Welkom gast Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Meer Overdenkingen
Meest gelezen
Leden online
 35 gasten
Laatste artikelen
Klein maar fijn
Het evangelie is veel te ingewikkeld voor volwassenen. Alleen een kind kan het begrijpen
Vertrouw op Gods trouw
door David Wilkerson Uitgegeven op 17-03-2009 (6351 keer gelezen)
Geloof begint met het onszelf volledig toevertrouwen aan Gods zorg, maar ons geloof moet wel actief zijn en niet passief. We moeten de volledige zekerheid hebben dat God het onmogelijke kan en zal doen. Jezus zei "Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk" -- Matteus 19:26. "Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn" -- Lucas 1:37. Kortweg het geloof stelt "God is genoeg!".
De Heer maakte van Abraham een man van geloof door hem naar een onmogelijke situatie te leiden. Hij wilde dat Zijn dienaar zou zeggen "Vader, U heeft mij hierheen geleid, en U weet het het beste. Dus ik zal op U wachten en geloven dat u het onmogelijke kunt doen. Ik leg mijn leven in Uw handen, en vertrouw er volledig op dat U het niet zult toestaan dat ik of mijn gezin zal sterven. Ik weet dat we behouden zullen blijven omdat U beloofd heeft dat ik een nageslacht zal voortbrengen!".

Geloof is niet bedoeld om ons uit moeilijke of pijnlijke situaties te halen. Het is bedoeld om Gods trouw aan ons te openbaren temidden van dergelijke situaties. En natuurlijk, God verandert op Zijn tijd ook wel onze situatie, maar meestal niet - omdat Hij ons wilt veranderen!

We kunnen simpelweg niet volledig op Gods kracht vertrouwen totdat we het ervaren hebben temidden van de storm. Dit was het geval bij de drie hebreeërs, zij zagen de Heer alleen toen zij temidden van een vurige oven zaten, en Daniel ervaarde Gods kracht en genade toen hij in een leeuwenkuil gegooid werd. Als zij plotseling uit hun omstandigheden getrokken waren geweest, hadden ze nooit de kans gehad om de volledige genade van Gods kracht te ervaren. En God had dan nooit zijn grootsheid kunnen tonen aan de goddelozen.

We denken dat we grote wonderen aanschouwen als God de stormen en moeilijkheden eindigt. Maar we kunnen eenvoudig op die momenten de geloofsles missen - de les die ons leert dat God trouw blijft in moeilijke tijden. God wil dat we boven onze omstandigheden uitstijgen door geloof, zodat we kunnen zeggen "Mijn God kan het onmogelijk doen. Hij is een bevrijder, en Hij zal ervoor zorgen dat ik er doorheen kom".

Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst, als je wilt reageren dan kan dat door het reactieformulier die hier onder staat.
Reageren
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reacties plaatsen.
Klik op Registreren om een account aan te maken, of klik op Inloggen om met je account in te loggen.
(c) 1997 - 2018 Algemeen Christelijke Informatie
Niets van deze website mag worden gekopieerd zonder voorafgaande toestemming van ACI.