Welkom gast Zoeken | Registreer als gebruiker | Inloggen  
http://www.inchristus.nl
Home  |  Verslagen  |  Artikelen  |  Gastenboek  |  ACI Gids  |  Bijbel  |  FAQ  |  Overige
Meer Algemeen Nieuws
Meest gelezen
Leden online
 24 gasten
Laatste artikelen
Klein maar fijn
Herinneren jullie je Mijn reiniging van de tempel? Herinneren jullie je de woorden, die Ik toen sprak? Ik noemde de tempel het huis van Mijn Vader, een huis van gebed. Maar nu is het hart van elk mens bedoeld als een huis van gebed voor Ons. Iedere persoon een plaats waar God kan leven. Waar gemeenschap is tussen de Scheppers van hemel en aarde en het schepsel. Helaas is dat niet zo...
-- de Here Jezus --
Het grootste wonder
door sjaco Uitgegeven op 02-09-2007 (4642 keer gelezen)
Benny Hinn, de Amerikaanse evangelist, was twee dagen in Nederland

Zojuist ben ik terug gekeerd, van een wonderbare avond, in de Rotterdamse Ahoy hal.
Evangelist Benny Hinn, had daar 2 dagen een campagne. http://www.bennyhinn.nl/Home.html
Vrijdag avond, zaterdag ochtend en avond. Voor deze avond had ik in januari, al via internet, een kaart gereserveerd. Eigelijk was ik best moe, na de 2 weken vakantie, maar toch wilde ik gaan.
Eerst zou ik met de trein gaan, maar ik ben uiteindelijk toch maar met de auto gegaan. Na een rit echt geleid door de Geest, anders was ik er nooit gekomen, want ik reed overal naar toe, behalve rotterdam Ahoy, want opeens was ik die borden kwijt. Ergens halverwege kon ik keren, ook zag ik, dat mijn benzine,na al dat rijden, bijna op was maar opeens zag ik weer borden Rotteram Ahoy en een benzinestation.

Rond half 5 was ik daar, de dienst zou om 7 uur beginnen. Maar er waren al duizenden mensen, uiteindelijk kwam ik binnen en er waren alleen nog maar plaatsen, helemaal boven, op de tribunes.
Alles was al vol, toch nam ik geen genoegen met die plek en belandde uiteindelijk op de tweede ring (etage) daar had ik nog een plaatsje. Maar ik wilde meer, om in de Arena te komen, moest je weer naar de hoofdingang, maar daar waren alleen, mensen met speciale kaarten.

Wel ik ben speciaal, ik ben een Koningskind, dus ik ging richting hoofdingang, net op dat moment, werden er wat mensen toegelaten, omdat er in de arena nog een paar lege plaatsen waren.
Snel rende ik naar binnen, maar er was alleen nog plaats op de tribune, in de arena, zei een vriendelijke gastvrouw. Maar dat was eigelijk nog wel ver, ik omzeilde die mevrouw en een alleraardigste man. En liep naar voren, uiteindelijk na een paar keer gevraagd te hebben of er een stoel vrij was, waar jassen op lagen. Had ik succes en zat nog net niet helemaal voor, maar wel denk ik, op de tiende rij. Ontspannen ging ik zitten, wat is God goed.

Omdat het te vol was, moesten er veel mensen naar de overflow, een video ruimte naast het sportpaleis, om de dienst op een video scherm te volgen. Uiteindelijk begon de dienst om kwart over 7. En het was super, heerlijk God groot maken, Hem de lof zingen en de eer brengen. Er was eeen schitterend koor, heerlijke worship liederen en natuurlijk Benny Hinn. Ik geniet van die man, er rust zo'n heerlijke zalving op hem. Al snel ben ik in de tegenwoordigheid van God.

De preek ging over het kruis van Jezus, een echte evangeliesatie preek! Zonder het kruis geen redding, helemaal niets. Nadat Benny Hinn, de mensen had uitgenodigd om tot Jezus te komen, kwamen er honderden mensen naar voren. Om hun leven aan hem te geven, daarna gebeurde er nog veel meer, genezingen, machtige aanrakingen, van de Heilige Geest.

Maar het grootste wonder was weer gebeurd, honderden mensen die vandaag, een nieuw leven, met Jezus, zijn begonnen. Echt dat ontroerd mij telkens weer, eens bad ik, heer dat ik dat altijd zal blijven meemaken, mensen die bewust de keuze maken, om met U, verder te gaan.

Dank U Heer, voor Benny Hinn, dank u Heer, voor deze fantastische avond.
Dank U Heer, voor het grootste wonder.

Bron: http://www.bloggen.be/familieaalbersberg

Reacties
Traveler For CHRIST777
Leden

 15-11-2007 14:11:26 - Re.
Voor mij is het grootste wonder dat DE HERE YESHUA hen die werkelijk moeten lijden om het Evangelie, KRACHT geeft om door te gaan ondanks de dagelijkse pijn en verdriet die zij steeds moeten door maken.
De vrouwen in India die verkracht worden omdat zij YESHUA willen volgen of de kinderen die verkracht worden of geofferd aan de afgoden om de gelovige ouders te ontmoedigen ik denk aan degene die mismaakt zijn gemaakt doordat er zuur in hun gezicht gegooid is en de daders vergeven en voor hen blijven bidden dat is pas een echt wonder

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 22:11:01 -
Ik ben blij Moniqui en Rebeca te lezen wat jullie schrijven ik PRIJS DE HERE YESHUA voor dat.
Blij dat niet allen in het Westen verblind zijn door de pracht en praal Evangelie maar werkelijk De Bijbelse leer Der Dicipelschap trouw blijven.
ook ik blijf getrouw aan de ROOTS van het Evangelie en laat mij niet mee waaien met de nieuwe moderne wind die vandaag tedag als de GEEST van CHRISTUS word voorgesteld ook ik heb eens mee gewaaid met deze nieuwe wind tot dat DE HERE mij duidelijk maakte toen ik in de mid jungles verbleef onder de Dayaks koppensnellers stammen in Kalimantan wat het werkelijk betekent HEM te willen dienen.

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:53 -
sorry dat af en toe het geen ik schrijf dubbel komt ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt.

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:50 -
Ik lees nergens in mijn Bijbel dat DE HERE YESHUA leert dat wij de mensen moeten laten vallen waartoe moet dat dan dienen?
Een ware dienstknecht commandeerd zijn HEER niet want hij weet dat hij slechts het legevat is dat door genade bruikbaar mag zijn voor zijn HEER
Ik wil niet oordelen over geen een mens daar het WOORD duidelijk zelf oordeeld, daardoor kunnen wij ook beoordelen wie DE HERE YESHUA werkelijk diend en wie niet.
Terecht spreekt de Bijbel over verblinde.
Laten wij nuchter en eerlijk zijn en rechtvaardig oordelen want dit is waar De BIJBEL ons tot oproept en bidden dat DE HERE YESHUA de blindheid geneest van velen.

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:41 -
De tegenstander van YESHUA kan heel goed de heilige geest imiteren dus wees altijd op je hoede en wees alleen gericht op de ware vruchten van de geest naar het WOORD daaraan kun je werkelijk toetsen wat van DE HERE YESHUA uitgaat of niet.

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:38 -
Ook Rebeca ik ben het met je eens hoor

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:37 -
Voor mij is het grootste wonder dat DE HERE YESHUA hen die werkelijk moeten lijden om het Evangelie, KRACHT geeft om door te gaan ondanks de dagelijkse pijn en verdriet die zij steeds moeten door maken.
De vrouwen in India die verkracht worden omdat zij YESHUA willen volgen of de kinderen die verkracht worden of geofferd aan de afgoden om de gelovige ouders te ontmoedigen ik denk aan degene die mismaakt zijn gemaakt doordat er zuur in hun gezicht gegooid is dat is pas een echt wonder

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:28 - Re. Re.
[quote=Traveler For CHRIST777][quote=Traveler For CHRIST777]Vandaag te dag willen de meeste Westerse gelovigen een Evangelie van pracht en praal en sensatie

Als zendeling in Azie maak ik ook veel mee dat mensen vallen op hun achterste maar dan moeten wij bidden voor bevrijding soms vallen ook mensen omdat DE HERE YESHUA ons beschermd tegen fisieke aanvallen door extrimistische Moslims of Hindoes
Wij moeten als gelovigen niet gericht zijn op wonderen maar op de liefde werking in ons eigen hart.
wanneer 100 mensen op een avond hun hand opsteken wil dat nog niet zeggen dat zij zich ook werkelijk bekeerd hebben zoals de Bijbel dat duidelijk leert.
Ook moet men voorzichtig zijn met wonderen in deze tijd daar ook de tegenstander grote wonderen doet vandaag tedag om de oprechte gelovigen ook te kunnen misleiden.
Alles behoort getoetst te worden vanuit de Bijbel en niet van uit het goede gevoel.
Ik geloof dat DE HERE YESHUA zijn Ware dienstknechten niet geroepen heeft om luxe en in pracht en praal te gaan leven maar juist een kruisleven nietwaar dit betekent een moeilijk leven door vervolging.
Deze personen zoals Hinn geven volgens mijn inzicht in Het WOORD van GOD geen echt goede getuigenis met hun Evangelie van prosperity
Maar wie ben ik slechts nietwaar?

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:20 - Re.
[quote=Traveler For CHRIST777]Vandaag te dag willen de meeste Westerse gelovigen een Evangelie van pracht en praal en sensatie

Als zendeling in Azie maak ik ook veel mee dat mensen vallen op hun achterste maar dan moeten wij bidden voor bevrijding soms vallen ook mensen omdat DE HERE YESHUA ons beschermd tegen fisieke aanvallen door extrimistische Moslims of Hindoes

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:16 -
Vandaag te dag willen de meeste Westerse gelovigen een Evangelie van pracht en praal en sensatie

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

Traveler For CHRIST777
Leden

 14-11-2007 21:11:15 -
zo is het moniqui

Liefde zonder werkzame bewogenheid is slechts een leeg woord en maakt het evangelie tot een holle klank

rebbeca
Leden

 20-09-2007 18:09:38 - benny hinn
mijn visie is altijd, onderzoek of het van G'd of van de tegenstander komt. Mijn voorbeeld is en blijft yeshua, Yeshua is en was een jood, dus ik bekijk het van uit de joodse wortel. david geraakte ook in een vervoering, maar hij viel vooruit,nooit achteruit. Daar werd G'DS aanwezigheid anders ervaren ,dan bij benny hinn,en nooit als een spectakel, mensen wees voorzichtig ,zoek vooreerst G'D, en niet het spectaculere

wie wijs is leert van de ander

misty53
Leden

 19-09-2007 16:09:35 - Gods zegen allemaal
[b]Ik was ook in Ahoy, zang samen met mijn man en een vriendin in het koor. Wij zijn echt helemaal leeg gezogen, we hebben ons voor een vol 1000% gegeven. De Hielige Geest was zo duidelijk aanwezig, het was echt zo mooi, een heel moeilijk in woorden uit te drukken. Ik weet dat er heel veel negatieve dingen over paster Benny zijn geschreven, en veel mensen hebben zoveel kritiek op deze man. Mijn eigen mening is, dat deze man is echt gezegend, en dat hij zijn leven helemaal aan De Heer heeft gegeven, om voor Hem te dienen. Er zijn nu al 4 uitzendingen te zien op Bennyhinn.org over zijn diensten in ahoy.
God Bless you all.

Jezus is mijn verlosser en vriend, zonder Hem in mijn leven, heb ik geen leven.

Monique
Leden

 19-09-2007 06:09:53 -
Ik vind dit ook heel beangstigend. Niet zozeer het feit dat mensen vallen, maar wanneer deze mensen vallen, nl. op commando van Hinn zelf. Net als bij massahypnose. Ik heb nog nergens gezien dat mensen de Heilige Geest kunnen aansturen, wel andersom. En ik vind het ook schandalig hoe hij omgaat met de Arabisch sprekende vrouw die duidelijk onder de indruk is en uiting geeft aan haar enthousiasme. Deze vrouw wordt door Hinn tot rust GEMAAND, alsof ze tot last is omdat ze hard roept en een beetje een schelle stem heeft en Hinn er dan met zijn eigen stem niet meer bovenuit komt.
Dat zegt mij genoeg. Natuurlijk weegt ook zwaar waaróm deze mensen vallen. Ik weet niet of ik het bij het rechte eind heb hoor en wil niet de mensen die onder de indruk zijn van Hinn afvallen, maar ik heb ook een cd thuisliggen van de 'Toronto Blessing' en daar predikt Hinn ook. Mensen gaan daar janken als wolven en krijgen na het 'vallen in de Geest' stuiptrekkingen en rollen over de grond waarbij ze zich flink bezeren. Totale chaos en verwarring en ik weiger te geloven dat dit van God komt. Ik weet niet meer of het Hinn, Copeland of één van de andere predikers daar was die tegen het publiek over de man (Banjo genaamd) die de stuipen kreeg riep: 'God is playing his banjo' met een heel valse lach. In mijn ogen is dat pure Godslastering. En dit is echt niet het enige voorbeeld. Dat soort van praktijken + een heel duidelijk uiting van een groots opgezette marketingcampagne (o.a. reclame voor kookboeken met recepten van Hinn's moeder, een dankwoord aan de sponsors in plaats van aan God maakt dit voor mij pure New Age, duivels. Maar o zo 'goed gecamoufleerd' voor veel mensen, getuige de vele aanhangers van Hinn en zijn medepredikers.....

Enkele uitspraken van Hinn:

http://www.solcon.nl/schriftgezag/htmldoc/hinnaudio.htm

Ik wens meneer Hinn en jullie allemaal Gods rijke zegen....


Monique
Leden

 19-09-2007 06:09:36 -

marjoleinD
Leden

 16-09-2007 22:09:31 -
Ik vind het maar griezelig, dat vallen in de Geest. Heb er nare dingen over gehoord én gezien.
De verklaring zou zijn dat het in Handelingen staat, dat het in aanbidding raken is en dat je daarbij op je gezicht gaat. Toch raar, want dat vallen in de Geest gebeurt toch echt achterover. Beetje twijfelachtig

www.marjol3intje.hyves.nl

Paul Vermaas
Leden

 16-09-2007 00:09:56 -
Ik heb de link ook bekeken, het eerste deel, de celebration, vond ik prachtig maar daarna hoefde het voor mij niet meer, met het vallen in de Geest heb ik veel moeite.
Als mensen naar voren komen voor genezing en ik zie ze tegen de grond gaan dan vraag ik mij af of dat Bijbels is, in de Bijbel lees ik nergens van mensen die naar Jezus kwamen en die tegen de vlakte gingen.
Via Google heb ik wat verder gezocht en ik kwam bij een filmpje terecht waarop Benny Hinn met zijn jasje zwaaide waarop een grote groep mensen tegen de vlakte ging. Ik kreeg er een eng gevoel bij, als ik weet waar ik in de Bijbel hierover iets kan vinden krijg ik er misschien een beter gevoel over.
Wat de rijkdom betreft, daar wil ik niets over zeggen, ook Benny Hinn moet zich straks verantwoorden.

Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven

Monique
Leden

 15-09-2007 22:09:06 -
Hoi Ilonia, ik ben het helemaal met jou eens. Hij begint zijn 'prediking met te roepen'Holland is on fire' in relatie tot de ontwikkeling die het land heeft doorgemaakt op het gebied van welvaart (!!!). Is het niet ons geloof en onze geestelijke groei hierin dat een ontwikkeling moet doormaken? Daarover wordt met geen woord gerept. Christus Jezus had Zich met de duurste kleding, een Koning als Hij waardig, kunnen vertonen. Maar Hij deed het niet. Dat is slechts één voorbeeld. De predikers die deel uitmaken van the 'Toronto Blessing', onder wie dus ook Benny Hinn, proclameren dat God wil dat ze in grote materiële rijkdom verkeren. How convenient...
Het Woord van God zegt echter dat je je geen schatten op aarde moet verzamelen en dat het makkelijker is voor een kameel om door het oog van een naald te kruipen dan dat een rijke het koninkrijk van God zal binnentreden. Hiermee bedoeld, althans dat begrijp ik zo, zijn de mensen die zich richten op het geld - dus op de wereld - dat hen juist afhoudt van God. Er zijn uiteraard ook gelovigen die veel bezitten en die hiermee gezegend zijn. Ik wil geenszins (ver)oordelen maar ik krijg echt koude rillingen van Benny Hinn en dat is echt niet van ontroering....



ilonia
Leden

 15-09-2007 21:09:12 -
Ik heb die link bekeken, maar ik vind dat Benny Hinn een theater opvoerd. Volgens mij brengt hij de mensen in een soort trance en vandaar dat die mensen ook vallen. Als je goed oplet zie je dat niet alleen de "zieken" zeg maar vallen, maar ook de begeleiders. Ik vind dat een beetje vreemd.

Ik geloof in de God die de mensen heeft gemaakt, niet in de God die de mensen hebben gemaakt.

(A. Karr)

sjaco
Leden

 15-09-2007 00:09:56 - This is your day
Deze aflevering over Nederland, gaat de hele wereld rond, prijs God
Klik op de link en zie wat Hij doet, vandaag.
Sjaco
http://www.bennyhinn.org/media/2007-9-11.asx

Een happy family,met God op de eerste plaats!

Reageren
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reacties plaatsen.
Klik op Registreren om een account aan te maken, of klik op Inloggen om met je account in te loggen.
(c) 1997 - 2017 Algemeen Christelijke Informatie
Niets van deze website mag worden gekopieerd zonder voorafgaande toestemming van ACI.