| Babylon leeft onder ons |
| Auteur |
Bericht |
rebbeca

|
Onderwerp: Babylon leeft onder ons
Geplaatst op: Zo 07-Dec-2008 09:18 |
|
|
http://www.2m11.nl/rkk.htm
Babylon leeft onder ons
Wie is en wat is babylon,
Niet de mens wordt hier geviseerd, maar wel het systeem |
|
|
Naar boven |
|
 |
Troost Mijn Volk

|
Onderwerp:
Geplaatst op: Zo 07-Dec-2008 16:35 |
|
|
Tada Raba Rivka! _________________ Yeshua is mijn redder! |
|
|
Naar boven |
|
 |
Edward

|
Onderwerp:
Geplaatst op: Zo 07-Dec-2008 17:23 |
|
|
hallo,
Babylon is zeker nog aan de orde, we geloven in God maar kunnen het niet eens worden met elkaar, is hij Katholiek of hervormd, misschien is Hij wel protestant. En we hebben het over de almachtige onnkenbare en voor mij is er geen andere God dan God. Maar daarover zal er discussie blijven.
Amen
Liefs Ed |
|
|
Naar boven |
|
 |
Anthony

|
Onderwerp: het voltrekt zich vandaag de dag
Geplaatst op: Di 06-Jul-2010 14:57 |
|
|
Zeker, Babylon is onder ons.
"ER IS GEEN VROEGER OF LATER IN DE TORA" staat in de Talmoed. Fonetisch:'een moekdam oe meochar ba tora', als ik het goed heb. Waar ik het las werd het verklaart met dat de Tora geen historische weergave is van het verleden, dus dat de causaliteit, waaraan we gewend zijn van de geschiedenisboeken, ontbreekt. Let wel alleen de Tora wordt genoemd. Vandaar dat Babylon hier is. Maar ook Egypte. Het is afhankelijk waar men zixh mee bezighoudt, de een is nog in Egypte, de ander dwaalt door de woestijn, weer een ander vindt het beloofde land. Natuurlijk is het niet het geografische Egypte, maar is dat een symbool van het juk van de slavernij van de zonde.
De mensheid is vandaag de dag nogdruk bezig met het bouwen van de toren van Babel. Denk maar aan de globalisering, de verstedelijking, de term Global Village ooit als utopisch wereldbeeld geprsenteerd wordt steeds meer een schrikbeeld. En hoe dichter we op elkaar leven hoe problematischer de taal verschillen worden. Want het gaat niet uitsluitend om de taal die men spreekt. Taal geeft uiting aan gedachten, aan identiteit. _________________ Indien gij mij liefhebt, zo onderhoud mijn geboden. Joh. 14:15 |
|
|
Naar boven |
|
 |
|