Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Occultisme Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Baphomet
Auteur Bericht
Aliyah

Bericht Onderwerp: Baphomet
Bericht Geplaatst op: Zo 13-Mei-2007 19:18
Reageer met quote

Zo'n half jaar geleden zijn mij man en ik naar Keulen gereden om voor hem een nieuwe basgitaar te kopen (hij speelt in de muziekgroep in onze gemeente). We hadden allerlei basgitaren gezien. Maar deze was de mooiste en klonk ook het beste. Het type basgitaar was baphomet-V.
Afgelopen week was ik op het nternet aan het surfen en tper ''toeval'' zag ik iets over een baphomet....dat baphomet iets met de satan te maken had ofzo. Toen ben ik eens verder gaan kijken.
Volgens wikipedia;
Worden bij alle (satanistische)rituelen het symbool van Baphomet gebruikt, een omgekeerd pentagram met daarin de afbeelding van een bokkenkop.

Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken in het licht van de bijbel. De basgitaar van mijn man is handgemaakt en is benoemd door degene die hem vervaardigt heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvon
Moderator

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Zo 13-Mei-2007 20:12
Reageer met quote

Ik denk dat het belangrijkste is, of het ook tussen jou/je man en God in staat, althans dat was het eerste wat in mij op kwam. Ik geloof nl dat wanneer je God vraagt wat Hij wil, Hij het zal laten weten en je zal overtuigen van Zijn wil.
Veel dingen kunnen allerlei betekenissen hebben. Een afgod is bijvoorbeeld ook gemaakt van hout, die van een boom komt en Gods eigen schepping is. Stomme afgodsbeelden worden ze genoemd, omdat ze niets kunnen. In dat daglicht kun je m.i deze gitaar ook zien.
Aan de andere kant heb ik ook even op wikepedia gekeken (uiteraard 1) en schrok ik toch wel even terug.. Een omgekeerde pentagram is nog tot daaraan toe (heeft mijn overbuurvrouwtje ook met kerst voor het raam hangen 1 1 ) maar waar het voor wordt gebruikt zoals je schreef:

Bij alle rituelen wordt het symbool van Baphomet gebruikt: een omgekeerd pentagram met daarin de afbeelding van een bokkenkop.
Binnen het modern satanisme staat Baphomet voor het wereldlijke als tegengestelde van het spirituele. Ook wordt er vaak de god Pan mee getypeerd, de Griekse god van de vruchtbaarheid, de beschermer van het bos, en de verbreider van angst op eenzame plaatsen (paniek).

Kortom niet helemaal kosjher, of beter gezegd helemaal niet... daarom vind ik het toch wel moeilijk om een gegronde reactie te geven.

Mijn advies is, vraag het God zelf, want er kunnen ook dingen mee gedaan zijn voordat jullie hem hebben gekocht 1
Maar vraag Hem maar, Hij zal het bekend maken. Klinkt beetje stom misschien, maar tis wel waar. Want gewoon het feit dat je het op het forum zet is al genoeg om te zien dat het toch enige zorg opwekt waar ik wel in kan komen.
Aliyah

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Zo 13-Mei-2007 20:28
Reageer met quote

Quote:
want er kunnen ook dingen mee gedaan zijn voordat jullie hem hebben gekocht

Dit was ook de reden waarom ik zo mijn twijfels heb 1

Toen we erachter kwamen hebben we er ook meteen voor gebeden.

We blijven er voor bidden en we wachten wel af.
Naar boven
JohanLingen

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 16-Mei-2007 22:43
Reageer met quote

wat voor muziek komt er vanaf? (en dan bedoel ik niet 'rock' of 'jazz')

Misschien zeg ik nu iets raars, maar van slechte bomen komen toch geen goede vruchten?

kzou in ieder geval wel de naam om'dopen' tot iets anders en als het er in gegraveerd staat op de één of andere manier het er vanaf te krijgen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Baruch

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Za 19-Mei-2007 15:55
Reageer met quote

Het instrument Baphomet ken ik niet, maar de machten die daarin schuil kunnen gaan, zijn ons niet onbekend. Het heeft geen zin te bidden in geval in dit instrument satanische machten schuil zouden gaan. Zelfs al zouden ze daar alleen maar huizen, dan kunnen zij door hun generaal te alle tijden worden opgeroepen om actief te worden. Het is zaak dat deze machten uitgedreven worden, maar dat mag alleen geschieden door kinderen van God die de Geest van Christus in zich hebben, daar anders de demonische geest haast zeker in de uitdrijver zal gaan wonen, en dan is hij echt wel actief geworden. Eerst moet in de naam van Jezus deze geest zijn naam openbaren, en onder die naam pas daarna worden uitgedreven. Naamloze machten laten zich gemakkelijk uitdrijven, omdat zij dan gewoon verhuizen. Om een huis te bevrijden moet je eerst de sterke binden zegt Jezus, anders zoekt hij elders een woning, en dat kan letterlijk overal zijn.
Is een naam dan zo belangrijk? Het woordje naam in het grieks is 'onoma'. en dat staat voor alles waar die naam voor staat, iedere gedachte, ieder gevoel dat de gedachte aan die naam oproept, iedere rang, elke authoriteit, ieder bevel en alle daden. GOD de Vader geeft Zijn kinderen allemaal nieuwe namen. Ook Zijn Zoon krijgt een nieuwe naam die niemand kent dan Hij zelf. Dopen op de naam (authoriteit, macht enz.) van Jezus. Allemaal aanwijzingen dat een naam veel macht kan hebben. Dat uitdrijven hoort trouwens bij alles te gebeuren wat wij niet door middel van Christus van onze hemelse Vader hebben verkregen. Daar hoort alles bij wat wij bezitten. De Bijbel noem dit reinging. Een machtig wapen tegen satan. Veel huizen stikken van de afgoden, daarom kunnen wij er zo moeilijk afstand van doen. Des te meer afgoden, des te minder geestelijke kracht. Veel wijsheid en zegen .
Baruch

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 21-Mei-2007 11:34
Reageer met quote

Wanneer ik het profiel lees van de Baphometberichtgeefster dan denk ik dat ik liever zou zeggen: Wat ik ben, geef ik aan GOD en wat ik door GODS genade wordt is GODS genadegift aan mij.

Uit mijzelf heb ik niets aan GOD te schenken wat in Zijn ogen waardevol is, maar wat GOD schenkt is onvergankelijk en zijn bewijzen van het eeuwige leven in mij. Dank U wel.
justed
Beheer

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 21-Mei-2007 12:41
Reageer met quote

Baruch schreef:
Eerst moet in de naam van Jezus deze geest zijn naam openbaren, en onder die naam pas daarna worden uitgedreven. Naamloze machten laten zich gemakkelijk uitdrijven, omdat zij dan gewoon verhuizen.

Waarom moet een naam van een demon bekend zijn? Ongeacht wat zijn naam is heeft een demon te luisteren naar de Naam van Jezus. Bij de uitdrijvingen die in de bijbel beschreven staan is ook niet elke keer de naam van de bezetter bekend, maar wordt deze wel uitgedreven.

Voor bevrijding is geen stappenplan bekend, maar is iedere keer de leiding van de Heilige Geest benodigd. Elke keer kan het anders zijn, als de Here Jezus in Zijn bediening mensen bevrijdde was de "procedure" ook niet elke keer hetzelfde. Het is natuurlijk geen goocheltruukje, of vast omlijnde formule 1

Aliyah schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken in het licht van de bijbel. De basgitaar van mijn man is handgemaakt en is benoemd door degene die hem vervaardigt heeft.

Het feit dat de basgitaar met de hand is gemaakt en benoemd doen bij mij al alarmbellen rinkelen. Je weet niet wat er tijdens het productieproces naast het bewerken van het hout nog meer mee gebeurt is. Het zou goed kunnen dat er een ritueel of woord over uitgesproken is wat we niet in ons huis willen hebben zoals dat bijvoorbeeld ook met wajang-poppen gebeurt.

Vraag de Here in eerste instantie of Hij jou ogen wilt openen en wilt laten weten wat te doen (wat je zo te lezen ook gedaan hebt). In het ergste geval is het "bye bye zwaai zwaai" tegen de gitaar en moet je er afstand van doen, wat in het geval met een wajangpop altijd mijn advies is aan de bezitter er van.

Laat er bijvoorbeeld ook gebed voor doen door iemand uit je gemeente die een dergelijke bediening (onderscheiding van geesten) heeft ontvangen, misschien dat die persoon iets opmerkelijks mag zien van God.
Baruch

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 25-Mei-2007 00:11
Reageer met quote

Onderscheiding van geesten, prima. Wanneer dan de soort geest eenmaal onderscheidden is (dus bekend is geworden) dan zal deze niet door gebed, maar door een gebod de persoon of het voorwerp moeten verlaten. Dit is niet een formule, maar de ervaring van mannen Gods, en deze ervaring hebben zij niet voor niets. De satan aanpakken is geen werk voor geestelijke kinderen maar voor geestelijk volwassenen. Door een gitaar te vernietigen vlucht je in feite voor de bezetter. Angst voor een demonisch wezen is een overwinning voor satan. Wij zijn in Christus echter meer dan overwinnaars, en dienen stand te houden.
marja

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 09-Jul-2007 06:33
Reageer met quote

Moeilijk onderwerp
Eentijd terug zou ik anders gereageerd hebben dan nu op je vraag: kan het kwaad dat ik een basgitaar heb met mogelijk duistere afkomst?

Misschien ligt het antwoord in een tegenvraag: Kon het kwaad voor Mozes dat hij opgroeide in het huis van de Farao?
Waarschijnlijk bomvol en propvol met afgoden?

Konden de beelden van de afgoden ook maar iets uitrichten tegen Mozes?

Aanbidt jij je gitaar?
satan kan denken dat hij zich de wereld kan toe eigenen, maar heeft hij hem ook gemaakt?
De egyptenaren maakten een afgod van de zon, maar Wie heeft de zon gemaakt?
Wat een opschepperij te zeggen dat de zon van de afgod is 0
Want God doet met de zon wat Hij wil.
Naar boven
marja

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 09-Jul-2007 06:43
Reageer met quote

JohanLingen schreef:
wat voor muziek komt er vanaf? (en dan bedoel ik niet 'rock' of 'jazz')

Misschien zeg ik nu iets raars, maar van slechte bomen komen toch geen goede vruchten?

kzou in ieder geval wel de naam om'dopen' tot iets anders en als het er in gegraveerd staat op de één of andere manier het er vanaf te krijgen ...

De gitaar is ws knap gemaakt, want er kwam het beste geluid uit.
Dat zou je kunnen zien als een vrucht van de gitaar.
Wie heeft de mens gaven geschonken om uberhaupt een gitaar te kunnen maken?
Wie heeft de mens gemaakt?

Nog een vraag: is de mens die dwaalt in het satanisme, zoals de maker van de gitaar, satan zelf?

Ik denk dat satan veel slimmer is dan dit: te gaan zitten in een gitaar.
Dat zou een veilig idee zijn voor de christen.
Doe alle beladen voorwerpen weg, dan is satan ook uit je huis. Reinig je bankstel, dan kun je veilig zitten 0
de satan plant zijn misleiding veel dichterbij dan je lief is, nl in je ziel.
Tenminste, als hij de kans krijgt doordat je zelf de deur open houdt. 1
de satan verbindt zich aan je vlees, dwz egoisme trots en hoogmoed. Allemaal zaken die veel moeilijker zijn om de deur uit te zetten. Want wij, als mens voelen ons goed bij egoisme trots en hoogmoed 1
Naar boven
Edward

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Wo 24-Dec-2008 15:41
Reageer met quote

1 1 0 1 Het gaat me een beetje te ver hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Occultisme Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: