele betekenis) kan deze tekst ook naar personen, zoals Mozes, Jesaja, Rabbi Akiva, en dus eveneens naar de Masjiach worden geduid. Het is geen geheim dat binnen de drasj van de Talmoediem en de Midrasj, deze tekst eveneens wordt gebruikt als een verwijzing naar de Masjiach. En ik denk dat we respectvol over elkaars overtuiging kunnen zeggen: "agree to disagree."

Modbreak
Helaas, het kwam op mij aardig offtopic over. In dit topic heb ik geschreven wat er met dat soort berichten gebeurd. Daarnaast was het ook niet een posting van jezelf maar zoals jezelf aan gaf van je vriend, het zou leuker zijn als je zelf deelneemt aan het topic in plaats van indirect je vriend
Naar boven
Esther-bat-Mordechai

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 13:13
Reageer met quote

Hoi,

Bovenstaande posting was trouwens van mijn vriend, Moshe.

Even een persoonlijke noot: ik voel me er het lekkerst bij als we als vrienden met elkaar kunnen omgaan, kunnen praten en naast elkaar kunnen zitten. Daarom doet het me vaak pijn als er soms op straat tegen me wordt gezegd dat ik in de hel kom als ik Jezus niet aanneem.
Ik heb overwogen om me terug te trekken uit discussies die over bekering gaan, en denk dat dat inderdaad beter is.

Ik respecteer het Christelijke geloof en beschouw jullie als vrienden. Hoewel we van mening verschillen, hoop ik dat dit gevoel wederzijds is.

Esther
Naar boven
Edwin

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 14:22
Reageer met quote

Bo schreef:
Ben wil toch zeggen "zoon"
Messias ben Jozef is zoon van Jozef, slaat niet op EfraÔm maar op Jozef de timmerman.

Zoon heeft ook met het erfgenaam zijn te maken. De zoon erft van de vader.
Te denken valt ook aan het eerstegeboorterecht. We zien vaak in de bijbel, dat deze eerstegeboorte recht naar de tweede zoon ging.
De zoon is dan de bezitter; het bouwt voort op hetgeen de vader gesteld heeft. De zone Davids is de erfgenaam van David. Sterker: de zoon wordt in Jer. gewoon David genoemd. Dit, terwijl David zelf in de dagen van Jeremia allang gestorven was.

De Messias, de Verlosser is in diepste zin, God Zelf. Hij lost ons, Hij koopt ons vrij. Vele Messiasen in de bijbel is een typologische ( zinnebeeld) heenverwijzing daarnaar. Net zoals bc "olie" een beeld is van de Heilige Geest. We mogen leren, het Woord ook naar de Geest te verstaan. Het is dan ook de "wet des Geestes". Zo is de lett. besnijdenis op de achtste dag(!) een verwijzing naar de besnijdenis des harten. Het oude verdwijnt; opdat het Nieuwe tevoor schijn komt. Dit bijbelse "principe" zien we in vele lett. gebeurtenissen in de bijbel terug.

"Het eerste is er, om het tweede te doen stellen".

Zo was de Here Zijn eerste komst in vernedering. Zijn Tweede Komst in verhoging; in Verheerlijking.
Naar boven
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 14:41
Reageer met quote

HOI ,ESTER, nog even dit, als mensen jou pijn gedaan hebben, zullen zij daar voor rekenschap moeten afleggen,

IK heb nog eens nagedacht over wat jou vriend bracht, en ik ben niet van plan om daar tegen te argumenteren, jullie hebben kennis van het Hebreeuws, en ik wil me niet als een eigenwijze opstellen, het zal wel kunnen dat die uitleg ook kan, maar ik denk dat onze uitleg ook kan, in mijn beleven ervaar ik het geloof als een zeer groot geschenk, het zou het zelfde zijn ,als dat een kind een zeer waardevol geschenk van zijn Vader gekregen heeft. Als ik moest zeggen , ik heb me vergist ,is dat hetzelfde als zeggen ,ik heb dat groot geschenk nooit gekregen, ik zou de Vader zeer tekort doen,
wat mijn inzicht hierover is , dat het nieuwe verbond, een voortzetting IS , van het oude, allebei hebben hun waarheid, het ťne sluit het andere niet uit, ik denk niet dat het goed is , om elkaar om de oren te slaan, we moeten toch een brug kunnen slaan naar elkaar toe,

Wat ik wel naar voren wil brengen is, het lijkt er toch zeer sterk op, dat je een verkeerd beeld hebt ,van Messiaanse, zoals je het beschrijft hoe wij de Pesha zouden vieren, erken ik me daar niet in, mischien dat het zo bij sommige gedaan wordt, maar dan hoor ik daar toch niet bij,
Wij herdenken ook de uittocht van EGYPTE,maar we gaan wel een stap verder, zo zien wij ,EGYPTE als een uittocht van de slavernij,
EN wij als de uittocht van de slavernij van de zonde
het bloed aan de deur,
het bloed van YESHUA, daardoor krijgen ook wij leven
het Mannabrood
YESHUA ,het levend brood
dus wij herineren ,ons zowel ,de uittocht van het WERELDS EGYPTE, maar we trekken het verder door naar YeSHUA
en zo gaan we met alles verder, het ťne sluit het andere niet uit,
ik denk dat we moeten opletten om elkaar , dingen in de schoenen schuiven die niet op waarheid berust

Wie wijs is lere van elkaar,shalom
Naar boven
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 18:24
Reageer met quote

Modbreak
Misschien mis ik wat hoor, maar even voor de goede orde (we zijn natuurlijk al weer wat pagina's verder en dan is het erg moeilijk om nog te weten wat de openingspost is denk ik ...

Maar het onderwerp gaat over het volgende:

Hoe moet ik en zien jullie Rom.11:26 Dan zal heel IsraŽl worden gered, zoals ook geschreven staat: ĎDe redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht.

Dus gaarne ontopic weer, dank u

Quote:
Bovenstaande posting was trouwens van mijn vriend, Moshe

Waarom post je dan zijn bericht, in plaats van zťlf deel te nemen aan de discussie??

Quote:
ik voel me er het lekkerst bij als we als vrienden met elkaar kunnen omgaan, kunnen praten en naast elkaar kunnen zitten. Daarom doet het me vaak pijn als er soms op straat tegen me wordt gezegd dat ik in de hel kom als ik Jezus niet aanneem.

Dat vind ik ook het fijnst, ik zal nooit zeggen dat je in de hel komt dat oordeel is namelijk, gelukkig, niet aan mij. Het spijt me dat er mensen zijn die in Christus geloven dit dan ook zo over jou dķrven uit te spreken, en ik hoop dat je het hen wilt vergeven.

Ik geloof overigens wel (maar dat begrijp je) dat het beter is als een ieder Christus zou aannemen 1

Maar goed, ik geloof ook dat uiteindelijk geheel IsraŽl gered zal worden (en dan zijn we weer ontopic) omdat dit in Romeinen 11 (maar ook in Jesaja 59:20) beschreven staat. Ik geloof dat tegen die tijd God de ogen van een ieder zal doen openen waarvan Hij besloten heeft ze te sluiten, ook dat is reeds geprofeteerd.

Christenen zouden moeten begrijpen dat er een tal van mensen zijn die het gewoon niet kunnen en mogen zien van God, en dat juist op die manier er vanuit IsraŽl een zegen over de gehele wereld uitgaat, waardoor een profetie tot uitwerking komt. Niet door toedoen van de mens, maar door toedoen van de Eeuwige God en daar ben ik Hem dankbaar voor.
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 25-Okt-2007 18:47
Reageer met quote

JES: 29: 10

Want de Here heeft een geest van diepe slaap over u uitgestort en Hij heeft uw ogen, de profeten ,toegesloten,en uw hoofden ,de zieners omhuld.
Zo werd het gezicht van dit alles voor u als de woorden van een verzegeld boek, dat men aan iemand geeft die lezen kan,terwijl men zegt ;lees dit eens, maar hij antwoordt : Ik kan niet, want het is verzegeld

shalom
Naar boven
Edwin

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 29-Okt-2007 13:30
Reageer met quote

Geef hierbij een link, welke je kunt helpen met bijbelstudie, ook juist aangaande het onderwerp van deze topic. ( scheelt me ook een hoop typwerk 1 )

De bijbel spreekt altijd over een gelovig overblijfsel. Dat geld ook voor Israel. Rom.9:
"Maar het is niet mogelijk, dat het woord Gods zou vervallen zijn. Want niet allen, die van IsraŽl afstammen, zijn IsraŽl..."

Echter indien nu bv een Jood tot wederomgeboorte komt , wordt ook hij gedoopt in het Lichaam van Christus.

Een volk kan uitverkoren zijn zoals Israel dat is. Dit betekent echter niet dat ieder individu uit dat volk vervolgens automatisch uitverkoren is/behouden is. Immers, bij God is geen aanziens des persoons. Hij vraagt altijd geloof. Nergens leest men in de bijbel, dat men op grond van alleen (!) de afkomst al behouden is. Dit geldt ook voor de Israeliet.
Laat ons gebed tot hun behoud uitgaan, evenals voor de andere mensen.
Naar boven
Edwin

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 29-Okt-2007 13:32
Reageer met quote

Was de link vergeten: http://www.morgenster.org/profetie.htm
Naar boven
Chai

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 30-Okt-2007 18:58
Reageer met quote

Bedankt Edwin, ik denk dat je gelijk hebt en zal ook de link eens rustig bekijken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: