Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Betekenis van "ongerechtigheid".
Auteur Bericht
Hadassah

Bericht Onderwerp: Betekenis van "ongerechtigheid".
Bericht Geplaatst op: Di 19-Aug-2008 00:31
Reageer met quote

Hallo allemaal,

Gisteren een studie van Boaz beluisterd (Paulus en de wet) en genoten van de uitleg tav MattheŁs 24:12 "12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden".
Dat woord "ongerechtigheid" is het woord "anomia" en is het strongwoord 458 en dat betekent: overtreding tegen de wet/ torah.
Dus dan staat er:"En omdat de overtreding tegen de wet/torah vermeningvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden".
Welke wet?
Zie Maleachi 4:4: "4 Gedenk der wet van Mozes, Mijn knecht, die Ik hem bevolen heb op Horeb aan gans IsraŽl, der inzettingen en rechten".
Als wij de wet van Mozes gedenken door die na te leven, doen wij de wil van YHWH en genieten we Zijn bescherming.Kijk maar naar Deut.4:1" Nu dan, IsraŽl! hoor naar de inzettingen en naar de rechten, die ik ulieden lere te doen; opdat gij leeft, en henen inkomt, en erft het land, dat YHWH, uwer vaderen Elohim, u geeft".
Waarom krijgen we deze wijsheid en waarom kunnen we deze weg met recht gaan wandelen?
Omdat onze straf van verstrooiing over is, onze ballingschap is ten einde, we mogen straks naar huis. Dit land, dit werelddeel is niet de plaats waar YHWH Zijn kinderen wil laten. nee, wij zullen tesamen met verlost Judah uittrekken...
YHWH, onze Vader, rust ons toe.Het is door Yahshua dat wij verlost zijn en het is de wet van Mozes, die wij gaan herkennen als Vaders lieflijke onderwijzingen en waardoor Hij ons herkent als Zijn kinderen.
Zijn openbaringen omtrent deze zaken waren tot de tijd van het einde, zoals zo correct geschreven staat in DaniŽl. En daarna...?Toen was de straf van Lo-Ammi geŽindigd en worden we nu gewaar dat we mogen opstaan om naar de Vader te gaan. Voor wie het willen.... en ervoor willen gaan...Dacht ik, shalom, Hadassah.

PS Judah is altijd bekend geweest, dus mijns inziens valt haar de titel van Lo-Ammi niet toe...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: