Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
onderwijs voor beginnelingen
Auteur Bericht
rebbeca

Bericht Onderwerp: onderwijs voor beginnelingen
Bericht Geplaatst op: Wo 21-Nov-2007 18:32
Reageer met quote

http://home.wanadoo.nl/tora/1024x768/index.html

Hier kan je terecht voor zeer goed onderwijs,detreffende de feesten, Joodse messiaanse visie, hier zie je het van de JOODSE kant,
we hebben een tekort aan inzicht, en dit kan veel misverstanden oplossen, we kunnen het ook gebruiken voor discutie's ,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 20:16
Reageer met quote

Mag ik er wat aan toevoegen? Er is een algemene tegenstand om dingen op een 'joodse'manier te leren zien.Het zijn de joden niet die het ons moeten leren. Het zijn ook niet de feesten van de joden. Natuurlijk hebben zij het al die eeuwen gevierd, maar het is YHWH die het IsraŽl (gans,geheel inclusief het huis van IsraŽl) gebood. Het zijn naar mijn idee de gezette tijden (Moadim) van YHWH en niet de gezette tijden van de joden.
We hoeven ook geen jood te worden, dat is helemaal niet de bedoeling.Als we het gaan zien, dat YHWH de gezette tijden nooit heeft afgeschaft, dan komt de weg vrij om Torah van YHWH serieus te nemen. Dan krijgt naar mijn idee de juiste Persoon alle eer. Of heb ik dat mis?
Shalom, Hadassah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 20:24
Reageer met quote

Volgens wat ik ervan begrijp, ben ik daar mee eens, nee we moeten geen Jood worden, en we moeten ons niet laten besnijden, want we zijn besneden in ons hart, maar voor de rest zien we dat GOD zijn feesten heeft ingestelt
Naar boven
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 20:35
Reageer met quote

Wist je dat, als je geen jood bent en je toch aangetrokken voelt om de gezette tijden van YHWH te vieren etc, je waarschijnlijk tot de metgezellen van Judah behoort. ”f tot de metgezellen van het huis van IsraŽl, niet te verwarren met joden.Lees EzechiŽl 37 maar of , ook een hele belangrijke: Jesaja 56: 6-8.
Kort geleden kwam ik goed onderwijs hierover tegen op msngroups onder de naam van Hoor Israel.
Shalom, Hadassah.
Naar boven
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 20:48
Reageer met quote

HOI HADASSAH, we hebben nogal de zelfde visie, van hoe de bijbel begrijpen, ben jij ook messiaans van uit de heiden, want daar voel ik me thuis.
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 20:53
Reageer met quote

Hadassah schreef:
Mag ik er wat aan toevoegen? Er is een algemene tegenstand om dingen op een 'joodse'manier te leren zien.Het zijn de joden niet die het ons moeten leren. Het zijn ook niet de feesten van de joden. Natuurlijk hebben zij het al die eeuwen gevierd, maar het is YHWH die het IsraŽl (gans,geheel inclusief het huis van IsraŽl) gebood. Het zijn naar mijn idee de gezette tijden (Moadim) van YHWH en niet de gezette tijden van de joden.
We hoeven ook geen jood te worden, dat is helemaal niet de bedoeling.Als we het gaan zien, dat YHWH de gezette tijden nooit heeft afgeschaft, dan komt de weg vrij om Torah van YHWH serieus te nemen. Dan krijgt naar mijn idee de juiste Persoon alle eer. Of heb ik dat mis?
Shalom, Hadassah.

Hoezo geen gezette tijden? Aan de hand van de nieuwe maan werd de feesten werd uitgerekend wanneer de feesten begonnen en de feesten beginnen vaak op de 15de van de maand. Aan de ene kant bepaald Gíd en aan de andere kant bepaald de mens. Daarbij vind ik persoonlijk het nogal hoogmoedig klinken als je zegt dat je niks van de joden over de feesten moet leren en dat de feesten zelfs niet aan joden zijn gegeven. Natuurlijk zijn de feesten aan gans Israel gegeven, maar daar hoort de stam Juda ook bij waar de joden van afstammen.
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 21:48
Reageer met quote

Hoi Ilonia,

Misschien heb ik het niet zo goed verwoord. Natuurlijk zijn de YHWH's gezette tijden, waaronder de feesten aan de joden gegeven. Maar wat ik probeer te verwoorden is dat het niet uitsluitend voor de joden (Judah of Yahuda) is weggelegd om deze feesten te gedenken.
Zowel aan joodse als aan christelijke zijde zijn er veel menselijke inzettingen aan toegevoegd (kijk maar op de goed gedocumenteerde site van Lew White www.fossilizedcustoms.com , zodat ik denk dat we bij de Schrift moeten beginnen.Ik heb een hele mooie vertaling, Restoration Scriptures True Name Edition. Nou, een wereld ging voor me open.
En natuurlijk kunnen we van elkaar leren, zolang het niet uit de pas gaat van de Schrift.
Shalom, Hadassah.
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 22:18
Reageer met quote

Quote:
Maar wat ik probeer te verwoorden is dat het niet uitsluitend voor de joden (Judah of Yahuda) is weggelegd om deze feesten te gedenken.

Dus als ik het goed begrijp geloof jij dat doordat de 10 stammen niet meer bestaat dat daardoor de feesten ook voor niet-joden gelden?
Quote:
(kijk maar op de goed gedocumenteerde site van Lew White www.fossilizedcustoms.com , zodat ik denk dat we bij de Schrift moeten beginnen.

Kan je me naar het desbetreffende artikel verwijzen? En bij welk Schrift moeten we volgens jij beginnen?
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Di 27-Nov-2007 23:28
Reageer met quote

Ik geloof dat de 10 stammen opgegaan zijn in de natiŽn en nog niet door Judah zijn herkend, want het volgende vers heeft nog niet plaatsgevonden uit Jeremia 3:18,nl dat het huis van Judah zal gaan tot het huis van IsraŽl en tesamen zullen zij e.v.
Verder denk ik aan de twaalf poorten in het Nieuwe Jerusalem, waarop de namen staan van de twaalf stammen(geslachten) IsraŽls, Openbaringen 21:12.
Judah is een van de twaalf.Een/twaalfde van gans IsraŽl.
Ik geloof dat eenieder die gaat zien dat de gehele Schrift (gemakshalve OT en NT gezegd) geboden is, vanzelf zal gaan weten dat ie tot een van de twee huizen behoort of tot de metgezellen van een van de twee huizen.
Zonder Torah-levenstijl(inclusief Yahshua)heb je uiteindelijk niks aan je afkomst. Dat zeg ik niet, dat zegt YHWH, getuige de Schrift.
Shalom, Hadassah.

Dus als ik het goed begrijp geloof jij dat doordat de 10 stammen niet meer bestaat dat daardoor de feesten ook voor niet-joden gelden?
Quote:
(kijk maar op de goed gedocumenteerde site van Lew White www.fossilizedcustoms.com , zodat ik denk dat we bij de Schrift moeten beginnen.

Kan je me naar het desbetreffende artikel verwijzen? Nazarene Israel, the followers of Yahushua of Natsarith is een voorbeeld.

En bij welk Schrift moeten we volgens jij beginnen? Bij het begin beginnen
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 28-Nov-2007 09:15
Reageer met quote

Hadassah schreef:
Quote:
Ik geloof dat de 10 stammen opgegaan zijn in de natiŽn ...Verder denk ik aan de twaalf poorten in het Nieuwe Jerusalem, waarop de namen staan van de twaalf stammen(geslachten) IsraŽls, Openbaringen 21:12.
Judah is een van de twaalf.Een/twaalfde van gans IsraŽl.

Mis jij niet nog een stam? Daarbij waarom was Hanna dan in de Tempel? Zij stamde af van Aser. Lukas 2:36. Terwijl je aaneemt dat deze stam opgegaan is in de natien.
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 28-Nov-2007 10:56
Reageer met quote

Zijn er volgens jou dertien?

Shalom, Hadassah
Naar boven
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 28-Nov-2007 11:12
Reageer met quote

Ilonia, waar zijn volgens jou ,dan de andere stammen, als gij het weet , leg ons dat dan ons eens uit!!!

shalom
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 28-Nov-2007 18:26
Reageer met quote

Hadassah schreef:

Shalom, Hadassah

10 stammen + Juda is bij mij 11 stammen.
Rebbeca schreef:
Quote:

Ilonia, waar zijn volgens jou ,dan de andere stammen, als gij het weet , leg ons dat dan ons eens uit!!!

Waar de andere stammen zijn weet ik niet, maar het NT zegt dus dat Hanna uit de stam Aser komt dus kan het volgens mij niet zijn dat de stammen zomaar zijn verdwenen. Ik geloof ook niet dat bij bv. Denenmarken de stam Dan is. Daarbij werden volgens mij de discipelen naar de verloren schapen gestuurd wat ik denk dat het om de zgn verloren stammen gaat.
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 28-Nov-2007 19:01
Reageer met quote

Waarom zouden dan de stammen niet opgenomen zijn in de volkeren,
hoeveel stammen zijn er, niet moeilijk om na te gaan, het zijn de zonen van Jakob (IsraŽl), en er is spraken van twaalf zonen, kan je nagaan in de paraschats .

shalom
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 28-Nov-2007 20:06
Reageer met quote

Rebbeca

Ik kan daar wel een welles nietes discussie houden, maar een feit is dat zelfs het NT spreekt over een persoon die uit de stam Aser komt.
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 29-Nov-2007 11:34
Reageer met quote

[quote="ilonia"]
Hadassah schreef:

Shalom, Hadassah

10 stammen + Juda is bij mij 11 stammen.

Ik heb begrepen, dat er onder de joden ook Benjamieten en Levieten bevinden.
Voor mij is de naam 'jood' hedentendage niet uitsluitend verbonden met de gangbare gedachte, dat zij geheel IsraŽl zijn of ťťn stam.

Shalom, Hadassah.
Naar boven
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 29-Nov-2007 11:37
Reageer met quote

[quote="Hadassah"]
ilonia schreef:
Hadassah schreef:

Shalom, Hadassah

10 stammen + Juda is bij mij 11 stammen (Ilonia) Even gecorrigeerd.

Ik heb begrepen, dat er onder de joden ook Benjamieten en Levieten bevinden.
Voor mij is de naam 'jood' hedentendage niet uitsluitend verbonden met de gangbare gedachte, dat zij geheel IsraŽl zijn of ťťn stam.

Shalom, Hadassah.
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 29-Nov-2007 12:46
Reageer met quote

Volgens mij waren de Benjamieten en Juda met de een deel van de stam Levi overgebleven. Dus twee en halve stam.
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 29-Nov-2007 13:51
Reageer met quote

ilonia schreef:
Volgens mij waren de Benjamieten en Juda met de een deel van de stam Levi overgebleven. Dus twee en halve stam.

Klopt.
Met 'onder de joden' bedoel ik: waaronder ook Benjamieten en Levieten. We hebben een vriend, die men 'jood'noemt, wat hij ontkent, omdat ie uit de stam Levi komt.
Het wordt zo snel gezegd dat iemand 'jood'is, terwijl de stamnaam, denk ik meer van belang is.
Dat geeft meer perspectief. Ere wie ere toekomt.

Shalom, Hadassah.
Naar boven
Hadassah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Do 29-Nov-2007 14:03
Reageer met quote

rebbeca schreef:
HOI HADASSAH, we hebben nogal de zelfde visie, van hoe de bijbel begrijpen, ben jij ook messiaans van uit de heiden, want daar voel ik me thuis.

Ik voel me als een vis in het bruisende water bij de twee huizen IsraŽl en Judah, die in de nabije toekomst weer verenigd zullen gaan worden, gezien de belofte door YHWH gedaan in o.a. EzechiŽl 37.Dat is geen mensenwerk. Het enige wat mi de mensen kunnen doen na die ontdekking kunnen doen is gehoorzamen.Naar mijn idee kan dat alleen maar wanneer Yahudah Yahshua zal gaan herkennen en IsraŽl, nu nog grotendeels Lo-Ammi, terug zal gaan naar de gehele Torah.De voormalige gescheiden koninkrijken IsraŽl en Judah, of liever gezegd Yahudah zullen samen optrekken en als zodanig geheel IsraŽl gaan heten.Dus zal ik dat ook zijn,IsraŽl(iet).

Shalom, Hadassah.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: