| Olieramp Mexico |
| Auteur |
Bericht |
Paul Vermaas

|
Onderwerp: Olieramp Mexico
Geplaatst op: Wo 16-Jun-2010 00:50 |
|
|
Zojuist hoorde ik dat de olieramp in de Golf van Mexico vele malen erger kan zijn dan tot nu toe werd verondersteld. Dat is een heel trieste zaak, als we nu al de gevolgen zien, vogels die er niets aan kunnen doen die dood liggen te gaan doordat ze helemaal onder de oliesmurrie zitten, het doet me pijn als ik dat zie, Gods schepping wordt door de mens vreselijk veel geweld aangedaan.
Als ik hoor dat het misschien nog wel maanden door kan gaan vraag ik me af of dit nu een geval van grote pech is of dat dit een stuk van de eindtijd is.
Ik vraag me dit af omdat ik in Openb. 8 : 11 las dat een derde van de wateren werd als alsem en vele van de mensen stierven van het water omdat het bitter geworden was. Zou dit betrekking kunnen hebben op wat er bij Mexico gaande is en dat nog een veel grotere ramp kan worden als de orkanen losbarsten. Het zeewater is er behoorlijk warm en dat geeft een hele grote kans op orkanen, en dan spoelt die olietroep overal aan. Nu worden de mensen die het opruimen al ziek van de stank.
Ik zie het als een stukje van de eindtijd en ik wil iedereen oproepen om waakzaam te zijn en dat we ook klaar zijn om Hem te ontmoeten.
Graag jullie mening over dit gebeuren.
God bless _________________ Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven |
|
|
Naar boven |
|
 |
Troost Mijn Volk

|
Onderwerp:
Geplaatst op: Zo 27-Jun-2010 22:04 |
|
|
Sjalom Paul,
Je zienswijze vanuit Openbaring 8: 11 is juist. Beschouw de olieramp maar als een opmaat voor hetgeen nog verder zal komen over deze wereld. Je zult het ongetwijfeld met mij eens zijn dat een en ander in een stroomversnelling terecht is gekomen. Aan de ene kant is dat beangstigend en aan de andere kant hoopvol. Weet dat Yeshua heeft gezegd dat Hij met ons zal zijn tot het einde van de dagen.
Bij G'd loopt het nooit uit de hand en Hij houdt de regie strak in handen. Al deze rampen hoe verschrikkelijk en desastreus ze ook zijn zullen voorbijgaan. Ons perspectief is om met verlangen uit te zien naar de dag dat Yeshua op de troon van zijn vader David zal zitten.
Als een rechtvaardige Koning zal hij heersen op deze aarde. We naderen met rasse schreden de 7e Bijbelse dag van 1000 jaar. Onder Zijn heerschappij zal iedereen die dan leeft worden ingezet om het rentmeesterschap over deze aarde ter hand te nemen. De overtollige rommel, de giftige stoffen zullen worden opgeruimd. Met ongekende wijsheid zal Yeshua ons bekend maken hoe en op welke wijze het afval en gif verwijderd moet worden.
De wereld zal dan weer leefbaarder worden en is dan gereed om weer hersteld te worden zoals het was voor de zondvloed. De woorden van G'd dat Hij alles nieuw zal maken zullen vervuld worden.
Wij zijn door G'd geplaatst in deze tijd en aanschouwen het met onze eigen ogen. Slechts beperkt mochten we genieten van de aarde: voor de mens de zaadzaaiende vruchten en granen. Het is een complete roofbouw geworden en een volslagen kaalslag, welke op zijn beurt weer rampen veroorzaakt.
Oorzaak en gevolg in het groot zien we voor onze ogen afspelen. Daarnaast is er ook een geestelijke strijd aan de gang die minder zichtbaar is en zijn sporen trekt door deze wereld. Iedereen kiest zijn eigen godsdienst en geeft daar een zekerre invulling aan. Lang niet altijd volgens het Bijbelse principe.
Willem _________________ Yeshua is mijn redder! |
|
|
Naar boven |
|
 |
JohanLingen

|
Onderwerp:
Geplaatst op: Zo 04-Jul-2010 23:45 |
|
|
Shalom Willem,
"Onder Zijn heerschappij zal iedereen die dan leeft worden ingezet om het rentmeesterschap over deze aarde ter hand te nemen. De overtollige rommel, de giftige stoffen zullen worden opgeruimd. Met ongekende wijsheid zal Yeshua ons bekend maken hoe en op welke wijze het afval en gif verwijderd moet worden."
Dat is een gedachte die voor mij nieuw is, maar die wel heel realistisch klinkt (in tegenstelling tot de 'God-slaat-met-zijn-toverstaf-en-zie-alle-dingen-waren-nieuw-theorie). Zou je hier misschien iets meer over kunnen onderwijzen? |
|
|
Naar boven |
|
 |
Troost Mijn Volk

|
Onderwerp:
Geplaatst op: Zo 18-Jul-2010 23:16 |
|
|
Sjalom Johan,
Door tussen de regels door te lezen krijg je ongelofelijk veel informatie tot je. Als je het Bijbelse rentmeesterschap voor ogen houd en kijkt naar parallelgeschiedenissen worden wij als mensheid verrast. Ik zal proberen een paar teksten naar voren te halen waarop ik deze gegevens baseer.
Lucas 11vers 31 spreekt Yeshua een deel van zijn volksgenoten toe. Zij verlangen van Hem een teken maar krijgen dat niet. Yeshua noemt hen een verdorven generatie. Hoe zou Yeshua nu naar ons reageren? Wat zal hij van onze tijd kunnen zeggen? Het zal niet veel goeds zijn. Even terug naar de aangehaalde tekst. Yeshua wijst op zichzelf dat Hij meerder is dan zijn voorvader Salomo. Niet alleen in Koninklijke macht maar in een onbegrensde wijsheid waarvan Salomo maar een lichtglans van is.
Kijken we naar de regering van koning Salomo dan moeten we vaststellen dat hij een machtig heerser was. Met heel veel wijsheid en inzicht stelde hij zijn hofhouding samen. Zijn directe omgeving straalde rust en vrede uit. Het zilver was zoveel aanwezig dat het bijna niets meer waard was. Het goud was overvloedig aanwezig en jaarlijks werd daar nog 666 talenten aan toegevoegd. Dat bleef niet onopgemerkt. De vreemdelingen die in die dagen Israel bezochten vertelden van de grootheid van Salomo. Het is een bekend verschijnsel in onze dagen om te overdrijven hoe goed we zijn. We peppen ons op door veel op te scheppen over ons. Natuurlijk hebben we verborgen talenten gekregen, daar kunnen we niet omheen. Hoe gaan we daarmee om. Beheerst ons talent ons of willen wij heersen over onze talenten! Kortom met grote voorzichtigheid moeten we ons dienstbaar opstellen. Nog een voorbeeld over de geruchtenmachine. De wijsheid van Salomo kwam ter ore van de koningin van Sheba. (1 Koningen 10:1-13) Zij wilde het sterke verhaal wat haar onderdanen aan haar vertelden met eigen ogen aanschouwen. Zij kwam in de benen zouden we nu zeggen. Het waren geen sterke verhalen die haar ter ore waren gekomen. Haar uitspraak is treffend: met alle overdrijving die in ieder mens zit: ze hebben me nog niet eens de helft verteld. Verder lezen we in 1 Koningen 10 dat vanuit alle delen van de wereld mensen optrokken om de wijsheid van Salomo te horen en hem geschenken te brengen: jaar in jaar uit.
Zie hoe koning Salomo zijn werkkrachten organiseerde. Geheel volgens het Bijbelse rentmeesterschap. Geen roofbouw of verspilling van energie en menskracht. Zeer evenwichtig en efficiënt werden zij ingezet. 1 Koningen 4: 25 rust en welvaart voor de inwoner. 1 Koningen 4:28 er ontbrak niets aan. Kom daar maar eens om in deze tijd. Wereldwijd wordt de tweedeling sterker: de rijken worden rijker, de arme worden armer. Geheel tegen het Bijbelse principe in.
Dan vinden we in Zacharia 14 directe aanwijzingen over het optrekken van delegaties uit alle volkeren op deze aarde.
Verder vinden we in Lucas 1:32 een afkondiging dat Yeshua op de troon van zijn vader David zal heersen. Dat feit moet nog plaats vinden. In Openbaring 20:6 lezen we over 1000 jaren vrede. Jesaja 11:6 en Jesaja 65:25 spreken boekdelen. Zijn we er dan? Ik denk van niet, want al wordt de mensheid door Yeshua ingeschakeld om de vervuiling op te ruimen de door ons aangebrachte beschadigingen zijn onherroepelijk. Wat een troost mag het dan zijn om daar Ezechiel 47 bij te betrekken. Let op wat er staat in vers 11 over de modderige plaatsen. Deze zullen zout en brak zijn: dus nog niet volkomen hersteld. Een duidelijk beeld van het komende vrederijk van Yeshua. Er is dus werk aan de winkel. Er wordt ook herstel beloofd. Zie het water dat uit de tempel stroomt. In voor ons in tegengestelde richting. Overal waarheen dit water vloeit zal leven zijn. Dit levende water zal leven schenken in overvloed. Als we dit weten geeft het ons geen vrijbrief om het dan maar niet zo nauw te nemen met de schepping. Een uiterst laakbare houding. Let eens op hoe lang het duurt voordat het opborrelde levende water de zee bereikt.
Als Yeshua zegt dat Hij de bron van levend water is dan geloven we dat. Het aanvaarden van zijn woorden brengt ons heel dicht bij Hem. Zegt Hij zelf niet: Mijn last is licht Mijn juk is zacht. Hier moeten we het mee doen. Dat ter voorbereiding op de Koninklijke terugkomst van G’d hier op aarde. In het paradijs was het puntgaaf. Daar hebben we ons zelf buiten geplaatst. We leven nu in de blessuretijd en krijgen de kans om deze arde te bouwen en te bewaren. Exploiteren is toegestaan door te genieten van de vruchten en de rijkdom die deze voortbrengt. Niet ten koste van vervuiling, hoe gering deze dan maar ook is. Vele kleintjes maken een grote.
Daarom zullen ook veel kleine mensen worden ingeschakeld om de grote vervuiling aan te pakken. Echter G'd die het leven geeft zal deze dan ook door middel van de herschepping: het levende water tot stand doen komen.
Mag die tijd spoedig aanbreken en mag ik daar een klein radertje in zijn!
Willem _________________ Yeshua is mijn redder! |
|
|
Naar boven |
|
 |
Anthony

|
Onderwerp: Openbaring 8:11
Geplaatst op: Do 22-Jul-2010 17:05 |
|
|
Met Openbaring 8:11 wordt de verkondiging van de Islam bedoeld. De brandende ster die een derde van de zee (de mensheid) vergiftigd. De naam van de ster is Alsem, (een letter verwisseling) Het ontstaat in de periode van de kerk van Perganum, de tijd van de kerkvaders, maar ook van het ontstaan van de grote ketterijen. _________________ Indien gij mij liefhebt, zo onderhoud mijn geboden. Joh. 14:15 |
|
|
Naar boven |
|
 |
JohanLingen

|
Onderwerp:
Geplaatst op: Di 27-Jul-2010 22:36 |
|
|
| Bedankt Willem, daar werd ik wel even stil van. Ook de tekst over die 'modderige plaatsen' stemt tot nadenken! |
|
|
Naar boven |
|
 |
|