Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
HebreeŽn 13
Auteur Bericht
justed
Beheer

Bericht Onderwerp: HebreeŽn 13
Bericht Geplaatst op: Za 24-Jun-2006 13:54
Reageer met quote

De overdenking van vandaag komt uit HebreeŽn 13:5-6

"Laat u niet door het geld in beslag nemen. Wees tevreden met wat u hebt, want God heeft gezegd: 'Ik zal altijd voor u zorgen; Ik zal u nooit in de steek laten.' Daarom kunnen wij goede moed hebben en zeggen: 'De Here helpt mij; daarom hoef ik niet bang te zijn voor wat een mens mij kan aandoen.'"

Dit is compleet tegenover gesteld als wat de maatschappij ons leert, de maatschappij vertelt dat we zoveel geld mogelijk moeten hebben, zodat we altijd een 'appeltje voor de dorst' moeten hebben. Alleen is het de Here Jezus die ons vertelt dat zodra wij van Hem drinken, dat we nooit dorst zullen hebben. Waardoor we dat appeltje voor de dorst eigenlijk helemaal niet nodig hebben.

God zorgt inderdaad altijd voor ons, dat heb ik uit persoonlijke ervaring mogen ondervinden, echter moeten we wel zo ver zijn dat we die zorg willen en kunnen ontvangen. Zolang we bezig blijven met onze eigen dingetjes, om goed voor onszelf te zorgen dan staan we eigenlijk de zorg van onze Schepper in de weg.

Ik weet zelf wat het is om niks te hebben en ik weet wat het is om iets te hebben, en in beide gevallen ben je net zo gelukkig, want het is God die ons het geluk brengt. Niet ons geld, niet onze spullen, niet ons huis, niet ons overheerlijke eten enzovoorts.

Dus eigenlijk zou ik "Laat u niet door geld in beslag" nemen willen aanvullen met dat je je eigenlijk helemaal nergens door in beslag moet laten nemen behalve door de Here Jezus zelf. Hij is de enige die het waard is om onze aandacht te krijgen, al het andere is slechts tijdelijk en hebben we in bruikleen gekregen van onze Heer.

Wat zijn jou ervaringen met de oneindige zorg van God, en laat jij je wel eens in beslag nemen door onbenullige dingen die we dagelijks op ons pad tegen komen. En heb je ook wel eens ervaren hoe het is jezelf over te geven, de onbenullige dingen te laten vallen, en geheel te vertrouwen op God?

En last but not least, wat zegt de overdenking van vandaag jou persoonlijk 1
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Zo 25-Jun-2006 09:52
Reageer met quote

Quote:
Ik weet zelf wat het is om niks te hebben en ik weet wat het is om iets te hebben, en in beide gevallen ben je net zo gelukkig, want het is God die ons het geluk brengt.

KRACHTIG!!! PRIJS GOD!!!
1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Zo 25-Jun-2006 20:59
Reageer met quote

Quote:
Ik weet zelf wat het is om niks te hebben en ik weet wat het is om iets te hebben, en in beide gevallen ben je net zo gelukkig, want het is God die ons het geluk brengt.

Je bent gezegend Ed. En dat zeg ik niet zomaar. Niet alleen om het feit wat je hier boven aangeeft, dat je je ťcht afhankelijk mag weten van God, maar ook om het feit dat God jou daarin sterker maakt, en dat je steeds meer mag getuigen van Hem en mag leven door en voor Hem, ook naar je naaste toe.

Quote:
dat je je eigenlijk helemaal nergens door in beslag moet laten nemen behalve door de Here Jezus zelf. Hij is de enige die het waard is om onze aandacht te krijgen, al het andere is slechts tijdelijk en hebben we in bruikleen gekregen van onze Heer.

Nergens door in beslag laten nemen. Vaak ben je als christenzijnde snel geneigd te antwoorden: Nee tuurlijk niet, we zijn toch volledig afhankelijk van God. Maar stel je eens voor, zoals in het topic van "Niets meer kopen" dan is dat menselijk gezien niet zo makkelijk. We zijn zo snel geneigd om dingen achter de hand te hebben, ons vertrouwen te stellen op andere dingen dan God alleen. Maar als we leven in Zijn licht, dan mogen we ons volledig afhankelijk weten van Hem, en daar ook onze vreugde vinden. Zoals jij vanuit je hart schrijft Ed: Hij is de enige die het waard is onze aandacht te krijgen. En van daaruit mogen we door Hem het licht laten schijnen in de wereld.
Ik laat mij nog te veel in beslag nemen door andere dingen dan Hem alleen. Dat God mij vergeven zal en kracht zal geven om dit te veranderen. Want Hij is eeuwig en de rest is vergankelijk en zal vergaan.

Quote:
Wat zijn jou ervaringen met de oneindige zorg van God, en laat jij je wel eens in beslag nemen door onbenullige dingen die we dagelijks op ons pad tegen komen. En heb je ook wel eens ervaren hoe het is jezelf over te geven, de onbenullige dingen te laten vallen, en geheel te vertrouwen op God?

En last but not least, wat zegt de overdenking van vandaag jou persoonlijk

Mijn ervaringen.. Mijn leven is het bewijs van Gods voorzienigheid, van Zijn zorg. En ja ik laat me nog te vaak in beslag nemen door onbenullige dingen. En ik geloof dat ik ook wel eens ervaren heb die dingen opzij te zetten en volledig te vertrouwen op God. Maar nog niet genoeg. Ik hoop dat te leren, dat God mijn ogen ook daarin opent. Want ik weet dat Hij bij me is, en alles in mijn leven bestuurd. maar mn gevoel spreekt dat geloof nog te vaak tegen, omdat ik tegen mn eigen vlees te strijden heb, elke dag. Maar door Hem, mag ik vertrouwen en Hem geloven op Zijn Woord.
En ik dank God dat ik mens(en) om mij heen mag hebben die van Zijn Woord getuigen en met mij delen. Ook als het even tegen zit. God laat zien door mensen dat Hij mij niet verlaat, Hij liet zelfs een kind van Hem het mij letterlijk vertellen. En dat geeft mij geloof en vertrouwen. En dat maakt dat ik rust vind in de overdenking. Want het is nu niet mijn gevoel die spreekt, maar Gods Geest. Want God geeft rust aan hen die vermoeid zijn. En ookal zijn er mensen die zeker weten veel en veel meer vermoeid zijn dan ik, ik mag het toch ervaren, en mag weten dat bij Hem alleen de rust te vinden is die nergens anders te vinden is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: