Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Berichten sinds laatste bezoek · Bekijk onbeantwoorde berichten · Actieve onderwerpen · Bekijk je berichten · Zoeken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Handelingen 15
Auteur Bericht
Bo

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 05-Okt-2007 11:10
Reageer met quote

Edwin schreef,

Quote:
Rom.14 schreef:
5 Deze [immers] stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. 6 Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God.

Hier gaat het niet over de Sabbat, het is een heel andere discussie, weeral zien we dat Paulus verkeerd wordt begrepen, dat zijn repliek uit de context wordt getrokken.

God gaf de 10 Geboden op de berg Sinaaï, wil dat dan zeggen dat die voor ons niet gelden, en alleen maar voor de joden geldt?

Bij de 10 geboden zie ik het 4de gebod staan.

Telt dan het geven van tiendes ook nietmeer?

Kol 2 wordt ook helemaal verkeerd begrepen.

Een aanrader Lees de link onderaan eens door

http://www.ge-ent.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Edwin

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 05-Okt-2007 11:40
Reageer met quote

Het gaat mij hier niet zozeer om de strijd tussen de Sabbat of de zondag als rustdag, wel dat alle dagen.. doet verwijzen naar Hem. We kunnen Sabatten houden en zondagen, maar indien we geen relatie met God hebben...zijn we dan ingegaan in Zijn rust? in Zijn Sabbat?
De lett. Sabbat is een schaduw van de Here Zelf. Het verkondigt "iets".

Ik zal de link tzt doornemen....
Naar boven
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 05-Okt-2007 12:16
Reageer met quote

he Bo, ik ben volledig met je eens, wanneer gaat voor hen de tijd in, dat ze de slip van de jood gaan vasthouden, gelukkig weten we dat het gaat komen, zo ken ik ook iemand die uiteindelijk nog maar twee geboden overhoud,
het wordt hoog tijd dat ze de geboden van G'd terug gaan eigenen,.
waar paulus het over heeft ,is de wet van de zonde, wij zijn vrijgekocht door het bloed van het lam

DE grote fout die gemaakt wordt, is DE WET VAN DE ZONDE, EN DE GEBODEN G'dS,wordt als zijnde hetzelfde uitgelegd, terwijl het twee verschillende aspecten zijn,

DE WET VAN DE ZONDE
DE GEBODEN G'dS

Er staat ook dat de wetteloosheid zal toenemen, ben eens benieuwd welke invulling daar wordt aangegeven?????????????
IK denk het te weten,we zullen zien

Wie wijs is lere van elkaar ,shalom
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Vr 05-Okt-2007 21:33
Reageer met quote

Rebbeca schreef:
Quote:
het wordt hoog tijd dat ze de geboden van G'd terug gaan eigenen,.

Wij kunnen niet terug keren naar de Thora simpel weg omdat die nooit aan ons volk is gegeven. Als je de Thora wilt houden, volledig dan kan je dat alleen als je joods bent anders niet. Daarbij krijg ik sterk het idee dat jullie een vervangingstheologie aanhangen door het lezen van jullie postings.

Quote:
Er staat ook dat de wetteloosheid zal toenemen, ben eens benieuwd welke invulling daar wordt aangegeven?????????????

De wettelooshied is dat mensen zonder reden worden neer of dood gestoken. Oudere mensen die niet meer buiten durven te pinnen, omdat ze bang zijn dat ze worden berooft. Dat is wetteloosheid.
Bo schreef:
Quote:
Een aanrader Lees de link onderaan eens door

Weer een hoop tekst. Ik heb daar geen zin om dat elke keer lappen tekst te moet lezen voordat ik een antwoord kan vinden. Daarbij Romeinen 14 staat er niet tussen. Dus Bo kan je het zelf uitleggen??
Edwin

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Za 06-Okt-2007 13:57
Reageer met quote

Quote:
God gaf de 10 Geboden op de berg Sinaaï, wil dat dan zeggen dat die voor ons niet gelden, en alleen maar voor de joden geldt?

Bij de 10 geboden zie ik het 4de gebod staan.

Telt dan het geven van tiendes ook nietmeer?

Kol 2 wordt ook helemaal verkeerd begrepen.

De wet beslaat niet alleen de 10 geboden...men heeft het wel uitelkaar gehaald van de overige wetten, omdat de 10 geboden ansich duidelijk zijn en gen problemen kent met praktische uitvoering daarvan.

Voorts gaat het om de Geest der wet. Deze wordt ingeplant door de besnijdenis zonder handen...( het hart) Indien we door Gods Liefde, Hem Liefhebben boven alles, dan heb je niet eens behoefte om te stelen, te liegen etc etc...Het verwordt tot iets wat van binnenuit komt en niet een wet wat je buitenaf echt opgelegd wordt. Het is het leven vanuit Zijn genade. Dat wordt vervolgens ook getoont aan de hemelen....(Efeze)

Met Sabbath wordt overigens ook de sabbat jaren bedoelt...elke 7 jaar....Wie houdt hieraan? ( Lev.25)
Naar boven
ilonia

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Za 06-Okt-2007 16:25
Reageer met quote

Das zeker waar Edwin. De 10 geboden is maar een klein deel van de wet.
De wet bestaat uit 613 wetten. Er daar is ook de Sabbat wet voor het rusten van het land dat om de 7 jaar is. Dit jaar is het in Israel een rust jaar voor het land. Er mag dan niks verbouwd worden op het land. Lev. 25.

Quote:
Wie houdt hieraan?

In Israel wordt er aangehouden, maar of iedere Israeliet eraan houdt weet ik niet. Overigens geldt de Sabbatsjaren alleen voor het land Israel.
Edwin

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Za 06-Okt-2007 16:38
Reageer met quote

Ik geloof ook, dat het een "natuurwet" is. Indien je het bouwland iedere zevende jaar met rust laat, schijnt dat ook de gronderosie tegen te gaan en het voedsel wat erop verbouwd wordt, is vervolgens rijker aan mineralen en vitaminen. God heeft ook in Zijn schepping zijn wetten ingelegd. Het schijnt ( heb ik me laten vertellen) dat onze hartritme iedere 7e dag een lagere ritme kent. Immers de Bijbel verkondigt ons ook, dat we in de schepping Zijn wereken kunnen en mogen doorzien....
Naar boven
rebbeca

Bericht Onderwerp:
Bericht Geplaatst op: Ma 08-Okt-2007 10:34
Reageer met quote

Dit jaar is het shabatjaar, een gans jaar dat de gronden rust krijgen,
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ACI Forum forum index -> Bijbelstudie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: