Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Geestelijke wereld Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Bijna-dood ervaring
Auteur Bericht
Henri

Bericht Onderwerp: Bijna-dood ervaring
Bericht Geplaatst op: Vr 18-Apr-2008 13:04
Reageer met quote

De laatste tijd heb ik verschillende verhalen gehoord en gelezen van mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad. Hun lichaam was aan het sterven, maar hun geest was buiten hun lichaam. Mensen die op de operatietafel liggen, zien hun eigen lichaam pijn lijden. Deze mensen beschrijven dat ze in een andere wereld komen waar licht, rust en vrede heersen. Ze zijn niet meer bang voor de dood. Ze wilden eigenlijk soms ook niet meer terug in hun lichaam.

Nu is het verwarrende dat ik zowel van christenen als niet-christenen deze ervaring gehoord en gelezen heb. Hoe kan dit?
Ik ben zelf nuchter en rationeel ingesteld. Ik geloof dat God bestaat, maar hoe kan het dat ongelovigen na zo'n ervaring niet meer bang zijn voor de dood. Het moet wel waar zijn, want het is niet één persoon die zo'n ervaring heeft gehad: het zijn er meerderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chai

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 18-Apr-2008 16:00
Reageer met quote

Ik vind het persoonlijk niet verwarrend, er is meer tussen hemel en aarde 1
Een niet waarneembare, die sommige door bijna doodervaring dus mee maken.
Pim van Lommel schrijft er veel over en is het in zijn werk veel tegen gekomen, geeft lezingen ect.
Maar daarin mis ik Jezus Christus, mensen ervaren hemelse vrede, stukje voorportaal?
Als men terug komt in hun lichaam, zijn ze niet meer bang voor de dood, sommigen zien er zelfs naar uit, ze gaan niet op zoek naar de Bron van dit alles, of zoeken het elders, spirituele gedoetje ect, jammer, want wat er werkelijk achter is, missen ze, Jezus Zelf zegt, dat Hij de Weg is, niet alleen een ervaring die wel eens heel misleidend kan zijn dan (lijkt mij).
Sommige zien Jezus in een visioen, dan lijkt het me overduidelijk de bedoeling van zo een ervaring.
Jacoline21

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 28-Jan-2009 20:56
Reageer met quote

Een boek met ook het christelijk geloof erbij betrokken is van Bob Coppes en heet "bijna dood ervaringen en wereldreligies". Dat haalt de grote wereldreligies erbij en geeft de kijk op bijna dood ervaringen vanui de verschillende kanten. Ik heb het boek zojuist gekocht, maar nog niet gelezen. Het lijkt me echter wel reuze interesting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Anthony

Bericht Onderwerp: het is aan God
Bericht Geplaatst op: Wo 04-Aug-2010 08:04
Reageer met quote

God en niemand anders maakt uit wie hij toelaat.

Voor mij zijn die getuigenissen van bijna dood ervaringen de enige reden om te geloven.
Indien gij mij liefhebt, zo onderhoud mijn geboden. Joh. 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Geestelijke wereld Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: