Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Wekelijkse sabbatstudies Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Emor ď IK ZEGĒ
Auteur Bericht
rebbeca

Bericht Onderwerp: Emor ď IK ZEGĒ
Bericht Geplaatst op: Do 08-Mei-2008 11:12
Reageer met quote

Emor ď IK ZEGĒ

Leviticus 21:1
1 En de HERE zeide tot Mozes:

Leviticus Ė24:23
Zo sprak Mozes tot de IsraŽlieten; toen brachten zij de vloeker buiten de legerplaats en stenigden hem, en de IsraŽlieten deden gelijk de HERE Mozes bevolen had.

EzechiŽl 44:15Ė31
15 Maar de levitische priesters, de zonen van Sadok, die de dienst in mijn heiligdom in acht genomen hebben, toen de IsraŽlieten van Mij afdwaalden, die zullen tot Mij naderen om Mij te dienen, en zij zullen in mijn dienst staan om Mij vet en bloed te brengen, luidt het woord van de Here HERE. 16 Die zullen mijn heiligdom binnengaan, en die zullen tot mijn tafel naderen om Mij te dienen, en zij zullen mijn dienst waarnemen.
17 Wanneer zij dan de poorten van de binnenste voorhof ingaan, zullen zij linnen klederen aantrekken; zij mogen geen wol dragen, als zij dienst doen in de poorten van de binnenste voorhof of in het huis. 18 Linnen hoofddoeken zullen op hun hoofd zijn en linnen broeken aan hun heupen, zij zullen zich niet omgorden met iets dat doet zweten. 19 En wanneer zij uitgaan naar de buitenste voorhof tot het volk, dan zullen zij hun klederen waarin zij dienst gedaan hebben, uittrekken en die neerleggen in de vertrekken van het heiligdom, en andere klederen aantrekken, opdat zij door hun klederen het volk niet heiligen. 20 Ook zullen zij hun hoofdhaar niet scheren noch het hoofdhaar vrij laten groeien, maar zij zullen hun hoofdhaar knippen. 21 Geen der priesters zal wijn drinken, wanneer zij de binnenste voorhof zullen ingaan. 22 Zij zullen zich geen weduwe of een verstotene tot vrouw nemen; maar meisjes uit de nakomelingschap van het huis IsraŽls, of een weduwe die de weduwe van een priester is, mogen zij nemen. 23 En zij zullen mijn volk het onderscheid leren tussen heilig en niet heilig en het onderscheid doen kennen tussen onrein en rein. 24 Ook bij een geschil zullen zij optreden om recht te spreken; naar mijn verordeningen zullen zij dat beslechten; mijn wet en mijn inzettingen zullen zij op al mijn feesttijden onderhouden en mijn sabbatten zullen zij heiligen. 25 Niemand van hen mag bij een dode komen, waardoor hij zich zou verontreinigen; slechts aan vader of moeder, zoon of dochter, broeder of zuster die aan geen man heeft toebehoord, mogen zij zich verontreinigen. 26 Men zal na zijn reiniging voor hem zeven dagen aftellen, 27 en op de dag dat hij (weer) het heiligdom, de binnenste voorhof, binnengaat om in mijn heiligdom dienst te doen, zal hij zijn zondoffer brengen, luidt het woord van de Here HERE.
28 Dit zal hun tot erfdeel zijn: Ik ben hun erfdeel; een bezitting in IsraŽl moogt gij hun niet geven: Ik ben hun bezitting. 29 Het spijsoffer, het zondoffer en het schuldoffer mogen zij eten, en al wat in IsraŽl met de ban getroffen wordt, dat zal voor hen zijn; 30 het beste van alle eerstelingen van wat ook, en elke heffing van welke van al uw heffingen ook, zal voor de priesters wezen; ook het beste van uw gerstemeel zult gij de priester geven om zegen te doen rusten op uw huis. 31 Niets wat gestorven of verscheurd is, van gevogelte of van vee, zullen de priesters eten.

Lucas 18-20
En hij vertelde hun ook een parabel, [namelijk] dat zij altijd moesten bidden en niet vermoeid moesten raken.
"Er was in een stad een rechter zonder ontzag voor God en zonder respect voor mensen.
Er was een weduwe in die stad die naar hem toe kwam en zei: 'Verschaf recht tegenover mijn beschuldiger!
Neem wraak (Aramees T'baeayny)
En hij had geen zin om tijd te maken. Veel later zei hij bij zichzelf: 'voor God heb ik geen ontzag en voor mensen heb ik geen respect,
toch, omdat deze vrouw mij niet met rust laat zal ik deze weduwe recht verschaffen, zodat zij me niet steeds komt vervelen."
En onze Heer zei: "Hoor wat de rechter die onrechtvaardig was zei!
Zou God niet eerder recht doen aan zijn uitverkorenen die hem dag en nacht hem aanroepen, en zou hij niet met hen diep zuchten?
Ik zeg jullie dat hij hun prompt recht zal verschaffen. Wanneer de Mens komt, zal hij dan geloof op aarde vinden?"
En hij sprak deze parabel tot degenen die geloofden dat zij zelf rechtvaardig waren maar anderen verachten.
"Twee mannen gingen op naar de tempel om te bidden. Een Farizee en een belastinginner.
En die Farizee stond daar op zijn manier te bidden: 'God, ik dank u dat ik niet ben zoals de andere mensen, afpersers, hebzuchtigen, overspelers of als deze belastinginner!
Maar Ūk, vast twee keer per week, en elke tiende geef ik van wat ik verdien
Die belastinginner stond echter vlakbij maar wilde zelfs zijn ogen niet naar de hemel richten. In plaats daarvan bleef hij op zijn borst slaan en zei: 'God, vergeef mij, een zondaar!'
Ik zeg u dat deze man rechtvaardiger afdaalde naar zijn huis dan welke Farizee ook, want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden en wie zichzelf vernedert, zal verhoogd worden."
Zij brachten hem kinderen, zodat hij zelfs hen zou aanraken. Maar zijn leerlingen zagen het en bestraften hen.
Maar Yeshua riep hen en zei hun: "Laat de kinderen tot me komen en verhinder ze niet want aan wie zijn als zij behoort het hemelkoninkrijk toe
Amen, ik zeg dat degene die het koninkrijk van God niet als een kind aanvaardt, het niet zal binnengaan."
Eťn van de leiders vroegen hem en zeiden: "Leraar, wat voor goeds moet ik doen om eeuwig leven te beŽrven?

Yeshua zei hem: "Waarom noemt u mij Goed? Niemand is Goed behalve God.
.
De geboden kent u; moord niet, pleeg geen overspel, steel niet, en pleeg geen meineed, eer uw vader en uw moeder."

shabbat shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Wekelijkse sabbatstudies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: