Welkom gast Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Meer Overdenkingen
Meest gelezen
Leden online
 35 gasten
Laatste artikelen
Klein maar fijn
Om de goedheid waaraan het ons ontbreekt te vervangen, hebben wij de beleefdheid uitgevonden, die er wel de schijn van heeft
Vrees niet, richt uw gedachten op Jezus
door David Wilkerson Uitgegeven op 12-03-2009 (5315 keer gelezen)
We dienen aandachtig te luisteren naar de waarschuwing van de wachters of de muur, maar we moeten hier niet helemaal door geobsedeerd worden.
We worden opmerkzaam gemaakt en gewaarschuwd door profetische boodschappen, en we dienen notie te nemen van elke boodschap die bevestigd wordt door de Schrift. Het is goed om kennis te verzamelen over de komende storm, zodat we onze harten kunnen voorbereiden op wat voor verwoesting het dan ook met zich meebrengt. Maar we dienen ons denken niet te laten overspoelen met angst of opwinding, want dan zal het angst zijn dat onze geest en harten zal domineren.

Er zal zeer zeker een duisternis komen, en het oordeel staat aan de deurpost. Maar als Gods volk kunnen we het niet toestaan dat welke wolk van duisternis dan ook, ons het zicht ontneemt van het licht van Zijn grote beloften van liefde en genade tegenover Zijn kinderen. We dienen goed geïnformeerd te zijn van de woorden van God en de profeten, maar we mogen niet zo lang bij deze profetische kennis blijven stilstaan dat het onze levens gaat beheersen.

De duivel zal er van genieten als iets dergelijks zou gebeuren. Hij weet dat als hij jou niet aan het twijfelen kan brengen omtrend het komend oordeel dat hij je wel een andere kant op kan sturen. En dat is door u een gevaarlijke obsessie te bezorgen over de laatste dagen. Hij zal u proberen te beroven van al uw hoop door u te laten opgaan in gedachtes over de voortekenen.

De apostel Paulus stelt ons gerust over dergelijke zaken met de volgende instructies: "Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat" -- Filippenzen 4:8. Paulus vertelt ons hier, "U heeft alle waarschuwingen gehoord, neem simpelweg notie van wat Gods woord openbaard en aan wat de wachters op de muur vertellen. Richt tenslotte al uw gedachten op de Heere Jezus en op Zijn goedheid, houd uw hoofd op Hem gericht".

Ik heb getrouw gewaarschuwd voor een komende wereldwijde, economische holocaust, en we zien dit nu reeds om ons heen gebeuren. Ik heb gewaarschuwd dat Christenen ook zouden lijden - dat er grote verliezen en ontberingen zouden zijn - en op dit moment gaat er wereldwijd ook een grote groep heiligen door een ongelooflijke beproeving heen. Maar geen van deze dingen heeft de focus van mijn energie en van mijn bediening. Nee, de diepste uitting van mijn ziel is om te spreken over de liefde van God de Vader en de genade van onze verlossser Jezus.

Dus als ik ’s nachts naar bed ga, weet ik dat Hij alleen alles onder controle heeft. Ik doe simpelweg wat de profeet Jesaja deed: hij stelde zijn gedachten gerust door volledig te vertrouwen op Zijn Heer. Hij zei, "De standvastige is veilig bij u, vrede is er voor wie op u vertrouwt" -- Jesaja 26:3.

Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst, als je wilt reageren dan kan dat door het reactieformulier die hier onder staat.
Reageren
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reacties plaatsen.
Klik op Registreren om een account aan te maken, of klik op Inloggen om met je account in te loggen.
(c) 1997 - 2018 Algemeen Christelijke Informatie
Niets van deze website mag worden gekopieerd zonder voorafgaande toestemming van ACI.