Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Nieuwe testament.. harde woorden?
Auteur Bericht
herman

Bericht Onderwerp: Nieuwe testament.. harde woorden?
Bericht Geplaatst op: Zo 04-Jan-2009 21:35
Reageer met quote

Met alle respect lees je dat de veroordeling van Jezus aan het kruis te maken heeft met de stem uit het volk. Het heilige land waar de meeste toen van Joodse afkomst waren en Jezus immers ook. Niets mis mee ,want er werd geregeerd door Romeinen in die tijd. Maar roept het niet een gevoel op van zij hebben Jezus aan het kruis genageld ? Vooroordelen,we weten wat daar van kan komen. Komt allen tesamen,SHALOM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 05-Jan-2009 23:04
Reageer met quote

Hoi Herman,

Ik begrijp je geloof ik niet helemaal..
Bedoel je dat je dat in de Bijbel leest? Of bedoel je dat er veroordelend gesproken wordt, hier of elders?

Quote:
Maar roept het niet een gevoel op van zij hebben Jezus aan het kruis genageld ? Vooroordelen..??

Als ik je vraag interpreteer dat je het vanuit de Bijbel een moeilijk punt vind, dan geeft handelingen 2 misschien een duidelijk beeld, hoe zij, die van joodse afkomst waren reageerden op Petrus zijn 'vooroordeel'

va vers 22: Israëlieten, luister naar wat ik u zeg: Jezus uit Nazaret is door God tot u gezonden, hetgeen gebleken is uit de grote daden en de wonderen en tekenen die God, zoals u bekend is, door zijn toedoen onder u heeft verricht. Deze Jezus, die overeenkomstig Gods bedoeling en voorkennis is uitgeleverd, hebt u door heidenen laten kruisigen en doden. God heeft hem echter tot leven gewekt en de last van de dood van hem afgenomen, want de dood kon zijn macht over hem niet behouden

Harde woorden zouden we zeggen, maar zie wat de vrucht is:

Toen ze dit hoorden, waren ze diep getroffen en vroegen aan Petrus en de andere apostelen: ‘Wat moeten we doen, broeders?’ Petrus antwoordde: ‘Keer u af van uw huidige leven en laat u dopen onder aanroeping van Jezus Christus om vergeving te krijgen voor uw zonden. Dan zal de heilige Geest u geschonken worden, want voor u geldt deze belofte, evenals voor uw kinderen en voor allen die ver weg zijn en die de Heer, onze God, tot zich zal roepen.’ Ook op nog andere wijze legde hij getuigenis af, waarbij hij een dringend beroep op zijn toehoorders deed met de woorden: ‘Laat u redden uit dit verdorven mensengeslacht!’

Bekering
Dat is het punt waar alles om draait.

Sommige dingen voelen veroordelend, sommige dingen doen pijn, stoten de trots van de troon van je hart. En ook ik vind dat moeilijk, en soms schop ik terug. Maar wanneer je heel klein wordt, kom je in een situatie van overgave. En juist op die plek kan God werken, kan Hij de plaats in nemen die Hem toe komt.

En als ik met dat punt in mijn achterhoofd kijk naar petrus zijn 'pijnlijke' toespraak, dan zie ik dat juist daardoor zij tot bekering komen. En ik denk dat dat ook een les is voor ons. Hun situatie was gezegend, omdat op dat moment hun hart brak. Laten wij het toe om kwetsbaar te zijn en ons hart te laten breken door Gods waarheid en zo gezegend te worden in onze zwakheid?
herman

Bericht Onderwerp: Beste Yvon
Bericht Geplaatst op: Ma 05-Jan-2009 23:50
Reageer met quote

Eerst maar even een kleine uitleg voor mijn platvloerse gedrag.Ik ben tot mijn zesde gereformeerd opgevoed op Tholen,eensaamhorend eiland in Zeeland.Kerkelijk werd mij mooie dingen toegezegd over het heilige land.Totdat ik later daar naar toe ging.Ik schrok me kapot!Was ik al die jaren in de maling genomen over het land van melk en honing.Soldaten ,gewapend op het vliegveld,bussen en winkelcentra,beleefdheid nul komma nul.Het zogenaamde helpen op een kibbutz,ze lachen je uit!Sterker nog, je moet $500 bij je hebben om daar op te maken.Op de verblijfsvergunning en werkvergunning religie invullen en drie weken daarvoor proberen te verlengen ,maar door een luchtaanval op Kiriat Shimona werd er even niet verlengd waardoor je automatisch illegaal werd en omdat ik niet Joods ben wordt je door niemand geholpen behalve de arabieren.Na een jaar overleven in het ""heilige land"een beetje sceptisch geworden en moet mijn geloof weer helen . Spreek je later nog wel,bedankt Yvon,god zij met u.
Naar boven
herman

Bericht Onderwerp: Vervolg Yvon.
Bericht Geplaatst op: Di 06-Jan-2009 00:41
Reageer met quote

Mijn geloof heeft onder enorme druk gestaan van de hardheid in Israel,maar hersteld zich langzaam na meer dan 10 jaar.Ik ben zelf weer begonnen om een kerk te bezoeken omdat iemand me vroeg hoe ik gelovig kan wezen maar nooit naar een kerk ging.Je geloof moet toch gevoed worden,sprak de dame me op straat aan.Heel langzaam probeer ik me weer te intereseren voor de heilige schriften.Wel ben ik bedroeft wat er allemaal gaande is in het heilige land en heb ik ontdekt dat god niet daar woont ,maar in ieders hart als je hem aanroept. Waar je ook bent. Bedankt,Yvon,voor je luisterend oor.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: