Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Verslagen Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Homofilie en de Bijbel
Auteur Bericht
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp: Homofilie en de Bijbel
Bericht Geplaatst op: Ma 21-Jun-2004 15:44
Reageer met quote

Beste lezers,

Ik heb het verslag gelezen van homofilie en de Bijbel. Een behoorlijk kwetsbaar onderwerp. Weet je wat het probleem is.. Een gelovige persoon die gevoelens heeft voor het gelijke geslacht help je niet door in de bijbel te wijzen naar teksten waarin staat dat het verboden is. Desbetreffende persoon weet waarschijnlijk heel goed wat er in de bijbel beschreven staat over dit onderwerp. Ik denk (en weet uit ervaring zeker) dat deze personen meer geholpen worden door te wijzen naar liefde van God. In het verslag van 'ongehuwd samenwonen' wordt daarin tegen heel uitgebreid ingegaan over het wel een wee van betreffende personen. Het komt zo over als: homofilie is hetzelfde als dief, leugenaar en/of moordenaar te zijn. Hier en hier staat dat het niet mag! Punt uit. Maar een mens heeft gevoel. Een gevoel die niet zomaar uitgeschakeld kan worden, daarom is het voor mensen met homofiele gevoelens soms heel moeilijk om een weg te vinden in het geloof. Ik en anderen kunnen geen keuzes maken voor deze mensen. Ieder moet dat zelf (samen met God) doen. Wat voor de ene goed lijkt, lijkt voor de ander onmogelijk. Erg kwetsbaar..
Bij deze wens ik Gods zegen toe aan alle mensen die met deze gevoelens worstelen, en dat ze kunnen schuilen bij hun Vader in de hemel. Leg het bij Hem neer, Hij kent je als geen ander, en Hij zal zich, en de weg die Hij met jou wil gaan aan je bekend maken. Stel je vertrouwen op de Heer, jou en mijn God. Want in Zijn hand ligt ieders levenslot. Dat heeft Hij mij ook laten zien. Hij wil jou en mijn Vader zijn.

YK

Laatst aangepast door Yvon op Ma 01-Jan-2007 19:05, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 21-Jun-2004 21:07
Reageer met quote

Hoi Yvon, dit vind ik echt heel krachtig gezegd van je. Ik heb zelf een vriend en ben dus hetero, maar het had zomaar kunnen zijn (dat denk ik tenminste) dat ik ook gevoelens voor vrouwen had gekregen. Ik weet namelijk niet waarom de n van mannen houdt en de andere van vrouwen of van allebei, ik geloof dat niemand - behalve God uiteraard- dt weet! Net zoals wij niet kunnen weten waarom de n in een wereld vol materile rijkdom wordt geboren en de ander al vijftig vieze vliegen op zijn kop heeft als ie maar net ter wereld is gekomen. Wat ik ten aanzien van het laatste wl geloof, is dat God het zo niet heeft bedoeld, het is het werk van de mensen zelf. Ten aanzien van de gevoelens voor het gelijke geslacht heb ik een heel eigen mening, waardoor ik op veel weerstand stuit omdat ie niet Bijbels is. Je zult zo lezen waarom.

Het mag zo zijn dat de Bijbel er duidelijk over is dat de lichamelijke liefde een versmelting tussen man en vrouw behoort te zijn (binnen een huwelijk uiteraard), daaraan kunnen en mogen we geen afbreuk doen omdat het zo door God Zelf is ingesteld. Jezus Christus heeft echter ook gezegd dat we niet mogen oordelen en het is ook niet voor niets dat Hij ons het liefdegebod als het Tweede grote gebod heeft gegeven. Wanneer mensen met gevoelens voor het gelijke geslacht hun eigen seksuele gevoelens opzij zetten om God te eren, zoals hetgeen ik heb gelezen op de site waarnaar je verwijst (eerstgoddangevoel), vind ik dit n van de krachtigste getuigenissen die ik ooit heb gelezen. Voor mij is dit veel christelijker dan "voor het oog" op zondag in de kerk te zitten, een gebed op te zeggen en een aantal psalmen te zingen en vervolgens de rest van de week geen aandacht te besteden aan je Schepper. (Zoals zoveel anderen doen wou ik zeggen, maar oei; nu oordeel ik zelf alweer. Moeilijk hoor! 0 ) Nooit zou ik ook de mening kunnen delen van de mensen die homoseksualiteit zien als een ziekte!

Deze mensen (de homoseksuele mensen die geen seks met elkaar hebben omwille van Gods Woord, bedoel ik hiermee) doen namelijk een grote concessie aan hun eigen "identiteit", ze verliezen in feite hun leven om het in Christus weer terug te vinden, om in de volle Waarheid te leven (Zoals een oprechte bekering behoort te zijn). Het is voor mij confronterend want persoonlijk (ik weet dat het niet Bijbels is daarom weet ik niet of ik het wel mag zeggen, maar ik doe het toch maar want jullie mogen altijd zien wie ik ben en wat ik denk) vind ik het niet verkeerd wanneer een vrouw van een vrouw houdt of een man van een man. Ik heb altijd gezegd: "als er maar sprake is van oprechte liefde voor elkaar en jegens je naasten".
1

Ik ga hierin zelfs zover dat ik - en dat is echt puur mijn eigen mening, ik hoop dat jullie hier geen aanstoot aan gaan nemen- het zelfs niet kan veroordelen wanneer twee mannen of twee vrouwen oprecht van elkaar houden en hieraan ook in de praktijk uiting geven d.m.v. een relatie waarbinnen sprake is van seksuele omgang. Alleen wel enkel en alleen met elkaar en dus ook niet vreemdgaan.

Het gebeurt dus soms nog, zoals met dit, dat mijn eigen opvattingen niet overeenkomen met Gods Woord, zelfs nu ik christen ben. Het is een soort van spiegel die me wordt voorgehouden, waarin ik de kanten van mezelf ontdek die zeer menselijk zijn, welke echter regelrecht tegen Gods wil ingaan: Ik vind er persoonlijk niks mis mee, zolang het maar in een oprecht liefdevolle relatie plaatsheeft, echter de Bijbel veroordeelt het wel en dat betekent voor mij dat ik volgens Zijn Woord word geacht Hem te gehoorzamen en dus "homoseksuele uitingen" af te keuren. En ik kan het niet, tenminste niet op eigen kracht!
hat31.gif

Eerlijk gezegd maakt dit "tegendraadse gevoel" van mij, dat ik ontzettend blij ben dat ik hetero ben omdat ik echt niet zou weten of ik zo sterk zou zijn als de homoseksuele mensen die hun eigen leven opzij zetten voor Hem Die alles heeft gemaakt!

Nooit een oordeel van deze kant dus, alleen maar een heel groot compliment voor je & een heeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel.
Veel liefs, Gods zegen gewenst, Monique
Naar boven
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 21-Jun-2004 21:50
Reageer met quote

Dankje Monique.
Moet eerlijk zeggen dat ik zelf vaak ook met die gedachten rond heb gelopen zoals jij denk over homofiele relatie's. Als het zwart wit in de Bijbel stond, dan was het (misschien) minder moeilijk geweest. Er zijn zoveel teksten en zoveel argumenten op dergelijke teksten. In de bijbel is de praxis verboden (dit staat trouwens in het rijtje waar varkensvlees ook verboden is te eten) Mensen hebben hun natuurlijke omgang verwisseld met hun tegennatuurlijke...wat is mijn natuurlijke omgang?... Schandjonge?..monogaam?..zoveel vrage en lastige woorden.. Deze mensen moeten er zelf achter komen wat God wel en niet toelaat. Wat soms wel vervelend is is dat mensen zegge: je mag niet homo/lesbi zijn.maar het zijn of het doen is een wereld van verschil! Sommige mensen kunnen samenleven zonder sexuele praxis (ik weet het, het is niet menselijk, maar door God zijn alle dingen mogelijk) anderen kunnen dat niet. Misschien zeg ik dat verkeerd.. wat ik gewoon wil zeggen, ik vond het vreselijk moeilijk toen ik er8er kwam. Nu 3jaar later voel ik me bijna 'gezegend' dat ik zo ben. Ja dat klinkt misschien wel heel tegenstrijdig. Hij geeft me kracht, niet alleen om hier voor uit te komen maar in zoveel dingen van het geloof. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, maar ik voel me nu alleen maar rijker, vreemd?.. bduh.gif ja best wel, maar het is waar. Tis en blijft echt een moeilijk en kwetsbaar onderwerp. Je kunt mensen er snel pijn mee doen, zelf nog voordat je het zelf door hebt.Nou allemaal weer op de hoogte.
Monique, bedankt voor de megaknuffel!
1 knuffie terug!

Laatst aangepast door Yvon op Di 22-Jun-2004 16:21, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
wijnand

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 13:54
Reageer met quote

"Als het zwart wit in de Bijbel stond, dan was het (misschien) minder moeilijk geweest."

??

staat echt super duidelijk in de bijbel hoor!

Lev 18:22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(het boek zegt: "Sexuele gemeenschap tussen mannen is verboden, het is een gruwelijke zonde in de ogen van de Here".

Lev 20:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Rom 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

En er zijn nog meer van zulk soort teksten te vinden. Het lijkt me dus vrij duidelijk...

Homofielie bedrijven is een gruwel, en dus een zonde. Dus zeg niet dat de bijbel niet duidelijk genoeg is hierover.

Verder vind ik dat Homofiel gedrag slecht is, en niet van God. Als het niet van God is, dan is het dus van de duivel. Het is naar mijn mening heel makkelijk te vergelijken met een ziekte, omdat je er niets aan kunt doen zonder de juiste medicijnen. Medicijn in de vorm van "boze geesten uitdrijven" of iets dergelijks.

ps: dit betekend niet dat je "homo's" mag veroordelen, maar je mag ze wel op hun daden aanspreken.
aci

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 16:05
Reageer met quote

Even voor de volledigheid, het verslag waar het hier om gaat, kun je vinden door hier te klikken.
Naar boven
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 16:20
Reageer met quote

''Tis en blijft echt een moeilijk en kwetsbaar onderwerp. Je kunt mensen er snel pijn mee doen, zelfs nog voordat je het zelf door hebt''

He Wijand, bedankt voor je stimelerende woorden. Zoals ik weet staat het in de Bijbel daar is geen twijfel over mogelijk. Maar als je naar het antwoord zoekt hoe je dan als lesbische zijnde wel door het leven mag gaan, dan vind je dat niet in de Bijbel. Zoekende ga je de Bijbel na. Maar er wordt niet gepraat over een liefdevolle relatie. Snap je niet dat dat een vreselijk zoekende weg is. Je wilt niet zo zijn,je 'toekomstbeeld' smelt op dat moment als sneeuw voor de zon. Mensen kunnen er verdriet om hebben wanneer ze geen kinderen kunnen krijgen. Mensen kunnen er ook verdriet om hebben omdat ze hun liefde niet mogen geven/ krijgen van iemand waarvan je houd. Kan jij er wat aan doen als je verliefd wordt op iemand?Nee je gevoel is je gevoel. Je kan wel zelf bepalen wat je er mee wilt doen. God heeft de praxis verboden dat is helemaal waar. Daarin ben ik het met je eens, en sorry als ik anders over was gekomen. Maar ik wou in dat stukje uitleggen waarm sommige dingen vaag blijven. Je ZOEKT gewoon naar een antwoord en dan vraag je je dat soort dingen af. Moet je dan maar altijd alleen blijven, mag je van niemand houden, geen kinderen, niet iemand om je hart aan te geven?.. Is een relatie zonder praxis mogelijk als christen zijnde? Mijn verlangen en gevoelens, ze zijn van mij, mag ik dan niet zo zijn als ik ben? Heeft God mij dan gemaakt zoals ik ben om niet mijzelf te zijn?Zoveel vragen die je dagelijks bezig houden. Tis best lastig Wijnand. Het doet pijn om zulkse teksten te lezen echt waar. Misschien besef je het niet. Ik weet drommels goed dat ik dat niet mag. De teksten heb ik al zovaak doorgelezen.. Maar wat/wie mag ik dan wel zijn..Nu ben ik sterker geworden. Door bidden en te lezen leert God me andere dingen zien. God leert me focussen op andere dingen in het leven, waarbij mijnj eigen gevoel op de tweede plek komt. En daar ben ik Hem dankbaar voor. Zo heeft ieder zijn eigen kruis te dragen Wijnand.
Gods zegen toegewenst.. ik hoop dat je me nu wat beter begrijpt. Dat ik niet de Bijbel tegenspreek maar lang met vragen heb gezeten hoe ik verder moet.
God is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad. Zonder hem struikel ik over de eerst de beste steen, en was ik allang spoorloos vedwaald.

YK
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 16:34
Reageer met quote

Wijnand, de Bijbel is inderdaad heel duidelijk er over, de Bijbel vertelt zelfs de oorzaak waar homofilie vandaan komt, dit staat beschreven in Romeinen 1:24-32. Maar God is ook degene die dit weer kan terug draaien voor een persoon, althans daar geloof ik in. Als de oorzaak echt de oorzaak is zoals beschreven in Romeinen, dan is het dus in feite een vloek. Een vloek waar de meeste mensen niks aan kunnen doen, omdat het iets is van hun voorvaderen (een vloek blijft terug komen tot het 3e, 4e en zelf 5e geslacht). Het klinkt misschien hard om te zeggen dat het een vloek is, maar zo is het niet bedoelt, het is gewoon een enorm moeilijk onderwerp.

Ik ken overigens wel verhalen van mensen die van homofiele gevoelens af geholpen zijn door de Here. Ze hebben alleen in ruil daarvoor niet het gevoel voor het andere geslacht terug gekregen. Die man leidt nu zijn leven alleen met God, en natuurlijk goede vrienden en familie om zich heen. Maar ja, zo'n genezing hoeft niet voor iedereen op te gaan, net zoals er mensen in een rolstoel genezen worden en weer kunnen lopen, en er een grotere groep mensen is in een rolstoel die hier hun leven lang in zitten.

Ziekte vind ik een slecht woord voor homofilie Wijnand, het is totaal geen ziekte, een ziekte kun je nog genezen met een medicijn. Ik heb tot nu toe nog nooit gehoord voor een pilletje tegen homofiele gevoelens.

Het is iets tussen iemand met homofiele gevoelen en God hoe iemand hiermee omgaat, en het zal verdwijnen als God dat wil, en als het niet verdwijnt dan is hier ook een bedoeling mee. Homofilie is een gevoel dat je hebt, echter van hetzelfde geslacht houden is anders dan hier ook naar te handelen. Je kunt er dan ook voor kiezen geen relatie aan te gaan, en geen seksuele gemeenschap te hebben, en je volledige leven te richten op God. Paulus zegt ook in de Bijbel dat er mensen zijn die niet bestemd zijn voor het huwelijk, maar hun hele leven aan God kunnen geven en voor Hem kunnen werken.

Maar goed, we mogen pas iemand veroordelen op het moment dat wij zonder zonde zijn. Daarnaast is het denk ik kort door de bocht om alleen bijbelteksten aan te halen in dit onderwerp, ik heb dit wel gedaan in mijn verslag, daarom is mijn titel ook "Homofilie en de Bijbel".

Het lijkt me al moeilijk genoeg als je ontdekt van hetzelfde geslacht te houden, zeker als je weet wat er in de Bijbel over staat. God is er echter om iedereen hiermee te helpen, zoals God mij ook helpt met moeilijkheden in mijn leven. God is er altijd om op terug te vallen, je kunt altijd naar Hem toe, bij Hem uithuilen ook al heb je een zonde begaan. God houdt van ons zoals wij zijn, wij zijn een parel in Zijn ogen, wat je ook doet!

Ik vind het overigens wel jammer dat mensen (en vooral Christenen) zwaarder tillen als iets als homofilie, in plaats van aan je ouders de huid volschelden. Het laatste is ook een gruwel in Gods ogen (respecteer uw ouders), alleen is deze makkelijker 'vanaf te komen' dan van homofilie.
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 16:40
Reageer met quote

Quote:

Maar als je naar het antwoord zoekt hoe je dan als lesbische zijnde wel door het leven mag gaan, dan vind je dat niet in de Bijbel

Er staat n belangrijk ding in de Bijbel die geldt voor alle moeilijke situaties in het leven. "Komt allen tot mij die belast en beladen zijn, en ik zal u rust geven.". Dit geldt voor ALLE mensen!

Daarnaast blijft het zo dat als je zoekt naar het Koninkrijk dat de rest je geschonken zal worden, en zoals ik het zie ben je flink op zoek naar het Koninkrijk YK, vertrouw er op dat de rest geschonken zal worden. Te zijner tijd zal je duidelijk worden wat je dient te doen, en misschien ligt er op jou schouders wel de taak om, samen met God, alle vooroordelen over homofilie de wereld uit te helpen. En via een vorm van pastoraat mensen kunt steunen en bemoedigen zoals je nu al doet op die fantastische site Eerst God dan Gevoel !!

Ik vind dat je er heel goed mee omgaat YK, en wens je God's wijsheid en inzicht toe, zodat je weet hoe je je pad bewandelen moet. En ik geloof dat als je even niet meer weet hoe je moet lopen dat je wordt opgetild, en veilig in de handen van God naar de plek gebracht wordt waar je moet wezen.
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 16:48
Reageer met quote

Ja Justed,ik heb het gevoel dat jij me beter begrijpt. Ik geloof ook dat God die gevoelens om kan draaien, is God niet almachtig! Er is niets dat Hij niet kan. Ik weet dat God mijn gevoelens kan leiden, ook leiden naar Hem toe, en dat doet Hij ook. Maar genezing vind ik er persoonlijk een verkeerd woord voor. Misschien 'bekering' of 'het opnieuw leren leven' is denk ik een betere uitdrukking (persoonlijk). En ik wordt er ook steeds meer van bewust dat God mij leert om mijn leven aan Hem te geven i.p.v. een aardse persoon. En daarin ben ik God dankbaar. Het 'probleem' is uit zicht voor mij, want God is daarvoor in de plaats gekomen en leert Mij opnieuw leven. Maar ik weet dat er ook nog veel mensen zijn die de weg samen met God nog niet hebben gevonden. God kan Zijn liefde in hun harten werken, daar kunnen we alleen voor bidden.
Sorry dat het misschien een beetje een lastig onderwerp is. Ik heb dit niet aangehaald om verwarring te zaaien maar om wat duidelijkheid te geven over de situatie.
YK
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 16:56
Reageer met quote

Dankje Justed. Je hebt gelijk soms ben ik te erg op zoek naar het koninkrijk.. bedankt dat je me laat herinneren aan Gods woorden. Als een verfrissende regen op het verdroogde gras.
En dat laatste stukje dat je schreef wijst op Gods liefde, en daar moet iedereen aan herinnerd worden. God laat ons nooit in de steek als we Hem zoeken. We Zijn veilig bij Hem! Altijd

(ps ff voor de duidelijkheid: mijn eigen site is: leven.punt.nl en de site waar ik graag een steente bijdraag is de site eerstgoddangevoel. Ik voel me daar goed en begrepen, daarom verwijs ik er ook vaak naar)
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 17:32
Reageer met quote

Hoi Wijnand, Hoi YK, Hoi Webmaster, wave.gif

En ook ik wil de Bijbel niet tegenspreken. Het is Gods Woord en hieraan mogen wij inderdaad nooit afbreuk doen. Dat is dus ook niet mijn bedoeling en sorry als mijn reactie verkeerd mocht zijn overgekomen. De moeilijkheid voor mij zit 'm in precies hetzelfde als hetgeen jij schrijft, YK. Ik ben dan wel hetero ("Conform het Boek", sprak zij teder doch resoluut.... new_angel.gif ) - en mag daarmee gerust zeggen dat ik hierin gezegend ben - maar ik heb gelijktijdig met mijn bekering ook het vermogen gekregen me "in te leven" in mijn naasten en naar hen om te zien. Ik ben niet inferieur, maar zeker ook niet superieur aan een ander. Daarnaast kan ik me heel goed "verplaatsen" in de persoonlijke situatie van mensen. Waarom weet ik niet, is misschien ook niet zo belangrijk. Ik neem aan dat God deze liefde en het begrip voor mijn naasten in mijn hart legt, omdat ik voortdurend bid om leiding van de Heilige Geest. Zo ook aangaande mijn eigen opvattingen (niet conform Gods Woord dus) over homoseksualiteit. De Bijbel verbiedt de praxis, dat is duidelijk en daarover moeten we ook niet gaan discussiren, want voordat we het weten hebben we onze eigen versie geschreven. Wanneer IK over een bepaald onderwerp geen Bijbelse opvatting heb, heb IK een probleem en zal ik hiervoor ook moeten blijven bidden, net als ieder ander die ergens mee worstelt. Dat moge duidelijk zijn (en ik hoop dat mijn mede-christenen hierin ook voor mij willen bidden, want op eigen kracht zal mijn mening nooit veranderen!). Hierin geef ik jou volkomen gelijk, Wijnand: er staat in de Bijbel geschreven, dat homoseksualiteit IN DE PRAKTJK een zonde is (net zoals overspel of ng duidelijker: wanneer een man een vrouw met begeerte aanziet heeft hij in zijn hart al overspel gepleegd. Hoe vaak gebeurt dt dan niet, en hoe vaak wordt dt voor het gemak maar door ons allemaal vergeten?). Voor mij zit er echter een heeeeel grote MAAR aan dit gegeven: wat mij persoonlijk steekt, zelfs heel veel verdriet doet, is dat het vaak lijkt alsof christenen andere christenen met Bijbelpassages om de oren gaan slaan (vermanend toespreken is heel goed, heeft een duidelijke functie, echter wel alleen als je op dat moment door Gods Geest geleid wordt, want alleen God weet wat wij nodig hebben!) waarbij volledig voorbij wordt gegaan aan Jezus' Tweede grote gebod, Gods LIEFDEgebod! God vraagt in de eerste plaats Hem lief te hebben boven alles en in de tweede plaats van onze broeders en zusters te houden zoals wij van onszelf houden. Iets wat voor ons op eigen kracht onmogelijk is. Gelukkig krijgen wij hiervoor Gods kracht en ondersteuning. Onze Schepper heeft ons lief, ondanks al onze fouten en tekortkomingen, en houdt van ons zoals we zijn. Gewoon: uit genade! Waarmee denk je dat je iemand, laten we zeggen een heel lieve meid, die nu eenmaal van een vrouw houdt in plaats van zich tot een man aangetrokken te voelen mr helpt? Door haar te blijven voorhouden wat in de Bijbel staat en te vermanen om wat ze zelf al lang weet (en waarvan ze volgens mij intens verdriet moet hebben gehad...) of om een arm om haar schouder te slaan en te zeggen: luister lieverd, ik houd van je zoals je bent. En als je het moeilijk hebt, steun ik je - no matter what. Want jij bent een uniek kind van God en Hij houdt meer van jou dan wij ooit kunnen bevatten.....? Want er staat een aantal confronterende dingen in de Bijbel, maar kijk ook eens naar de enorme bemoedigingen: God ziet naar je hart, bij Hem is er geen aanzien des persoons! Jezus Christus is er JUIST voor mensen die verdrietig of eenzaam zijn, pijn hebben of een immense geestelijke strijd voeren en hierdoor uitgeput raken!
En YK, voor het feit dat jij je eigen gevoel en verlangens opzij zet voor ons aller Schepper (zlfs al zou je hierin eens tekortschieten - niet verder vertellen h, maar dat doen wij allemaal - 1 , Hij vergeeft je!) houdt God denk ik alleen nog maar mr van je en ik ben ervan overtuigd dat Hij jou helpt op je moeilijke weg, die je niet voor niets hoeft af te leggen en wat mij betreft al helemaal niet in je uppie. Want ik sta helemaal achter je. Ng een bemoediging van onze Schepper: Hij legt nooit een zwaardere last op onze schouders dan welke wij kunnen dragen! Het zou alleen heel mooi zijn, wanneer wij - zeker als christenen onderling - er voor elkaar zijn om deze last te helpen dragen, zodat ze minder wordt. Dt is volgens mij het EERSTE waar God naar ziet. Want Hij weet Zelf natuurlijk als geen ander hoe Zijn Woord, dat hij ons gegeven heeft, luidt..... Alln Hij weet ook WAAROM dit Woord voor ons het beste is....

Veel liefs allemaal en Gods zegen gewenst, Monique

Laatst aangepast door Monique op Di 22-Jun-2004 18:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 18:24
Reageer met quote

beste allemaal
dank voor alles. Even voor de duidelijkheid zit ik nu niet meer in de put hoor. Ben een energieke en positieve meid! God leert ons allen leven. Soms gaat die weg anders dan je zelf in gedachten hebt.. beter gezegd, vaak! Wou het ook niet kwijt omdat ik nog steeds de weg niet weet, maar het raakt je gewoon als het op een confronterende manier wordt overgebracht, ookal is het terecht. Het is ook goed dat het verslag geplaatst is, daar niet van. Andere moeten ook weten waar wij die 'wijsheid' vandaan halen! Gods Woord is een boek. En niet zomaar een boek, maar Gods Woord. Hij verteld ons wie wij zijn en waarom. Hij leert ons te kijken naar Hem. Hij maakt zich bekend in Zijn liefde, in Zijn trouw, maar Hij is ook duidelijk in wat Hij van ons vraagt, ookal willen we dat zelf niet altijd zien.Eerst was k vreselijk veel met mezelf bezig maar God heeft daar een wending in gebracht. Hij leerde/leert me zien niet te kijken naar mijn ideeen maar die van mijn Vader in de Hemel. Hij geeft mij een andere kijk op het leven. Al doe ik nog vreselijk veel dingen fout elke dag weer, ik weet dat God vergeving schenkt aan mensen die hun zonden belijden. God is de enige die leert leven, cht leven. Monique, ik weet dat het soms lastig is om de zin te zien van sommige dingen, dat zien we ook niet altijd. Ik denk dat het belangrijkste is dat we ons leven met alles erop en eraan in vertrouwen en overgave bij Hem neerleggen. Want sommige dingen in het leven lijken soms onrechtvaardig, niet alleen dit, maar ook honger oorlog ziekte en alle kwalen waarmee de wereld te maken heeft, maar ook God heeft dat niet gewild. Maar wij hebben met de zondeval onze vingers gebrand ondanks dat we gewaarschuwd waren, hiervan moeten we dan ook de consequenties dragen. Dit leven is maar tijdelijk. God draagt ons hierdoorheen als wij bij hem ons vertrouwen leggen. Als we eenzaam zijn, verslaafd/homo/lesbisch/verbitterd zijn, geestelijk/lichamelijk lijden, Hij zal ons dragen, door de diepste dalen heen. Zoals Justed al citeerde : '' Komt allen tot Mij die belast en beladen zijn, en Ik zal u rust geven'' Zo zal het zijn. Want Gods Woord is waarheid. Laten we daar schuilen, en Gods rust en liefde vinden.
"Welzalig die bij Hem schuilen!".
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 22-Jun-2004 18:32
Reageer met quote

AMEN Heart
Naar boven
wijnand

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 23-Jun-2004 07:20
Reageer met quote

Misschien dat mijn woorden wat anders over zijn gekomen dan dat ik wilde. Ik bedoelde dat Homosexueel gedrag fout is. Maar niet dat de lesbische/homosexuele mensen fout waren ofzo. Of dat ik er problemen mee heb.

"Als de oorzaak echt de oorzaak is zoals beschreven in Romeinen, dan is het dus in feite een vloek. Een vloek waar de meeste mensen niks aan kunnen doen, omdat het iets is van hun voorvaderen (een vloek blijft terug komen tot het 3e, 4e en zelf 5e geslacht). Het klinkt misschien hard om te zeggen dat het een vloek is, maar zo is het niet bedoelt, het is gewoon een enorm moeilijk onderwerp. "

ok, schrap het woord ziekte, en maar er vloek van.

en ik denk dat je, je niet schuldig hoeft te voelen als je homosexueel bent, zolang je het niet bedrijft. En ja.. een liefdevolle relatie, ik denk persoonlijk niet dat een liefdes relatie met het zelfde geslacht niet goed is. En dat je moet bidden voor wijsheid endergelijk!
Rosemarie

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 23-Jun-2004 07:43
Reageer met quote

Jaren geleden is er wetenschappelijk aangetoond dat homosexualiteit aangeboren is. Het bevreemd mij dat je er dan niks mee zou mogen doen. Dit kan nooit de bedoeling zijn. Je wordt niet voor niets zo geboren en om van een vloek te spreken vind ik heel ver gaan.
Als er sprake is van een liefdevolle relatie die als grondbeginsel heeft een basis van vertrouwen en respect zou het niet moeten uitmaken met wie en wat die mensen er verder mee doen. Het is een deel van die mensen zelf; van hun persoonlijkheid.
Als de God waar jullie over praten er een is van liefde snapt hij het heus wel. Wat er ook naderhand door mensen is geschreven in de bijbel.
Ik krijg nu vermoedelijk iedereen over me heen maar dat risico moet ik maar nemen ik kon het niet laten om mijn mening te geven
groeten van Rosemarie
Naar boven
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 23-Jun-2004 08:44
Reageer met quote

Hoi Rosemarie,
Het klinkt misschien heel raar voor je, maar een vloek kan ook aangeboren zijn. Als iemand uit een van de generaties boven mij zich in heeft gelaten met iets waardoor ze vervloekt zijn, dan heeft dat ook effect op mij. Erfelijkheid beperkt zich namelijk niet alleen tot het natuurlijke, maar ook tot het geestelijke. Het kan daarom inderdaad zijn dat je geboren wordt met homofiele gevoelens, dat heeft de wetenschap dan goed gezien 1

Om het stuk erfelijkheid van vloeken uit te leggen, ik heb van jongs af aan ook een vloek over me heen gehad, ik werd lastig gevallen door geesten (ook wel demonen genoemd), zelfs toen ik een klein kind was. Ik heb me toen nooit ingelaten met occultisme, en heb nooit glaasje gedraaid, maar toch was ik vervloekt. Dat komt doordat iemand in de generaties boven mij zich in heeft gelaten met iets wat die demonen het rechts geeft mij te teisteren. Toen ik een tijd geleden in gebed afstand heb gedaan van alles wat m'n voorouders maar uitgespookt konden hebben, werd het steeds minder, tot op een zekere dag alles voorbij was. Alle gebeden en pogingen daarvoor hielpen niet, het was me toen dus duidelijk dat het een erf-vloek was. Het feit dat vanaf m'n geboorte ik lastig gevallen werd door demonen, wou dus niet betekenen dat zoiets bij mij hoorde, en dat ik het maar normaal moest vinden.

Niet alles waar je mee geboren wordt, en niet elk gevoel wat je hebt, is in overeenstemming met hoe God iets bedoelt heeft. Dat komt doordat we zondig zijn, onze gedachten zijn niet altijd even koosjer, ook al zijn ze menselijker wijs gezien normaal. Dat is de strijd die we moeten leveren, we moeten ons losmaken van ons 'vlees', we moeten doorkrijgen dat op het moment dat je het aardse ontstijgt, en dicht bij God gaat leven, dat alles wat te maken heeft met je natuurlijke verlangens niks te maken heeft met jou, en dat je ze los kunt laten.

En dat laatste gaat gemakkelijker als je weet dat het los staat van je, mensen hebben namelijk gauw de neiging om alles vast te houden wat bij ze hoort, of het nu goed is of slecht (in Gods ogen).

En je hebt gelijk dat het grondbeginsel van alles liefde moet zijn, dan kom je al heel dicht in de buurt van de manier van leven zoals we het beste zouden kunnen leven. God is een God van liefde, en Hij ziet dat wij het moeilijk hebben, en Hij ziet ook dat mensen met homosexuele gevoelens het moeilijk hebben, toch blijft de seksuele daad tussen twee mensen van hetzelfde geslacht een gruwel in Zijn ogen. God snapt het wel, maar accepteert het niet.

Hij geeft ons wel de mogelijkheden om ls we weer eens een fout begaan dat we naar Hem kunnen gaan, en dat Hij het ons dan vergeeft. Hij zegt er alleen wel elke keer bij "Niet meer doen he". Dus als je dat wilt zien als hij snapt het wel, dan heb je gelijk. Hij wil alleen wel dat je het niet meer doet. Net zoals een klein kind het interessant vind om in alle kastjes te kijken, zeg je als ouders "Doe die deur dicht, en niet meer doen". Maar je snapt wel dat zo'n kind het nog een keer doet, omdat een kind van zeg maar een jaar oud nu eenmaal nieuwschierig is. En je weet dat als je dat kind keer op keer laat merken dat je het liever niet hebt, dat ie er uiteindelijk mee ophoud, omdat het kind naar z'n ouders wilt luisteren.

En wees niet bang dat je iedereen over je heen krijgt, we zijn hier allemaal om van elkaar te leren, en om samen er achter te komen hoe het een en ander in elkaar zit. Jou mening telt hier ook in mee Rosemarie! Ik vind het alleen maar perfect dat je je mening wilt laten horen, en mee wilt discussieren, alleen door veel standpunten te bekijken, en te overdenken kom je uiteindelijk tot de waarheid (onderzoekt alles en behoud het goede).
AndredeWit

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 23-Jun-2004 11:59
Reageer met quote

Rosemarie, ik ben blij dat je er op reageert. We zitten immers toch allemaal met vragen en twijfels. Op elke niet-gestelde vraag zul je nooit een antwoord krijgen.

Allereerst wil ik even inhaken op wie de Bijbel heeft geschreven. Ja, hij is door mensen geschreven, maar dat is hen door God ingegeven. God heeft de Bijbelversen als het ware gedicteerd.
Ik vond dat toen ik nog niet geloofde, ook niet te begrijpen.

Verder schreef je:
Quote:

Jaren geleden is er wetenschappelijk aangetoond dat homosexualiteit aangeboren is. Het bevreemd mij dat je er dan niks mee zou mogen doen. Dit kan nooit de bedoeling zijn. Je wordt niet voor niets zo geboren en om van een vloek te spreken vind ik heel ver gaan.

Toch is het een vloek. De vloek van de zondeval. Dit is nou wat er bedoeld wordt met elk mens wordt in zonde geboren. Ook als baby dus. Ik heb dit jarenlang niet begrepen. Ik heb dit jarenlang onrechtvaardig gevonden. Wilde niet geloven in een God, die toeliet dat -in mijn ogen onschuldige- mensen in zonde geboren worden en - zo onder de vloek staan. En dat alles door de zonde van n (Adam). Dat vond ik verschrikkelijk oneerlijk.
Totdat ik besefte dat niet alleen Adam (wat overigens mens betekent) maar dus IEDER mens schuldig is. (Er is er niet n zonder zonde, behalve Jezus)
Toen ik wist dat ieder mens schuldig is naar God toe, vond ik het wel eerlijk. Ging ik het ook pas begrijpen.

We worden dus in zonde geboren, en kunnen daar niet mee doorgaan, omdat we nou eenmaal zo geboren zijn. Nee, het is de wil van God, dat we ons bekeren uit liefde voor Hem. Omdat Hij voor onze zonde gestorven is.
We worden inderdaad niet voor niets geboren, want we hebben hoop. Zolang er leven is, is er hoop. Hoop dat we Jezus mogen leren kennen en dat Hij ons leven kan veranderen. Dat Hij ons helpt in de strijd tegen de zonde. Hoe groter de zonde, hoe groter de genade.

Groetjes, Andr
Rosemarie

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 23-Jun-2004 12:06
Reageer met quote

. Dat Hij ons helpt in de strijd tegen de zonde. Hoe groter de zonde, hoe groter de genade.

Dus een man zoals mijn vader was (is reeds overleden) die mij vanaf dat ik 2 was misbruikte en een moeder die mij niet wenstte en mij altijd sloeg en verrot scheldde kunnen genade vinden als zij zich tot een geloof hadden bekeerd????
Naar boven
Monique

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 23-Jun-2004 14:07
Reageer met quote

Hoi Rosemarie hello.gif , mij krijg je in ieder geval niet over je heen hoor 1 , ik vind het leuk dat jij hebt gereageerd en dat jij als ongelovige toch steeds een actieve bijdrage aan dit Forum levert; dat houdt ons christenen tenminste scherp en wakker !!!
Misschien heb je bovenstaande stukjes allemaal gelezen en dan weet je dat sommige onderwerpen heel kwetsbaar zijn, of je nu gelovig bent of niet. Jij bent niet gelovig, ik ben een christen en toch delen we in ons HART dezelfde mening. Een heel menselijke overweging dus: liefde = liefde en "wat maakt het dan uit". Voor mij persoonlijk helemaal niets dus en voor jou ook niet, maar voor God wel. Anders had Hij ons dat verbod niet gegeven. Het moeilijke voor mij is, dat ik sinds ik christen ben soms het idee heb dat ik een "onterechte concessie" moet doen aan mijn eigen inzicht en gevoel. Dat noem ik dus een "vet ego-probleem"!
Toen ik net bekeerd was en pas in de Bijbel begon te lezen had ik hetzelfde met het Scheppingsverhaal en de Zondvloed. Ik kreeg de liefde voor Jezus Christus in mijn hart en verstand en toch begreep er geen snars van, ik redeneerde als volgt: "waarom maakt God de mens, die kwetsbaar is, de fout ingaat en vervolgens hard wordt afgestraft door Hem om vervolgens tegen diezelfde mens te kunnen zeggen dat Hij liefdevol is". Ik was echt heel erg tegen God aan het rebelleren toen, zo van: "bewijs het maar eens, dat het allemaal wel waar is". protest.gif
En zelfs dat heeft Hij gedaan! Later leerde Hij mij langzaam begrijpen dat dit "toch wel even wat anders lag dan dat ik had aangenomen" en kreeg ik hierin inzicht. Dat gebeurt met meerdere zaken, ik word langzaam opgebouwd, stapje voor stapje. Nu heb ik dat dus nog met dit onderwerp.... de Bijbelpassages over homoseksualiteit kan ik maar ten dele begrijpen. Wanneer een man getrouwd is met een vrouw en hij (of zij) pleegt overspel, is dat uiteraard verkeerd. Wanneer er echter sprake is van oprechte liefde is het een waardevole relatie. Zo zie ik dat ook met homoseksuelen. Maar ik ben God niet en Hij is het Die zegt dat de homoseksuele PRAXIS verkeerd is (en zeker niet de mensen die er zelf niet om gevraagd hebben. Maar ik geloof ook - al klinkt het wat tegenstrijdig- dat het juist een zegening van Hem kan zijn wanneer iemand homoseksueel is), dus moet ik mijn eigen gevoel en opvatting hieraan ondergeschikt maken. En net als met alles, lukt me dat niet op eigen kracht. Zelfs hiervoor Heb ik Gods liefdevolle hand nodig om me te leiden. Ik heb een hart en een verstand gekregen, maar soms "doen beide het niet" en komt het er gewoon op aan gehoorzaam te zijn aan Zijn Woord, zonder alles te willen beredeneren. Hij wil dat we nederig zijn. Ik ben dat niet (bij lange na nog niet en het heeft lang geduurd ook voordat ik het ook maar wou toegeven!) en daarom leert Hij mij waarom dat zo belangrijk is: Hij laat het me gewoon zien en ervaren..... Maar gehoorzaamheid aan God wil ook zeggen: heb uw naaste lief gelijk uzelfve en oordeel niet. Voor mij blijft de liefde - als is de liefde die ik kan geven altijd maar een slap aftreksel van de liefde die we van Hem ontvangen- het allerhoogste goed.
Veel liefs, Gods zegen, monique
Naar boven
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 23-Jun-2004 14:28
Reageer met quote

Monique schreef:
Later leerde Hij mij langzaam begrijpen dat dit "toch wel even wat anders lag dan dat ik had aangenomen" en kreeg ik hierin inzicht. Dat gebeurt met meerdere zaken, ik word langzaam opgebouwd, stapje voor stapje.

Deel dan eens met ons wat dit inzicht is wat je gekregen hebt. Je komt met een stelling waar veel mensen mee lopen waarom maakt God de mens, die kwetsbaar is, de fout ingaat en vervolgens hard wordt afgestraft door Hem om vervolgens tegen diezelfde mens te kunnen zeggen dat Hij liefdevol is., dat vind ik fantastisch.

Dus ik dacht van nou komt het ... dus ben benieuwd hoe je er nu tegen aan kijkt, wat zijn de bewijzen en inzichten die je ontvangen hebt over die stelling ??
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: